امروز برابر است با :27 مهر 1400
پرتره

نکات مهم در عکاسی پرتره

عکاسی پرتره یکی از محبوب ترین ژانرهای عکاسی است – و یکی از سخت ترین ها برای تسلط بر آن است. چگونه می توانید این ارتباط را با سوژه ای برقرار کنید در حالی که آنها را در بهترین حالت خود ثبت می کنید؟

در این راهنمای تخصصی برای عکاسی پرتره ، عکاس Rosie Matheson نکات مهم خود را نشان می دهد و با سایر متخصصان در مورد عوامل مهم در هر مرحله از راه صحبت می کند.

برای من ، عکاسی پرتره در مورد گرفتن یک عکس است که می گوید شخص کیست. منظور من ارزشها ، تجربیات ، علایق آنها – همه چیز است. ممکن است فکر کنید نمی توانید همه اینها را از چهره یک شخص تشخیص دهید ، اما می توانید.

بگذارید به شما نشان دهم که چرا صداقت مهمترین جنبه عکاسی پرتره است – و چگونه می توان آن را در موضوعات خود نشان داد.

اگر بتوانید با سوژه خود ارتباط واقعی برقرار کنید ، بیش از نیمی از عکاسی عکاسی عالی را پشت سر گذاشته اید. آنتونی پیجون ، عکاس حرفه ای پرتره ، توضیح می دهد: “بسیاری از پرتره های بزرگ مربوط به رابطه است. این یک جنبه فنی عکاسی نیست ، اما من فکر می کنم با پرتره این امر بسیار مهم است زیرا شما امیدوارم همکاری کنید.

موضوع شما چیزی را به شما ارائه می دهد و شما به آن احترام می گذارید و راهی برای بیان آن پیدا می کنید. یک عنصر اعتماد وجود دارد: آیا آنها به شما اعتماد می کنند؟ آیا به آنها اعتماد دارید که در طول این روند همراه شما باشند؟ آیا رابطه ای برقرار شده است؟ سپس با نورپردازی ، ژست و ترکیب بندی می توانید بهترین بیان آن را بیابید. ”آنا گولنر ، متخصص در عکاسی عروسی ، اینگونه بیان می کند:“ شما در حال تلاش برای بیان داستانی هستید. شما سعی می کنید نشان دهید این شخص کیست. “

پرتره

ارتباط با موضوع خود

پس از انتخاب فرد مناسب برای عکاسی ، چالش بعدی شما ایجاد ارتباط خارج از دوربین با آنها است. سوژه های من غالباً غریبه هستند ، اما مهم است که این موانع را از بین ببریم تا بیشترین استفاده را از عکس ببریم.

بنابراین چگونه می توانید یک لحظه همکاری ایجاد کنید؟ مکالمه ای را شروع کنید ، س questionsالات خود را مطرح کنید ، چیزهای مشترک خود را بیابید. هرچه بیشتر موضوع خود را برای استراحت وادار کنید ، بیشتر به شما عکس می دهند. Shawn Ingersoll ، طراح و عکاس ، پیشنهاد می کند که هنگام برنامه ریزی برای عکاسی ، باید حداقل یک ساعت وقت بگذارید. او توضیح می دهد ، “شاید 30 دقیقه اول باشد تا شما واقعاً یکدیگر را بشناسید.”

پیجون خاطرنشان می کند که هر جلسه متفاوت خواهد بود ، بنابراین شما باید نسبت به موضوع خود هوشیار باشید – برخی از آنها بیشتر از دیگران در دسترس خواهند بود. “من فکر می کنم این بستگی به شخص دارد – کجاست ، چه می گذرد ، آیا می خواهد آنجا باشد. در بسیاری از موارد ، آنها چنین نمی کنند.

” “در بسیاری از موارد ، آنها پنج چیز را قبل از شما مرتب کرده اند و پنج چیز دیگر را بعد از شما قرار داده اند و فقط ساعت را تماشا می کنند. برخی از مردم می گویند: “بله ، بیایید کاری جالب انجام دهیم.” و برخی دیگر می گویند “بیایید این کار را تمام کنیم.” برخی از افراد واقعا خجالتی هستند. احساس میزان تعامل آنها ، بسیاری از آنها را هدایت می کند. “

“یک مکالمه را شروع کنید ، س questionsالات خود را مطرح کنید ، چیزهای مشترک خود را بیابید. هرچه بیشتر موضوع خود را برای استراحت وادار کنید ، بیشتر به شما عکس می دهند. ”
عکاس در حال تصویربرداری از پرتره یک مدل لباس
تصویر پرتره از مرد جوان با کاپشن قرمز.
وقتی احساسی از شخصی که با او کار می کنید دارید ، پس توجه خود را به اتاق معطوف کنید. پیجون پیشنهاد می کند از خود بپرسید: “آیا منابع طبیعی طبیعی وجود دارد؟ آیا شرایطی است که از نور شدید ، نور ملایم ، مستقیم و غیر مستقیم استفاده کنم؟ چه چیزی این داستان را روایت می کند؟ “

داشتن درک بیشتر از فردی که با او کار می کنید می تواند به شما کمک کند که چگونه داستان او را بیان کنید. به عنوان مثال ، ممکن است اهمیت یک جواهر را که سوژه شما می پوشد کشف کنید – بنابراین می توانید این موضوع را با درخواست از آنها به منظور نشان دادن انگشت ، گردنبند یا دستبند نشان دهید. یا ممکن است متوجه شوید که داستان آنها در یک محیط خاص مانند ایستگاه اتوبوس یا پارک اسکیت متمرکز است.

هنگام گرفتن عکس از دیگران ، احساس شتابزدگی آسان است ، اما یکی از کلیدهای عکاسی پرتره خوب این است که زمان را برای برقراری ارتباط و بررسی در نظر بگیرید. نبا ذبیح ، عکاس عروسی و نامزدی می گوید که حتی در موج یک رویداد بزرگ ، مهم است که برای تهیه تصویری که به آن افتخار می کنید وقت بگذارید.

او ادامه می دهد: “به خصوص وقتی همه چیز دیجیتالی و فوق العاده سریع است ، فقط بایستید و بسازید و قبل از گرفتن عکس به آن فکر کنید.” به خاطر داشته باشید که با یک عکس پرتره ، یک متغیر اضافی باید در نظر بگیرید: “مردم مردم هستند ،” ذبیح می گوید ، “بنابراین قطعاً عکاسی آنها سخت تر از چیزی است که هنوز حرکت می کند – آنها حرکت می کنند. . پلک می زنند. »

نحوه استفاده از نور در عکاسی پرتره

نورپردازی همه چیز در تعیین احساس یک تصویر است. بسیاری از عناصر عکاسی پرتره بر شهود و کنترل فنی متکی هستند ، بنابراین مفید است که بتوانید از ابتدا نورپردازی عالی را برای جلسه پرتره خود شناسایی یا ترتیب دهید. اگر در یک استودیو عکاسی می کنید ، باید بسیاری از این تصمیمات را از قبل بگیرید.

اینگرسول پیشنهاد می کند: “اگر می خواهید یک پرتره چشمگیر و با کنتراست بالا داشته باشید ، احتمالاً از نور مستقیم بیشتری استفاده خواهید کرد ، خواه نور خورشید باشد یا نورهای مصنوعی. اگر به دنبال یک عکس کمتر دراماتیک هستید ، بیشتر شبیه به یک عکس حرفه ای ، با چندین منبع نوری پراکنده تر می شود.

شما یک نمونه اولیه خواهید داشت ، معمولاً درخشان ترین و یک طرف صورت سوژه را روشن می کند. سپس می خواهید طرف دیگر را روشن کنید ، بنابراین یک سکته مغزی ثانویه خواهید داشت – در غیر این صورت شما تصویری بسیار چشمگیر خواهید داشت. چراغ سوم اختیاری است. گاهی اوقات از آن برای روشن کردن موها یا پس زمینه ، در صورت وجود ، استفاده می کنید. “

“هیچ چیز شبیه به چالش و تجربه تیراندازی در خارج نیست – و کار با آب و هوا به شما می دهد.”
پیجون توصیه می کند: “با افزایش سن ، شما می خواهید نور را کمی ملایم کنید ، مگر اینکه واقعاً بخواهید بافت پوست دیگران را برجسته کنید. اما اگر کسی دارای آکنه یا چین و چروک باشد

، شما معمولاً با نور چشمگیر کار نمی کنید ، مگر اینکه این واقعاً بخشی از شخصیت او باشد. فکر می کنم بخشی از آن این است که می پرسند: “آیا این با آنها مهربان است ، در بهترین حالت آنها را نشان دهید؟ آیا آنها فردی پویا هستند؟ آیا آنها برتری خود را دارند؟ آیا این مناسب است؟

پرتره

‘”او هشدار می دهد که عکاسان پرتره باید بدانند چگونه نور خود را متعادل کنند. او می گوید: “بسیاری از مبتدیان تمایل دارند با فلاش غلبه کنند و سپس شما آن ظاهر مبهم را خواهید داشت.” “شما اساساً دو نوردهی را همزمان با برقراری تعادل بین نور اصلی و پر کننده انجام می دهید. وقتی درک می کنید که این تعادل چگونه کار می کند ، می توانید به جای اینکه فقط بگویید: “خوب ، من آن را منفجر خواهم کرد یا آن را حذف خواهم کرد” تغییرات افزایشی ایجاد کنید. “

اگر از عکاسی پرتره در فضای باز با استفاده از نور طبیعی استفاده می کنید ، به یک جعبه ابزار کمی متفاوت نیاز دارید. تجربه گولنر با عروسی در فضای باز به او آموخته است که وسط روز بدترین زمان برای عکاسی است. او توضیح می دهد: “خورشید درست بالای سر شماست و زیر چشم آنها سایه خواهید داشت. من به دنبال حتی نورپردازی برای پرتره هستم. اگر وسط روز است ، که در طول عروسی چند بار است ، همیشه به دنبال درختان هستید. “

هر عکاس پرتره سبک خاص خود را دارد ، اما آنچه در 99 درصد مواقع برای من کار می کند نور طبیعی است – به ویژه رنگ های گرم ، ملایم و درخشان که در ساعت طلایی دریافت می کنید. مطمئناً می توانید در محیط داخلی استودیو میزان دقیق و قدرت نور مورد نظر خود را صرف کنید ، اما هیچ چیزی شبیه به چالش و تجربه عکاسی در بیرون نیست – و کار با هر آنچه که آب و هوا به شما می دهد.

بیان یک داستان از طریق چشم سوژه.

چشم ها می توانند چیزهای زیادی در مورد یک فرد به ما بگویند – از رفتار او به عنوان یک فرد ، رویکرد او به زندگی ، تا احساسی که در آن لحظه در آن زمان دارد. بنابراین آنها یک فاکتور بسیار مهم هستند که باید در هنگام بیان داستان موضوع مورد توجه قرار گیرد.

گولنر معتقد است که یکی از مهمترین نکات برای عکاسی پرتره ، تمرکز شدید روی چشم سوژه شما است: “اگر روی پیشانی یا حاشیه فردی متمرکز شده اید و چشم های او از فوکوس خارج شده است ، به طور خودکار آن را از بین می برد.” “مگر اینکه واقعاً هنرمند باشید” فراتر از این یادآوری ساده اما حیاتی ، می خواهید لنزی را که با آن کار می کنید در نظر بگیرید.

گوئلنر می گوید که بهترین لنزها برای عکاسی عمودی باز می شوند. او می گوید: “یک دیافراگم واقعاً گسترده نور زیادی را وارد می کند و اجازه می دهد تا پس زمینه تار شود.” لنزهای با زاویه دید وسیع و عمق میدان کم به شما کمک می کند تا تمرکز خود را بر روی سوژه خود حفظ کنید ، نه اینکه آنها را به عناصر پس زمینه که ممکن است اهمیت کمتری داشته باشند ، از دست بدهید. لنز عکاسی Goellner لنز 85 میلی متری است.

شخصاً ، من می خواهم یک لنز 80 میلی متری را در صورت عکاسی پرتره کامل بی نقص بدانم ، اما هنگام عکاسی کامل طول می کشم (که اگر از پس زمینه برای بیان داستان یک موضوع استفاده کنم ، ممکن است این کار را انجام دهم). .

همچنین می توانید تنظیمات دیافراگم خود را طوری تنظیم کنید که بیشتر از چشم سوژه شما خارج شود. برای این رویکرد ، توصیه می کنم از f2.8 استفاده کنید که سوژه را از پس زمینه آنها جدا کرده و چشم ها را در مرکز قرار می دهد.

درک بوید ، عکاس در شمال غربی اقیانوس آرام ، پیشنهاد می کند فاصله های کانونی بیشتری را امتحان کنید: “اگر فاصله کانونی طولانی دارید و به سوژه خود نزدیک هستید ، عمق میدان بسیار کمتری خواهید داشت

” “بنابراین یک لنز 200 میلی متری برای کارهای عمودی عالی است. در اصل ، تقریباً تا جایی که می توانید با آن عکس بگیرید و عالی به نظر می رسد زیرا پس زمینه تار می شود. و فشاری که لنزهای تله ایجاد می کنند – این کمی اعوجاج است که برای مردم بسیار خوشایند است. این باعث می شود بینی کمی کوچکتر به نظر برسد و باعث می شود چشم ها کمی بهتر به نظر برسند.

این فقط بسیار مکمل است توصیف آن دشوار است ، اما هر زمان که یک پرتره محکم زیبا مانند یک تصویر زرق و برق دار مشاهده می کنید ، تقریباً همیشه با فاصله کانونی بسیار طولانی انجام می شود. اکنون ، از طرف دیگر ، فاصله کانونی وسیع خود را دارید ، به طوری که 30 میلی متر و کمتر باشد.

اگر واقعاً به فردی با لنز زاویه دید نزدیک شوید ، باعث می شود که سر او واقعاً بزرگ به نظر برسد و همه چیز در پس زمینه واقعاً کوچک به نظر برسد و تقریباً این اثر چشم ماهی را خواهید داشت. تعارف نیست. می توانید از آن برای پرتره استفاده کنید ، اما احمقانه به نظر می رسد. “

عکاسی پرتره از مرد با پیراهن قرمز.
عکس مبهم مرد با لباس ورزشی قرمز.
عکس پرتره از یک دختر مو قهوه ای ، با یک تی شرت صورتی که یک گل صورتی کوچک را در دست دارد.
نکته اصلی این است که می توانید نقطه کانونی خود را انتخاب کنید. بوید توضیح می دهد: “قبل از اینکه با یک دوربین واقعی ، یک SLR عکاسی کنم ، فقط در نقاط عکاسی نقطه ای و عکاسی می کردم که همه چیز در آن متمرکز بود.

من فکر می کنم تفاوت بین یک عکس فوری و یک عکس هنری واقعی – برجسته کردن موضوع شما. این بدان معنا نیست که شما باید از عمق میدان کم استفاده کنید ، اما یک پرتره به سبک حرفه ای این کار را انجام می دهد.

و اولین باری که این کار را به تنهایی انجام می دهید ، مانند جادو است. این ظاهر چیزی است که من همیشه برای آن مکنده خواهم بود. من همیشه عاشق یک پرتره با یک پس زمینه کاملاً تار و یک چشم زیبا و تیز با نور گیر ، یک چشمک خوب در چشم هستم. “

پرتره

بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره.

بسیاری از عکاسان از حالت های برنامه خودکار برای عکاسی استفاده می کنند. آنها می توانند در شروع کار بسیار مفید باشند و به شما این امکان را می دهند تا با موضوع خود ارتباط برقرار کرده و بر روی نور تمرکز کنید ، اما با گذشت زمان ممکن است بخواهید تنظیمات خود را تنظیم کنید. مثلا:

ISO شما باید ISO را برای زمان روز و سطح نوری که با آن کار می کنید تطبیق دهید. من تمایل دارم بین ISO 400 و 800 در فضای باز کار کنم. به یاد داشته باشید که ISO به نوبه خود بر دیافراگم و سرعت شاتر شما تأثیر می گذارد.

گرفتن در معرض. این تنظیماتی است که شما باید کاملاً از آن استفاده کنید. در عکاسی پرتره مهم است که آن را تا آنجا که می توانید به زندگی واقعی نزدیک کنید-اگر نوردهی کم یا بیش از حد را انجام دهید ، بازگرداندن تصویر در ویرایش کار دشواری است. توصیه من این است که روی یک مترسنج سرمایه گذاری کنید.

دیافراگم همانطور که قبلاً ذکر شد ، دیافراگم می تواند به پیش زمینه سوژه شما کمک کند در حالی که زمینه را تار می کند. عمق میدان کم مکان خوبی برای شروع است – همه چیز در اطراف چشم سوژه از فوکوس خارج می شود. اگر پس زمینه به داستان تصویر می افزاید ، دیافراگم را افزایش دهید تا آن را برگردانید.

همچنین می توانید تنظیمات دیافراگم خود را طوری تنظیم کنید که بیشتر از چشم سوژه شما خارج شود. برای این رویکرد ، توصیه می کنم از f2.8 استفاده کنید که سوژه را از پس زمینه آنها جدا کرده و چشم ها را در مرکز قرار می دهد.

پیجون هشدار می دهد که تنظیمات خودکار می تواند در نهایت مانع پیشرفت شما شود. او می گوید: “یک برنامه می تواند اصول اولیه را به شما ارائه دهد ، اما من فکر نمی کنم شما بتوانید خیلی خلاق باشید. این برنامه وجود دارد تا شما را در محدوده “این خوب خواهد بود” نگه دارد. اما اگر به عکاسی مشغول هستید ، بیش از حد خوب می خواهید.

برای دستیابی به این تفاوت باید راهنمایی کنید. و این ترسناک است – بسیاری از مردم می گویند: “سلام این حالت خاص برنامه عالی کار می کند. در این شرایط عکسهای جالبی گرفتم. من نمی خواهم آن را رها کنم.

”و سپس ناگهان شما در موقعیت دیگری قرار می گیرید ، و این کار نمی کند. برنامه کار را برای شما انجام می داد ، تمام محاسبات را برای شما انجام می داد و تصمیمات زیادی می گرفت. بنابراین باید به عقب برگردید و نحوه عملکرد نوردهی را دریابید. “

یادگیری تنظیمات دستی دوربین و دسترسی به تصمیمات ظریف تر به این معنی است که می توانید عکاسی پرتره خلاقانه و هنرمندانه تری داشته باشید.

و نیازی نیست که با اصلاح استفاده از نوردهی متوقف شوید. Alex Str ، عکاس و طراح مستقر در لس آنجلس ، آزمایش های بیشتر را تشویق می کند. او می گوید: “من فکر می کنم پر کردن قاب واقعاً جالب است: وقتی قسمت هایی از یک تصویر وجود دارد که لزوماً کاملاً در قاب نیستند یا سوژه ای وجود دارد که بسیار در پیش زمینه است و شاید یک سوم قاب را پوشش می دهد.

احساس می کنم این اواخر خیلی از تصویربرداری از افرادی که کاملاً روی فریم متمرکز شده بودند روی پس زمینه های تمیز تغییر حالت داده بودم به این که “اگر دوربین واقعاً در این اتاق بود و پشت سر کسی بود یا به عکس دیگران نگاه می کرد ، چگونه به نظر می رسید؟ شانه؟ ‘”
عکس پرتره در فضای باز از مردی که با دوستانش چت می کند
همه اینها به آن عنصر اساسی عکاسی پرتره برمی گردد. استر می گوید: “این احتمالاً یک قاعده کلی برای بسیاری از عکاسی است: داستان پادشاه است. این دلیلی است که ما چیزها را می سازیم ، دلیل طراحی ما ، دلیل فیلمسازی ، دلیل نوشتن ما – و من واقعاً مردم را تشویق می کنم که این موضوع را فراموش نکنند. “

ذبیح بر همین ایده تأکید می کند و می گوید: «تصویرسازی جالب است زیرا شما اغلب قوانین را از پنجره بیرون می اندازید. اگر بتوانم نوعی از احساسات را در عکس ثبت کنم ، احساس می کنم عظیمی است. من عکس هایی را که عمداً عکس را بهم می زنم ، انجام می دهم – جایی که سرعت شاتر خود را پایین می آورم یا چیزهایی را که به طور معمول بریده شده عکاسی می کنم.

و تا زمانی که احساسات در عکس وجود داشته باشد ، آنها در نهایت مورد علاقه من هستند. چیزی که در عکاسی پرتره جالب است این است که برای این که بهترین تصویر باشد لازم نیست یک تصویر کامل باشد. “

پرتره

نکات مهم من در عکاسی پرتره.

در ساعات مختلف روز عکس بگیرید. عکاسی در محیط های داخلی می تواند در برخی زمینه ها موثر باشد ، اما به نظر من عکاسی در خارج از من مفیدتر است. با شناختن نور طبیعی و نحوه تغییر آن بیشتر می آموزم.

افراد مناسب را انتخاب کنید. اگر بر افراد مورد نظر خود کنترل دارید ، افرادی را انتخاب کنید که به آنها علاقه دارید. جذاب ترین افراد کسانی هستند که بهترین داستان ها را دارند – و می توانید این را در یک تصویر نشان دهید.

روی کیت خود سرمایه گذاری کنید خلاقیت شما فقط شما را تا اینجا پیش می برد – سخت افزار و نرم افزار می توانند عکاسی پرتره را به سطح بعدی برسانند. نورسنج ، بازتابنده و پخش کننده هنگام عکاسی در فضای باز بسیار مفید هستند. همچنین ، زمان من به عنوان عکاس 60 درصد صرف عکاسی ، 40 درصد ویرایش است ، بنابراین روی نرم افزارهای ویرایش خوب سرمایه گذاری کنید. من از Adobe Lightroom استفاده می کنم.

مجله نگاه

بیشتر بخوانید:

آموزش عکاسی از اسب ها | پرتره با اسب | عکاسی در جنگ | ۵ عکاس معروف جنگ | سرعت شاتر در عکاسی | اصول اولیه برای مبتدیان | ۷ نکته برای عالی شدن عکاسی پرتره | مانند آنی لیبویتز | عکاسی ماکرو با بودجه کم | بدون تجهیزات ماکرو |

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *