امروز برابر است با :27 مهر 1400
دوربین Sony Alpha A7R IV

بررسی دوربین Sony Alpha A7R IV

بررسی دوربین Sony Alpha A7R IV :  

سونی بیشتر سال گذشته را صرف این کرده است که چقدر جدی به نیازها و خواسته های عکاسان علاقه مند و حرفه ای توجه می کند.

این پرچمدار پرچمدار خود را با RX100 VII به روز کرد ، در حالی که Alpha A6400 ، Alpha A6100 و Alpha 6600 بسیاری از علاقه مندان را که به دنبال یک دوربین بدون آینه می گردند ، مکان های زیادی برای استفاده از مدل های بعدی خود فراهم کرد.

نسخه های لنز از نوجوان FE 35mm f/1.8 تا سحرگاه Sony FE 600mm F4 GM OSS ، در بین بسیاری ، در حالی که به روز رسانی سیستم عامل جدید عملکرد فوکوس خودکار را در محبوب ترین دوربین های آن مانند A9 و Alpha A7R III بهبود بخشیده است.

و اکنون سونی A7R IV را عرضه کرده است ، یک فریم 61 مگاپیکسلی اضافه به مجموعه Alpha خود ، و یک پیگیری برای 42 مگاپیکسل Alpha A7R III. به ندرت شاهد چنین جهشی در تعداد پیکسل ها بین دو نسل از مدل ها هستیم ، اما پس از آن سونی شرکتی نیست که تمایل داشته باشد کارها را در هنگام عرضه دوربین به نصف انجام دهد.

علاوه بر این ، این حرکت کاملاً مطابق با جاه طلبی این شرکت برای بدست آوردن رتبه اول دوربین های لنزهای قابل تعویض فول فریم در سراسر جهان است-چیزی که قبلاً ادعا می شود در ایالات متحده به آن دست یافته است.

دوربین Sony Alpha A7R IV

دوربین Sony Alpha A7R IV

امکانات

سنسور فول فریم 61 مگاپیکسلی با نور پس زمینه
فیلمبرداری 4K با رزولوشن 24 و 30p
تثبیت کننده مبتنی بر سنسور 5 محوره (حداکثر 5.5EV توقف)

وضوح سنسور ممکن است در سال های اخیر به بهبود عملکرد در سایر زمینه ها کمک کرده باشد ، اما خط R همیشه بر سر وضوح بوده است ، و بدون شک کشش اصلی این مدل جدید است.

سنسور 63 مگاپیکسلی تصاویر 61 مگاپیکسل را به صورت استاندارد خروجی می دهد و مانند سنسور داخل A7R III قبلی ، دارای طراحی پشتی برای قدرت جمع آوری بهتر نور است. سونی وعده محدوده پویا تا 15EV از سنسور را می دهد ، چیزی که برای A7R III نیز قول داده است.

همانطور که اکنون در مدلهای سونی از این نوع استاندارد استفاده می شود ، تثبیت کننده تصویر SteadyShot Inside نیز در بدنه تعبیه شده است. این حداکثر تأثیر جبرانی 5.5EV را متوقف می کند و از اینکه در حال فیلم برداری یا فیلم برداری هستید خوشحال می شود.

این سیستم همچنین در پشت حالت عکاسی Pixel Shift Multi Shift قرار دارد ، قابلیتی که قبلاً مشاهده کردیم ، اما یکی از مواردی که در اینجا به طور چشمگیری تقویت شده است. این مجموعه ای از تصاویر را ضبط می کند که می تواند بعداً ادغام شده و یک فایل واحد با وضوح فوق العاده بالا ایجاد کند.

پس چه فرقی می کند؟ در حالی که A7R III قادر بود تصاویری را برای کامپوزیت های 169.6 مگاپیکسل ضبط کند ، با سنسور وضوح بالاتر A7R IV وعده می دهد که فایل ها را در 240 مگاپیکسل سرسام آور تحویل می دهد. نکته مهم این است که این کار را نمی توان در دوربین انجام داد. شما باید از مجموعه نرم افزاری Imaging Edge که همراه دوربین است استفاده کنید.

سونی این مدل را با آخرین نسخه موتور پردازش BIONZ X خود مجهز کرده است و می گوید که فناوری تکثیر جزئیات پیشرفته و کاهش نویز مخصوص ناحیه برای تغییر وضوح بالای سنسور اصلاح شده است.

این پردازنده همچنین به دوربین اجازه می دهد تا تصاویر را با نرخ 10 فریم بر ثانیه با فوکوس خودکار و نوردهی خودکار فعال کنید. در حالی که کاملاً پیشرو در کلاس نیست ، اما وقتی وضوح سنسور بالاتر را در اینجا در نظر بگیرید ، هنوز هم بسیار چشمگیر است.

گاهی اوقات شما به تصاویر 61 مگاپیکسلی کمتر نیاز دارید تا بتوانید از لنزهای خود به آن دسترسی بیشتری داشته باشید و خبر خوب این است که Sony A7R IV به شما امکان می دهد در حالت برش APS-C (ضریب برش 1.5 برابر) عکس بگیرید ، در نتیجه خروجی تصاویر در 26.2 مگاپیکسل این ویژگی دیگری است که قبلاً وجود داشته است ، اما در اینجا با افزایش وضوح خروجی ارتقا یافته است. در صورت وجود هر یک از این لنزها ، می توانید از لنزهای APS-C نیز استفاده کنید و تصاویر با این وضوح دوباره تولید شوند.

سنسور و پردازنده همچنین با هم کار می کنند تا فیلم های 4K را با حداکثر 30p ضبط کنند ، که می تواند در دو فرمت کامل و Super 35mm ضبط شود. هنگام استفاده از دومی ، دوربین فیلمبرداری 6K را با بازخوانی کامل پیکسل و بدون پیکسل برای بهبود کیفیت فیلم ضبط می کند ، قبل از کوچک سازی این حالت به 4K.

ضبط ویدئو با مجموعه ای از ویژگی های دیگر ، از نمای HLG (Hybrid Log Gamma) و هر دو منحنی گاما S-Log2 و S-Log3 تا عملکرد Gamma Display Assist ، پشتیبانی از Time Code IN/OUT ، پشتیبانی می شود. گورخر و خروجی HDMI تمیز

در مورد ویدئو ، شاید بزرگترین تغییر نسبت به قبل ، استفاده از کفش جدید چند منظوره در بالای صفحه باشد که به شما امکان می دهد صدا را به صورت دیجیتال ضبط کنید. شما می توانید این کار را با میکروفون تفنگ ساچمه ای ECM-B1M که در کنار A7R IV اعلام شده بود انجام دهید ، اگرچه اگر میکروفونی با این اتصال داشته باشید ، همچنان می توانید صدا را از طریق پورت 3.5 میلی متری در سمت دوربین ضبط کنید. درگاه هدفون 3.5 میلی متری به شما امکان می دهد صدا را هنگام ضبط نظارت کنید.

یکی دیگر از تغییرات کلیدی A7R III مربوط به منظره یاب است. این هنوز یک منظره یاب الکترونیکی 0.5 اینچی با پنل OLED است که تا 120 فریم در ثانیه (یا 100 فریم در ثانیه در مناطق PAL) تازه می شود و بزرگنمایی 0.78x را در 35 میلی متر نشان می دهد ، اما وضوح تصویر از 3.69 میلیون نقطه به 5.76 میلیون نقطه رسیده است به

با این حال ، صفحه نمایش عقب در زیر آن ثابت است و اندازه آن سه اینچ و با وضوح 1.44 میلیون نقطه است. بار دیگر می توان برای عکاسی از زوایای نامناسب بالا و پایین کرد و با لمس کنترل کرد ، اگرچه عملکرد صفحه لمسی در اینجا کمی محدودتر از برخی از دوربین های رقیب است.

مانند A7R III ، A7R IV دارای یک جفت اسلات کارت SDHC/SDXC در کنار خود است و سونی اطمینان داده است که هر دو شکاف از کارت های UHS-II پشتیبانی می کنند (A7R III فقط از یک UHS-I و UHS-II پشتیبانی می کند. اسلات ، و فقط UHS-I در دیگری پشتیبانی می کند).

عمر باتری نیز بهبود یافته است ، حدود 530 عکس در هنگام استفاده از منظره یاب و حدود 670 در هنگام استفاده از صفحه LCD ضبط می شوند – مانند همیشه ، اینها ارقام CIPA هستند که در مقایسه با آنچه به طور متوسط ​​قابل دستیابی است ، نسبتاً محافظه کار هستند. عکاس.

ساخت و اداره

بدنه مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت با محافظت بازنگری شده
Grip برای پشتیبانی و راحتی بهتر دوباره کار شده است
دکمه قفل صفحه شماره گیری جبران نوردهی جدید

حداقل به نظر نمی رسد که طراحی سونی A7R IV تا حد زیادی با مدل A7R III تغییر کرده باشد ، اما به دلایل مختلف تعدادی تغییر ایجاد شده است.

صفحه جبران نوردهی در صفحه بالا اکنون با داشتن یک دکمه قفل در مرکز آن ، حالت تنظیم حالت را نشان می دهد. برای قفل کردن و باز کردن قفل فقط باید یک بار فشار دهید ، که در صفحه ای به این کوچکی بسیار راحت تر از نگه داشتن آن در هر زمان که می خواهید آن را بچرخانید راحت تر است.

صفحه فرمان عقب که در A7R III نصف بدنه تعبیه شده بود ، اکنون با افتخار روی صفحه بالایی نشسته است. این صفحه دارای یک کلیک نرم و دلپذیر است ، هرچند دسترسی به شماره گیری حالت کنار آن را نسبت به A7R III کمی سخت تر می کند ، به ویژه اینکه دکمه قفل آن باید در طول چرخش فشار داده شود.

این واقعیت وجود ندارد که داشتن سه صفحه در این قسمت به این معنی است که هر کدام باید کوچک و برای عملکرد ایده آل بسیار نزدیک به سایرین باشد ، اگرچه اگر تمایل دارید که به یک حالت نوردهی پایبند باشید و به ندرت جبران نوردهی را تنظیم کنید ، ممکن است برای شما مسئله بزرگی نباشد

دکمه AF-On در حال حاضر برجسته تر از قبل است ، در حالی که Multi Selector ، که برای تغییر نقطه فوکوس و حرکت در منوها از جمله موارد دیگر استفاده می شود ، یک جوش برجسته جدید به دست آورده است تا بتوان آن را راحت تر دستکاری کرد.

این کنترل در زیر انگشت شست بسیار خوب به نظر می رسد و دوربین همانند حرکات عمودی و افقی به حرکات مورب سریع پاسخ می دهد. نگه داشتن آن در هر جهت همچنین به شما امکان می دهد با سرعت حرکت کنید ، خواه هنگام تنظیم نقطه AF ، حرکت در منوها یا چیزهای دیگر.

گفته می شود که مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت با استفاده از آب بندی مجدد در مناطق حساس بهبود یافته است. درب A7R III نیز در اینجا حذف شده است ، بنابراین اکنون می توانید در را به عقب بکشید و آن را در یک حرکت باز کنید ، که بسیار استقبال کننده است.

در داخل A7R IV ، سونی یک شاتر جدید با طول عمر 500000 دستگاه نصب کرده است که دارای یک موتور بدون هسته سریع و یک ترمز است که ارتعاش شاتر مکانیکی را تحت فشار قرار می دهد. این به همان خوبی است ، زیرا حتی کوچکترین ارتعاشات می توانند از پتانسیل کامل دوربین های با وضوح بالا مانند چنین چیزی جلوگیری کنند ، چیزی که ممکن است تا بعد از آن به دقت به تصاویر خود نگاه نکنید.

بدن مطمئناً بسیار محکم است و توجه به جزئیات بسیار عالی است. درهای درگاههای مختلف IO در طرف دیگر بدون علامت هستند و کمی بسته شده اند ، اگرچه این به شما این تصور را می دهد که وقتی آنها را تا انتها فشار می دهید ، آنها خود را کاملاً در برابر هرگونه گرد و غبار یا پاشش محافظت می کنند.

سونی A7R IV دارای یک گیره است که به طور ظریفی طراحی شده است تا راحتی بیشتر و پشتیبانی بهتر را برای انگشتان میانی و کوچک ایجاد کند و با لاستیکی پوشانده شده است که هنگام نگه داشتن اصطکاک بالایی را ایجاد می کند. در نتیجه ، دوربینی است که در دست گرفتن راحت است و در دستان احساس امنیت می کند.

صفحه LCD از بدنه دورتر شده و به بالا و پایین متمایل می شود ، و چیزی که سونی در اینجا به آن دست یافته است فاصله با بدنه با تنظیم آن است. در بسیاری از دوربین های دیگر ، ترکیبی از یک چشمان عمیق و یک براکت بسیار کوتاه که چنین صفحه ای روی آن نصب شده است به این معنی است که LCD به راحتی در صورت کشیده شدن و مشاهده از بالا به پایین مبهم می شود ، اما در اینجا یک چشمان کم عمق و یک براکت بلند به اندازه کافی اطمینان حاصل می کند تقریباً در هیچ نقطه ای از نظر دید مشکلی ندارد.

بنابراین ، به طور خلاصه ، سونی A7R IV مانند مدل های قبلی از استحکام بالایی برخوردار است و از نظر هندلینگ بسیار خوب و با اکثر کنترل ها کارکرد آسان و دلپذیری دارد. ما چند مشکل داریم ، اما خیلی بیشتر از اینکه بخواهیم در مورد آنها گله کنیم ، دوست داریم.

دوربین Sony Alpha A7R IV

دوربین Sony Alpha A7R IV

فوکوس خودکار

سیستم AF سریع ترکیبی با 567 PDAF و 425 نقطه CDAF
پوشش قاب تقریباً 99.7٪ ارتفاع و 74٪ عرض
ردیابی در زمان واقعی با AF در زمان واقعی چشم

در سال های اخیر ، تولیدکنندگان توجه زیادی به فناوری های تمرکز خود کرده اند و سونی قبلاً ما را تحت تأثیر سیستم هایی قرار داده است که از ردیابی در زمان واقعی و فوکوس خودکار در زمان واقعی استفاده می کنند. A7R IV هر دو را شامل می شود و هنگامی که به دنبال ردیابی یک موضوع متحرک انسان یا حیوان می رسیم ، آنها با هم کار می کنند.

با تنظیم فوکوس مداوم ، دوربین به خوبی قادر به ردیابی سوژه متحرک است. مگر اینکه نقطه فوکوس از قبل تعیین شده باشد و این را روی سوژه قرار دهید ، ساده ترین راه برای آموزش این که دوربین روی چه چیزی تمرکز کند این است که به سادگی صفحه را در محل مناسب ضربه بزنید و بگذارید بقیه موارد را کنترل کند.

سونی A7R IV مستقیماً خارج از جعبه ، نه تنها می تواند سوژه متحرک را ردیابی کند ، بلکه خوشحال می شود وقتی تشخیص می دهد که به یک شخص نگاه می کند ، فوکوس را روی صورت تغییر دهد ، با تشخیص چشم در هنگام سوژه نزدیک تر. این واقعیت که به طور خودکار بین دو حالت تعویض می شود کمک بزرگی است و این دقیقاً دوربین (و در واقع سایر مدل های سونی) را در حال حاضر از رقبای خود جدا می کند.

هر چند در اینجا چند نکته قابل ذکر است. اول ، در حالی که A7R IV بسیار خوب عمل می کند وقتی سوژه فاقد امنیت باشد ، در تنظیمات پیش فرض به راحتی می تواند سوژه ای را از دست بدهد – در صورت مشاهده این مورد ، باید حساسیت ردیابی را از طریق منو تنظیم کنید.

ثانیاً ، شما کنترل زیادی از طریق شروع تشخیص AF در چشم ، تغییر بین چشم راست و چپ ، اولویت دادن به صورت یا چشم ها و غیره دارید ، اما همه اینها می تواند چیزی باشد هنگامی که در وسط عکسبرداری هستید حواس شما را پرت می کند. بهترین کار این است که مناسب ترین این کنترل ها را به دکمه های قابل تنظیم روی بدنه

(و لنز ، در صورت داشتن دکمه نگه داشتن فوکوس) اختصاص دهید. سونی نسبت به ویژگی هایی که می توانید به کدام کنترل اختصاص دهید ، بسیار سخاوتمند است ، بنابراین استفاده از این مزاحم نیست.

هنگام استفاده از حالت استاندارد AF-S ، Sony A7R IV قادر است بر روی سوژه ای با سرعت چشمگیری فوکوس کند. در یک روز آفتابی ، هنگامی که با FE 24-70mm f/2.8 GM همکاری می کنید ، دوربین به طور معمول می تواند به محض اینکه دکمه شاتر را نیمه فشار داده باشید ،

فوکوس کند. تمرکز خود را با تأخیر بسیار اندک در نور متوسط ادامه می دهد ، حتی بدون لامپ کمکی AF ، که به نظر می رسد در شرایط آزمایش بیشتر بیدار می شود – این در مواردی که ممکن است نیاز به عکاسی با احتیاط داشته باشید و در آنجا نور از لامپ مفید است مفید است. ممکن است توجه را جلب کند

یکی از مواردی که ما در موارد متعددی با آن برخورد کردیم ، تطبیق فوکوس مثبت کاذب بود-بیشتر از آنچه انتظار می رفت ، به صراحت ، معمولاً وقتی سوژه در زاویه شدید دوربین قرار داشت. A7R IV مطمئناً تنها دوربینی نیست که از این مشکل رنج می برد ، اما در شرایط خاصی با فرکانس کافی اتفاق افتاد تا کمی نگران کننده باشد.

کارایی

EVF 5.76 میلیون نقطه ای در تضاد بالا است
صفحه لمسی به خوبی کار می کند ، اگرچه کنترل کمی محدود است
عمق بافر خوب و نیمه پاسخگو هنگام نوشتن تصاویر

حداقل در زمان نگارش این مقاله ، سونی A7R IV جدیدترین دوربینی است که از منظره یاب الکترونیکی 5.76 میلیون نقطه ای استفاده می کند ، به عنوان مثال از پاناسونیک S1R و S1 و Fujifilm GFX 100 و نه از منظره یاب 3.69 میلیون نقطه. در سایر رقبا دیده می شود.

درخشان و تیز است و در مقایسه با برخی از یابهای خنثی تر که در همتایان خود یافت می شود ، نسبتاً زیاد است. این جزئیات را به خوبی نمایش می دهد ، اگرچه به نظر می رسد که در تنظیمات پیش فرض در مقایسه با برخی از آثار دیگر کمی مشکل تر است. به نظر می رسد این امر با تغییر کیفیت صفحه نمایش به بالا اصلاح می شود ، اگرچه این امر به هزینه عمر باتری می انجامد.

صفحه LCD زیر آن عملکرد خوبی دارد و به فشارهای نور ، ضربه ها و ضربه تند وشدید زدن پاسخ می دهد. به ویژه در حین ضبط ویدئو ، جایی که ضربه زدن به صفحه نمایش باعث می شود انتقال فوکوس یکنواخت انجام شود ، به خوبی کار می کند.

این واقعیت که هنگام استفاده از منظره یاب می توانید از صفحه لمسی برای تنظیم نقطه فوکوس استفاده کنید ، مخصوصاً برای تیراندازان چپ چشم ، که ممکن است بینی خود را پیدا کنند ، در عملکرد راحت چند گزینه ای مفید است. عملکرد صفحه لمسی به اندازه مدلهای دیگر مجهز نیست ، نه منوی اصلی و نه کنترل Fn به این ترتیب قابل تنظیم است ، اما بین Multi Selector و صفحه منوی زیر آن ، تغییرات به هر حال آسان است.

به نظر می رسد این واقعیت که صفحه نمایش 1.44 میلیون نقطه دارد ، هیچ نقصی برای مدل های دیگر که دارای صفحه نمایش 2.1 میلیون نقطه مانند نیکون Z7 و پاناسونیک S1R هستند ، ندارد ، زیرا وضوح هنوز بسیار خوب است. هرچند شرم آور است که A7R IV از نظر اندازه تا 3.2 اینچ با این مدل ها مطابقت ندارد ، زیرا تفاوت بین دو اندازه قابل توجه است.

با سریع ترین کارت حافظه ای که می توانستیم در دست بگیریم ، 68 فریم خام وعده داده شده را هنگام ضبط تصاویر با سرعت 10 فریم در ثانیه مدیریت کردیم. این واقعیت که فوکوس خودکار در طول این انفجار کار می کند نیز چشمگیر است ، اگرچه ممکن است گهگاه گم شود یا حواس او را پرت کند.

مدتی طول می کشد تا بافر این تعداد تصویر را به طور کامل پاک کند ، اما پس از آن اینها فایلهای نسبتاً ضخیمی هستند ، بنابراین این غیر منتظره نیست. در حالی که این اتفاق می افتد ، دوربین هنوز کار می کند ، اما فقط تا یک مرحله. می توانید برخی از تنظیمات را تغییر دهید اما برخی دیگر را تغییر ندهید.

چند مورد که ما گاهی اوقات به آن توجه می کردیم ، راه اندازی کمی کند بود و عدم ارتباط جزئی بین تغییر تنظیمات دوربین و ثبت آنها در واقع. اینها فقط جزئی بودند – اما ثابت بودند.

دوربین Sony Alpha A7R IV

دوربین Sony Alpha A7R IV

کیفیت تصویر

جزئیات زیاد در تصاویر
کیفیت فیلم عالی است اما کمی شاتر غلتک دارد
Pixel Shift Multi Shooting چشمگیر است ، اما هیچ اصلاح حرکتی وجود ندارد

مطمئناً رنگها در خارج از دوربین بسیار زیبا هستند و غنای سبک های خلاق به شما این امکان را می دهد که یا محیطی مناسب بدون سر و صدا انتخاب کنید ، یا تنها با کمی سر و صدا بیشتر خود را ایجاد کنید. شرم آور است که هیچ گزینه پردازش خام پس از ضبط وجود ندارد که به شما امکان می دهد بعداً تنظیماتی را در این موارد انجام دهید ، اما دامنه پردازش قبل از ضبط ، کمی از نیش خارج می شود.

یکی از مواردی که ما در بیش از یک بار به آن توجه کردیم ، عدم دقت جزئی در تراز سفیدی خودکار بین تصاویر بود. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که سوژه اصلی نسبت کمی فریم را نسبت به تصویر قبلی پر می کند ، اما تغییر بین رنگ های گرمتر و سردتر مشخص می شود. با این حال ،

سیستم اندازه گیری A7R IV بسیار قابل اطمینان تر است ، اما در شرایط متعادل ، اما در صحنه های پیچیده تر ، مانند هنگام برخورد با نور پس زمینه یا مناطق روشن تر مانند آسمان ، بسیار خوب عمل می کند.

A7R IV مطمئناً می تواند سطح بسیار خوبی از جزئیات را حل کند ، به ویژه هنگامی که از سه پایه استفاده می کنید یا در غیر این صورت کاملاً ثابت است. شما باید در مورد سرعت شاتر و تنظیمات SteadyShot ، مخصوصاً هنگام عکاسی نزدیک به سوژه ، مراقب باشید ،

زیرا ممکن است هنگام مشاهده تصاویر در اندازه کامل ، وضوح را بسیار کم کنید. اگر به ISO خودکار و هر مدتی که دوربین سرعت شاتر را تعیین می کند – به عنوان مثال اولویت دیافراگم – اعتماد کنید ، ارزش این را دارد که از طریق گزینه تنظیمات ISO حداقل سرعت شاتر را سریعتر از حد معمول تنظیم کنید.

در مورد ISO ، دوربین به خوبی می تواند نویز تصویر را در انتهای پایین تر محدوده ISO حفظ کند ، اگرچه هنگام پردازش تصاویر با توجه به نوردهی ، بلند کردن جزئیات سایه و غیره ، خواهید دید که زودتر از سایر دوربین ها وارد تصاویر می شوند. بر. هنگامی که به ISO6400 می رسید ،

از نویز کمک عادلانه ای می شود ، که شاید با در نظر گرفتن میزان جمعیت سنسور قابل پیش بینی باشد ، اگرچه هنگام بررسی تصاویر در اندازه های دید متوسط ​​، این را به آسانی نخواهید دید.

عکسبرداری چندگانه Pixel Shift

Pixel Shift Multi Shooting یکی از ویژگی های بارز A7R IV است و با وعده تصاویر 240 مگاپیکسلی ، این چیزی است که بدون شک کسانی که از صحنه های آرام تر استفاده می کنند ، از آن استفاده خواهند کرد. این تصاویر در داخل دوربین برای تولید یک فایل واحد پردازش نمی شوند.

در عوض شما می توانید چهار یا 16 فریم را ضبط کنید ، قبل از پردازش آنها با استفاده از نرم افزار Imaging Edge Viewer سونی. اندازه فایل بستگی به این دارد که چه چیزی گرفته اید و چند تصویر را ترکیب می کنید ، اما تصویر 16 عکس ما به یک فایل TIFF با حجم 689 مگابایت منجر شد.

متأسفانه ، فایل بسیار بزرگتر از آن است که بتوان در اینجا بارگذاری کرد ، و چنین اندازه هایی احتمالاً حتی در پردازش ، سرعت ماشین های مدرن را کاهش می دهند ، اما سطح جزئیات بسیار زیاد است. مانند ویژگی های مشابه دیگر دوربین ها که به این روش کار می کنند ،

بافت بسیار جزئی که محصول فرایند ادغام است به این معنی است که تصاویر برای پردازش بیشتر انعطاف پذیر نیستند ، اما حداقل می توانید قبل از ترکیب آنها را تنظیم کنید به نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که ، اگر هر چیزی در بین فریم ها حرکت کند ، این تصویر بسیار شبیه پرچم های تصویر دوم بالا خواهد بود – بنابراین شما واقعاً می خواهید از سوژه های کاملاً ثابت برای بهترین نتایج عکس بگیرید.

کیفیت فیلم عالی است ، همانطور که از دوربین های مدرن سونی انتظار داشتیم. جزئیات زیبا و واضح است و حرکت طبیعی است ، بدون مصنوعات آشکار. علاوه بر این ، قابلیت های فوکوس دوربین ، همراه با عملکرد لمسی از طریق صفحه LCD ، به این معنی است که می توانید به راحتی در حین ضبط ،

فوکوس کرده و فوکوس مجدد داشته باشید ، با عملکردی روان اما سریع. تنها چیزی که ممکن است برخی را ناراحت کند این است که در حالت پیش فرض 4K – یعنی استفاده از فریم کامل به جای برش Super 35mm – برخی از شاترهای نورد در هنگام تصویربرداری از صحنه مشهود است.

به طور خلاصه ، Sony A7R IV قادر است تصاویری با جزئیات بالا با نوردهی خوب ، نویز کم و رنگهای دلپذیر تولید کند. شما در مورد نویز و محدوده دینامیکی همانند دوربین هایی که سنسورهای جمعیت کمتری دارند ، دامنه مشابهی برای دستکاری فایل ها ندارید ، اما این جایگزینی برای چنین پرونده های مفصلی است.

دوربین Sony Alpha A7R IV
دوربین Sony Alpha A7R IV

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

حکم

همانند سری RX100 این شرکت ، برتری کلی Sony A7R IV تا حد زیادی به این دلیل است که از مجموعه ای از سلف موفق پیروی می کند. این مدلها به شرکت این فرصت را داده است که در راه خود چیزهایی را تغییر داده و از بازخورد کاربران بیاموزد ، تا در نهایت دوربینی بسازد که بر اساس یک هسته محکم از مشخصات ساخته شده است ، با بسیاری از ویژگیهای ثانویه و کنترلهای بالا.

سنسور در اینجا بیشترین توجه را به خود جلب می کند و این واقعیت که این سطح از جزئیات را ارائه می دهد – و با حالت چشمگیر Pixel Shift Multi Shooting تقویت می شود – به این معنی است که هم رقیبان فوری خود و هم رقبای فرمت متوسط ​​را درگیر می کند ، اگرچه شما باید مراقب باشید تا بهترین نتایج را بدست آورید. اگرچه ممکن است این اولین انتخاب هیچکس برای فیلم نباشد ، اما کیفیت ویدئو به همان اندازه که انتظار داریم قوی است ، حتی اگر شاتر رول یک مشکل باشد.

تشخیص چهره و چشم به خوبی کار می کند و سیستم فوکوس قوی تر به طور کلی نشان می دهد که سونی تلاش خود را در جایی که اهمیت دارد متمرکز می کند – اگرچه ارزش آن را دارد که مدتی وقت بگذارید تا درک کنید چه چیزی امکان پذیر است و بر این اساس شیوه عکاسی خود را تغییر دهید.

کیفیت ساخت عالی است و سطح کنترل فیزیکی عالی است ، در حالی که هندلینگ با استفاده از یک چسبندگی بهتر بهبود یافته است. هر چند قرار دادن صفحه شماره گیری صفحه فرمان دسترسی به شماره گیری حالت را کمی سخت تر از قبل می کند.

همچنین شرم آور است که پردازش خام در دوربین همچنان وجود ندارد و منوهای بسیار متراکم همچنان وجود دارند. و در حالی که ما نیز از مشاهده ناسازگاری های جزئی با تراز سفیدی خودکار و تمرکز شگفت زده شدیم ، اینها مواردی هستند که ممکن است از طریق به روز رسانی سیستم عامل برطرف شوند.

به طور خلاصه ، در حالی که A7R IV کاملاً بدون نقص نیست ، سونی اقدامات زیادی انجام داده است تا این دوربین را در صورت مطلوب ترین ، یکی از مطلوب ترین در کلاس خود قرار دهد. در حالی که قیمت عرضه آن بالا است ، اما همه چیز نامعقول نیست ، اگرچه حق بیمه نسبت به A7R III در حال حاضر قابل توجه است ،

بنابراین شما واقعاً باید به پیکسل های اضافی احتیاج داشته باشید تا ارزش آن را داشته باشد. با این وجود ، وقتی هزینه برخی از رقبا را در نظر می گیرید ، در ازای پول نقد خود ، یک قسمت عادلانه از دوربین را دریافت می کنید.

رقابت

نیکون Z7

Z7 پرچمدار فعلی نیکون بدون آینه است و سنسور فول فریم 45.7 مگاپیکسلی در قلب آن قرار دارد و از جمله مواردی است که می توانید پشت سر هم تصاویر 9 فریم بر ثانیه و فیلم های 4K را ضبط کنید. این دستگاه با صدها لنز F-mount از طریق آداپتور FTZ کار می کند ، اگرچه شیار کارت XQD و سیستم فوکوس خودکار که کمی از A7R IV کمی پیشرفته تر است ممکن است برخی را که به جذابیت های خط A7R کشانده می شوند ، دلسرد کند.

پایان مقاله بررسی دوربین Sony Alpha A7R IV

مجله بامدادی ها

بیشتر بخوانید:

۵ نکته برای عکاسی از آبشارها | بررسی، قیمت و خرید دوربین بدون آینه نیکون Z7 II | آموزش عکاسی ورزشی برای مبتدیان | نقد و بررسی لنز سونی FE 35mm f/1.4 | معرفی و مشخصات دوربین عکاسی Sony alpha 1 |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *