امروز برابر است با :27 مهر 1400
عکاسی خیابانی

8 سرنخ برای عکاسی خیابانی در آثار ویویان مایر

عکاسی خیابانی : ویویان مایر (1926-2009) یکی از عجیب ترین عکاسان قرن 20 است. تصاویر او از سادگی و زیبایی زندگی روزمره الهام می گیرند. و با این حال ، حتی اگر امروز او را در کنار دایان آربوس ، رابرت دویزنو و هلنا لویت قرار می دهیم ، وی تا سال 2009 کاملاً ناشناخته بود. او بیش از 120،000 عکس گرفت و بیش از 2000 فیلم رول پشت سر خود گذاشت – و هرگز آنها را به کسی نشان نداد. کجا می توانیم از او برای عکاسی خیابانی خود الهام بگیریم؟

با مقاله آموزش عکاسی خیابانی با سایت با دوربین همراه باشید.

بیشتر تصاویر ویویان مایر به ما نمایانگر زندگی خیابانی دهه 1950 و 1970 در نیویورک و شیکاگو – و در هند ، اندونزی ، یمن و مصر در طول سفرهای خود به خارج از کشور است. فضاهای شهری او را مجذوب خود کرد. معماری آنها افراد در هر اندازه ، سن ، ملیت و رنگ پوست.

مست ، تصادف ، بازی بچه ها ، اسب پلیس و صندلی های سوخته بازتاب او در ویترین یا آینه. سایه ها ، عصبانیت ، خنده ها ، و احساسات از همه نوع. او احساسی را برای لحظه مناسب داشت ، لحظه ای که در آن تمام کنش هایی که جلوی چشمانش بود جمع می شود و خودش را در یک تصویر کامل و عالی نقش می بندد.

آموزش عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی

روی صحنه هایی از زندگی روزمره تمرکز کنید
ویویان مایر از مکانهایی عکاسی کرد که آنها را به خوبی می شناخت. در اوقات فراغت و پیاده روی با اتهاماتش – از آنجا که او تمام زندگی خود را به عنوان یک پرستار بچه کار می کرد. گفتن اینکه چرا او هرگز کارهایش را منتشر نکرده دشوار است. شاید او نمی خواست گمنامی ، حریم خصوصی و از این طریق آزادی خود را از دست بدهد. شاید او از ناامیدی ترسید. شاید این فقط یک بیان دیگر از سیلوگومانیا بود. یعنی احتکار آسیب شناختی او از همه چیز بدون توجه به سودمندی آنها.

سعی کنید همانطور که او انجام داده است – دوربین خود را به هر کجا که می روید ، به محل کار ، فروشگاه ، ویزیت ، دندانپزشک ، پیاده روی ، وسایل نقلیه عمومی ببرید – و زندگی اطراف خود را به دقت مشاهده کنید. سعی کنید آن را بگیرید. نه مانند ویویان مایر ، بلکه اینکه چگونه خودتان آن را درک و تجربه می کنید. شجاع و شجاع باشید ، اما بی ادب نباشید. خوب باشید اما احساساتی نباشید اگر حس شوخ طبعی دارید ، سعی کنید آن را به عکس های خود القا کنید.

در یک کلمه: Rolleiflex
ویویان مایر در طول زندگی خود دوربین های زیادی را پشت سر گذاشت ، اما “سرنوشت سازترین” او Rolleiflex با لنزهای دوقلو بود که با آن از سال 1952 شروع به عکس گرفتن کرد. Rolleiflex 2.8C و Rolleiflex Automat.

چه چیزی این جعبه کوچک جعبه ای را بسیار هوشمندانه کرده است؟ پاسخ را می توانید درست در عکس های پرتره او ببینید. اولاً: عکاس از بالای آن به آنجا نگاه می کند ، جایی که صحنه بر روی یک صفحه نمایش داده می شود.

بنابراین مجبور نیستند دوربین را روی صورت خود فشار دهند و مثلاً سگهایی را که جلوی مغازه منتظر اربابشان هستند ترساندند. این بی ضرر است و برای کسانی که تجربه چنین دوربین هایی را ندارند ، به معنای واقعی کلمه قابل مشاهده نیست ، زیرا بیشتر به یک کیف پول خنده دار شباهت دارد تا به دوربین.

آموزش عکاسی خیابانی

آموزش عکاسی خیابانی

از عکس ها مشخص است که ویویان با بسیاری از سوژه های خود ارتباط چشمی برقرار کرده است ، اما آنها به جای اینکه مستقیماً به لنز نگاه کنند ، چشم های خود را بسیار بالاتر نشان می دهند و بنابراین طبیعی تر به نظر می رسند. امروزه می توان از صفحات تلنگر به طور مشابه استفاده کرد.

ثانیا: از آنجا که از بالا به دوربین نگاه می کنید ، از ارتفاع کمر عکاسی می کنید ، که این یک چشم انداز غیر معمول است. حداقل برای من ، پرتره های ویویان مایر از احترام و احترامی که شایسته هر شخص است ، تجلیل می کنند. و کودکان – که همه بزرگسالان به دلیل کوچک بودن ناخواسته کمی به آنها نگاه می کنند – به همان اندازه مورد احترام هستند. یک بار دیگر ، در دوربین های امروزی ، یک صفحه نمایش تلنگر می تواند در اینجا کمک کند.

آموزش عکاسی خیابانی

آموزش عکاسی خیابانی

حتی نزدیکتر هم بیا
ویویان مایر قطعاً جسارت و شهامت نداشت. ذره ای از فضا در تصاویر او هدر نرفته است. او هر قاب را از نظر ترکیب به طور شگفت انگیزی پر کرد ، حتی اگر این به معنای راه رفتن تا دماغ کسی باشد با لنز تله نمی توانید به چنین چیزی برسید ، حتی اگر محصول مشابهی ایجاد کنید.

در تصاویر او ، نزدیکی قابل لمس است ، و دقیقاً مستقیم بودن ، حتی بی پروایی او است که صمیمیت و پویایی را در عکس های او به همراه تصور قوی از اینکه ما در وسط عمل هستیم به ارمغان می آورد. و ما فقط می توانیم حدس بزنیم که آیا چهره های گاهی اخم و یا حتی عصبانی سوژه های او به سرعت به یک مشت در صورت تبدیل می شود.

با این حال ، فقط نشان دادن جزئیات پس از جزئیات ، به زودی ما را خسته خواهد کرد (نه اینکه او به فکر ما باشد) و او. مایر همچنین توانست محیط اطراف را به گونه ای ترکیب کند که منطقی آن را تکمیل کند و هرگز به معنای غایت خود باشد.

اتفاقاً نکته جالب دیگری در مورد کار اوست – او صحنه های خود را دقیقاً در اولین تلاش خود ثبت کرد. بدون برش یا ویرایش دیگر. اگر او هرگز عکس های خود را چاپ می کرد ، این روش حرفه ای باعث صرفه جویی در وقت زیادی در اتاق تاریک می شد.

آموزش عکاسی خیابانی

آموزش عکاسی خیابانی

از عناصر محیط شهری استفاده کنید
همانطور که در بالا اشاره کردم ، ویویان مایر مجذوب محیط شهری بود. و نه فقط توسط مردم ، بلکه با توجه به مصالح شهری – ویترین ها ، آینه ها ، پنجره ها و معابر ، پوسترها ، سنگفرش ها ، چراغ های نئون و معماری ها. این عناصر نیز به طور کلی جزئی جدا نشدنی از عکس های او هستند.

معماری اصولی مشابه با اصول عکاسی دارد: معماران با استفاده از خطوط ، لبه ها ، قاب ها و رنگ ها جسمی را ایجاد می کنند که بتوانیم از آن لذت ببریم. سعی کنید به عنوان یک عکاس از این سرمایه استفاده کنید و با عناصر معماری که آنها را احاطه کرده است از سوژه خود حمایت کنید.

آموزش عکاسی خیابانی

آموزش عکاسی خیابانی

قدرت سیاه و سفید را کشف کنید
ویویان مایر از روی ناچاری به سمت سیاه و سفید شلیک نکرد. در واقع ما از عکسهای رنگی او اطلاع داریم و لحظه ای به آنها می رسم. مزیت و نقطه ضعف رنگ در عکس این است که رنگ همیشه ابتدا توجه را به خود جلب می کند و اغلب برای کل مدت مشاهده یک تصویر توجه ما را غصب می کند.

در درمان های سیاه و سفید ، عناصر اساسی یک عکس برجسته می شوند – موضوع و ترکیب آن ، بافت ها ، خطوط ، کنتراست نور و سایه ها. ویویان مایر موفق شد بین این عناصر تعادل بینایی ایجاد کند و این باعث می شود تصاویر او قویتر شوند. شما همچنین می توانید دوربین خود را طوری تنظیم کنید که حتی در حین عکسبرداری ، تصویر سیاه و سفید را به شما نشان دهد و حس نور خود را تمرین کنید.

با فریمینگ کار کنید

یکی از اساسی ترین نکات در ترکیب بندی ، کادر بندی موضوع یا صحنه اصلی است. عکس های ویویان مایر نمونه های الهام بخشی از نحوه برخورد با قاب را برای ما به ارمغان می آورد.

خود را بیش از حد در آنجا پیدا کنید
ویویان مایر علاوه بر عکاسی خیابانی ، در محیط های شهری نیز از خود پرتره گرفته است. او کمی دیوانه سلفی بود. او خود را در مقابل دوربین در آینه ها ، در انعکاس همه آنچه درخشان است ، در سایه ها نشان داد … اما مهمتر از همه با بازی و خلاقیت.

آموزش عکاسی خیابانی

آموزش عکاسی خیابانی

با استفاده از رنگهای متضاد بر موضوع خود تأکید کنید

از سال 1970 به بعد ، او بیشتر با عکاسی رنگی کار کرد. با این حال ، وقتی به این عکس ها نگاه می کنید ، متوجه می شوید که رنگ اصلی ترین رویداد است. یک رنگ زرد یا قرمز با کنتراست بالا ، که در آن سوژه و صحنه بلافاصله توجه شما را به خود جلب می کنند – یا حتی گاهی اوقات صرفاً زمینه رنگ آمیزی محض هستند.

چند علامت کلمه در بسته شدن
شما به تازگی زنی را می شناسید که پس از مرگ تاریخ را بازنویسی می کند. بحث شده است که آیا ویویان مایر بخشی از تاریخ عکاسی قرن بیستم است ، زیرا او تأثیر صفر در توسعه آن داشت. اما کمک های او برای عکاسان امروز قابل انکار نیست.

آموزش عکاسی خیابانی

آموزش عکاسی خیابانی

اگر دوست دارید به طور کامل در کارهای او فرو بروید و قصد خرید کتابی از کارهای او را دارید ، قبل از خرید آن را به دقت بررسی کنید. بعضی از آنها کیفیت چاپ نامناسبی دارند که مایه شرمساری است. توجه داشته باشید که به لطف تلاش کاشف او ، جمع کننده جان مالوف ، تمام کارهای او به صورت آنلاین در دسترس است.

پایان مقاله آموزش عکاسی خیابانی

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

اصول عکاسی از شیشه و بلور

عکاسی از آسمان شب | ۱۰ نکته آموزش عکاسی نجوم

عکاسی پرتره و ویرایش عکس های هالووین

آموزش نورپردازی با چراغهای LED در عکاسی

آموزش عکاسی ورزشی برای مبتدیان

یک ادیت عکس بهاری شاد | تمرین کار با لایه ها

آموزش عکاسی پرتره مردانه | چگونه از مردان عکس بگیریم

۷ نکته ای که می توانید از عکاسان بزرگ بیاموزید : سرگردان معروف جهان ، جوزف کودلکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *