امروز برابر است با :26 مهر 1400
آنی لیبویتز

7 نکته برای عالی شدن عکاسی پرتره | مانند آنی لیبویتز

آنی لیبویتز یکی از مشهورترین عکاسان پرتره در جهان است. او ساعاتی قبل از مرگ از جان لنون در آغوش یوکو اونو عکاسی کرده است ، در یک تور وحشیانه رولینگ استونز را دنبال کرده و آخرین روزهای ریاست جمهوری رئیس جمهور ریچارد نیکسون را اسیر کرده است – و تنها آمریکایی است که از ملکه الیزابت دوم عکس گرفته است.
حتی اگر او توسط ده دستیار احاطه شده باشد و از ستارگان هالیوود عکس بگیرد ، در همان واقعیتی که شما انجام می دهید حرکت می کند و عکس های او در واقع می توانند نکات ارزشمندی را برای کار خود به شما ارائه دهند. اماده ای؟ پس بیایید شروع کنیم.

آنی لیبویتز

آنی لیبویتز
هنگام عکاسی از خانواده و دوستان خود آموزش دهید
وقتی از او سوال می شود که چه چیزی را به عکاسان تازه کار توصیه می کنی ، آنی لیبوویتس همیشه می گوید که به خانواده و دوستانت مراجعه کن. افرادی که به شما نزدیکتر هستند ، در مورد آزمایش ها ، چالش ها و درخواست های مختلف ، بازی با زاویه دید و زاویه دید ، و پیکربندی چند دقیقه ای دوربین ، چراغ ها و غیره ، بیشتر تحمل می کنند. این توصیه سطح عمیق تری نیز دارد – به نقل از بیوگرافی وی: “کشف این که نزدیک بودن به کار خود ، صمیمی بودن با یک موضوع چیست ،”
بخشی از این تجربه ، آنی لیبویتز می گوید اگر از غریبه ای عکاسی می کنید ، باید قبل از عکاسی وقت زیادی را که می توانید با آنها بگذرانید. شما یکدیگر را خواهید شناخت و در به تصویر کشیدن ویژگی های اصلی آنها بهتر خواهید بود – تا آنجا که این فقط در یک یا دو تصویر امکان پذیر است. سوژه شما با شما بسیار طبیعی تر خواهد بود ، که در عکس های شما منعکس خواهد شد.
یک محیط اعتماد ایجاد کنید
آیا شما اغلب در بحث های کوچک در شاخه ها غر می زنید؟ ناامید نشو آنی لیبویتز بیش از یک بار متذکر شده است که گپ زدن با سوژه های او لباس مناسب او نیست. در حالی که الگوی او ریچارد آودون در سخنرانی خود در دریافت آنچه که می خواست از سوژه های خود تبحر داشت ، لیبوویتس فقط بر روی عکسبرداری با یک همراهی موسیقی متمرکز است ، که این سکوت را برای بسیاری از افراد ناخوشایند می کند.
برای او مهمترین چیز ایجاد اعتماد و احترام آزمودنی به توانایی های اوست. قبل از شروع ، وی در سطح انتظاراتشان توضیح می دهد و به آنها اطمینان می دهد که واقعاً نمی داند چه کاری انجام می دهد. در طول فیلمبرداری ، او نتایج را بر روی دوربین خود یا رایانه به آنها نشان می دهد. با توجه به صمیمیتی که در بسیاری از تصاویر او احساس می کنیم ، ظاهراً این استراتژی برای او مفید است.
آنی لیبویتز
آنی لیبویتز
برنامه اصلی او این بود که این دو عاشق برهنه باشند و هیچ یک از اینها مشکلی نداشتند. با این حال ، در روز تیراندازی ، یوکو اونو نمی خواست لباس خود را در بیاورد و آنی لیبویتز او را برای این کار تحت فشار قرار نداد. این تصویری را به وجود آورد که یوكو می گوید بهترین تصویر رابطه او با جان لنون است.
او همچنین هرگز عکسی را بدون رضایت مدل منتشر نمی کند. شاید به خاطر داشته باشید که جلد مجله دمی مور را برهنه و باردار نشان می دهد. آنی لیبویتز در اصل این عکس را برای استفاده شخصی توسط مور و همسرش بروس ویلیس گرفته است. او در طول این سالها بارها برای چنین اهدافی از آنها عکس گرفت. با این حال ، مور چراغ سبز را برای انتشار این عکس روشن کرد – که باعث هیاهوی محافظه کاران شد.
خلاقیت خود را آزاد کنید
وقتی آنی لیبویتز در سال 1983 به Vanity Fair پیوست ، با این سوال روبرو شد که آیا می خواهد برای تبلیغات تصویربرداری کند – منطقه ای که برای او کاملاً بیگانه بود. برخلاف مشتری های رپورتاژ او ، مشتریان تبلیغاتی او انتظارات خاصی از او داشتند که او را محدود می کرد. نقطه عطف به صورت دستوری از سوی American Express بود که دست آزاد را برای آنی لیبویتز گذاشت.
طی سالها ، آنی لیبویتز به استاد عکاسی پرتره “مفهومی” تبدیل شد. او پیش از موعد به تفصیل از طریق تصاویر خود فکر می کند و سپس آنها را با همکاری تیمی از تهیه کنندگان ، میکاپ آرتیست ها ، دستیاران ، تکنسین ها و … پیاده سازی می کند. آنها همچنین باید متناسب با مدلهای او باشند. زیرا اگر بهترین مدل با آن همذات پنداری نشود ، حتی بهترین ایده نیز به راحتی از بین می رود. به هر حال ، در نهایت معمولاً این مدلی است که به یک عکس جرقه می زند.
آنی لیبویتز
آنی لیبویتز

یک داستان نیز در پشت این تصویر وجود دارد. در اصل فقط مجموعه “اتاق نشیمن” فیلمبرداری به سبک آثار Haring تهیه شده بود. آنها توافق کرده بودند که او نیمه بالایی خود را نیز نقاشی کند – اما هر دو به زودی فهمیدند که او باید خودش را از بالا به پایین نقاشی کند.

آنی لیبویتز به ویژه از برجسته بودن شوخ طبع و ساده روی آلت تناسلی خود خوشش آمد. از آنجا که فیلمبرداری فقط چند دقیقه به طول انجامید ، هارینگ تصمیم گرفت با این لباس تولد لوکس به مرکز شهر نیویورک ادامه دهد. و آنی ، دوربین در دست او را دنبال کرد.

پیش از این با مکان و موضوع خود آشنا شوید
هر ایده باید با تحقیقات دقیق همراه باشد. این به شما یک ایده جامع قبل از فیلمبرداری از آنچه می توانید از آن انتظار داشته باشید ، می دهد. مکان آن – جایی که نور طبیعی از آنجا می آید ، جایی که می توانید چراغ های اضافی یا فلاش قرار دهید ، چه لنزی به طور کلی فضا را می گیرد ، چه نقاطی حواس پرتی زیادی دارند ، کدام قسمت از فضای داخلی یا خارجی شما بیشترین توانایی را برای درک دارد ایده شما و غیره

آنی لیبویتز

عکاسی پرتره

آنی لیبویتز حتی درباره موضوعات فردی خود تحقیق می کند. وقتی او از نوازندگان عکاسی می کند ، به موسیقی آنها گوش می دهد. او رقصنده ها را تماشا می کند ، برای بازیگران ، حرکات آنها را تماشا می کند ، و در مورد ملکه الیزابت دوم ، او تصاویر عکاسان دیگر را از پادشاه مطالعه کرد تا محدودیت های او را بشناسد.

آنی لیبویتز ، که یکی از مشتاقان جمع آوری کتابهای عکاسی است ، همچنین نوعی آرشیو از تصاویر دیگر عکاسان را در ذهن خود حمل می کند که در صورت لزوم به آنها متوسل می شود یا از آنها الهام می گیرد. به عنوان مثال ، هنگام عکاسی از گروهی از شاعران ، او سعی کرد “از شعر آنها تقلید کند” و آنها را در پرتره های آنها بگنجاند.

احساس نورپردازی کنید
آنی لیبویتز سعی می کند تا حد ممکن از نور طبیعی تقلید کند. اگر مقدار کافی نباشد ، او آن را به صورت مصنوعی اضافه می کند ، به عنوان مثال با استفاده از یک فلاش – اما آن را از همان جهت منبع نور طبیعی می درخشد. به نظر ساده می رسد ، اما این روش نیاز به ساعت ها آزمایش با نورها و محیط های مختلف دارد تا آماده سازی را در حین عکسبرداری سریع حفظ کند.

آنی لیبویتز می گوید که او اغلب از چراغ بارق به عنوان چراغ اصلی خود استفاده می کند. همراه با یک چتر. چون او سادگی را دوست دارد. فلاش بر جهت نور تأکید می کند و چهره سوژه او را روشن می کند. با استفاده از نور طبیعی می توان بقیه عکس را روشن کرد. اما این بدان معنی است که شما باید آماده اضافه کردن چراغ ها باشید. اینها معمولاً از جهت دوربین نشان می دهند. (با ترجم آنی لیبوویتز: در محل کار)

گام به گام پرتره های گروهی
کار او با عکسهای گروهی از نظر نورپردازی جالب است. بیشتر سوژه های او برنامه شلوغی دارند و بنابراین برای عکسهای گروهی ساده تر ، او صحنه را از قبل تنظیم می کند ، از جمله روشنایی چهره. او برای این کار از دستیاران استفاده می کند. مشتری های او فقط در محل حاضر می شوند ، چراغ ها تنظیم می شوند و عکسبرداری به سرعت تمام می شود.

آنی لیبویتز برای این چاپ در قالب بزرگ (مجله سه صفحه ای) ، چندین فریم را در مرحله تولید پس از تولید جمع کرد. این به او تصویری داده که تقریباً 3 بعدی است.

از اشتباهات خود بیاموزید و خود را باور کنید
آنی لیبویتز به عنوان خبرنگار عکاسی در رولینگ استون کار خود را آغاز کرد. هنگامی که گروهی به همین نام در سال 1975 به او مراجعه کردند تا از او بپرسند آیا کارتیه برسون برای تور کنسرت آنها خواهد بود یا خیر ، او به همان جا پرید ، حتی اگر قبلاً عکاس “رسمی” یک گروه نبوده است. به خصوص گروهی به اندازه Stones وحشی و طاقت فرسا نیست. رابرت فرانک بت آنی قبلاً دنبال آنها می آمد. این پیشنهادی است که شما به راحتی رد نمی کنید. حتی اگر این به معنای ترک منطقه راحتی شما باشد.

آنی لیبویتز

عکاسی پرتره

او به همین ترتیب از عکس گرفتن از دادگاه O. J. Simpson یا ملکه الیزابت دوم امتناع نکرد ، حتی اگر هر دو شغل بسیار طاقت فرسا بودند. به طور خلاصه ، او هرگز صبر نکرد تا اینکه به اندازه کافی آماده شود. او جرات خود را جمع کرد و در حین پرواز یاد گرفت. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که او به همان اندازه سوژه های خود مشهور شده است – که شامل افراد مشهوری مانند لئوناردو دی کاپریو ، برد پیت ، دیوید لینچ ، بیل کلینتون و خانواده رئیس جمهور باراک اوباما است.

در پرواز یاد بگیرید. اگر ایده شما به خواسته شما برسد ، مدل شما قبل از تنظیم چراغ ها ترک می شود یا سفارش نوع خاصی از عکس را که قبلاً انجام نداده اید ، مشکلی ندارد. برای یک چیز ، شما قطعاً شخصی را در اطراف خود پیدا خواهید کرد که می توانید برای مشاوره به او مراجعه کنید.

برای دیگری ، شما تجربه ارزشمندی کسب خواهید کرد. وقتی آنی لیبویتز به عکس های قدیمی خود بازمی گردد ، دقیقاً می داند چه چیزهایی در عکس آنها از دست رفته است و اینکه امروز چه کارهایی متفاوت انجام داده است. او تا حدی رشد می کند و پیشرفت می کند زیرا از خطا نمی ترسد و می داند چگونه از او مشاوره بخواهد. برو جلو و همین کار را بکن!

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

آموزش عکاسی پرتره مردانه | چگونه از مردان عکس بگیریم

تکنیک عکاسی پانوراما | آموزش عکاسی پانوراما از صفر تا صد

آموزش عکاسی ورزشی برای مبتدیان

۸ سرنخ برای عکاسی خیابانی در آثار ویویان مایر

آموزش کار با دیافراگم (Aperture) در عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *