امروز برابر است با :27 مهر 1400
عکاسی خبری

آموزش عکاسی خبری

عکاسی خبری می تواند فوق العاده قدرتمند باشد. بارها و بارها ، عکاسان خبری هستند که نحوه درک مردم از رویدادهای مهم را مشخص می کنند. چه نام او را می دانید و چه نمی دانید ، وقتی به جنگ داخلی آمریکا فکر می کنید ، به تصاویر متیو بردی از میدان های نبرد فکر می کنید و عکس دوروتیا لانگ ، مادر مهاجر ، تصویر نمادین رکود بزرگ است.

عکاسان جنگی مانند روبرت کاپا شاهد بدترین درگیری های قرن بیستم بودند و وقتی پایان جنگ جهانی دوم را تصور می کنید ، اولین تصویری که به ذهن می رسد اغلب تصویر آلفرد آیزنشتات V-J Day در میدان تایمز است.

تنوع عکس از آن بیشتر است. هفته به هفته به جلسات شورای شهر می رود ، تصاویری از پروژه ساختمانی جدید یک جامعه را عکاسی می کند ، از بازارهای کشاورزان عکس می گیرد و با دوربین در دست اعتراضات را بررسی می کند. این یک زمینه با ارزش و چالش برانگیز است. از این نکات برای زنده ماندن و پیشرفت در عکاسی خبری استفاده کنید ، خواه مستقل باشید و یا در کارکنان واشنگتن پست کار کنید.

مانند یک عکاس خبری فکر کنید و رفتار کنید.

عکاسان حرفه ای متفاوت از سایر افراد عمل می کنند. در مواقع اضطراری ، آنها دوربین را در دست می گیرند. وقتی همه در یک جلسه عمومی صحبت می کنند ، سکوت می کنند. در هنگام درگیری ، آنها به یک طرف مستندسازی می کنند. بث ناکامورا ، عکاس خبری می گوید: “این به فردی کمک می کند که نیازی به اشغال فضای زیاد احساس نمی کند.” “من دوست دارم که خود را مشاهده کنم و سر و صدا نکنم.”

کاتلین ماری ، که به عنوان عکاس روزنامه نگار و مدیر هنری در هفته ویلامت و پورتلند مرکوری کار می کند ، می گوید: “خبرنگاران باید به همه اطلاع دهند که در اتاق هستند ، صحبت کنند و با مردم مصاحبه کنند.” “یک عکاس خبری در پس زمینه حرکت می کند. آنها نمی خواهند مردم بدانند که در اتاق هستند. “

آموزش عکاسی خبری

عکاسی خبری

تن دادن به خود و تبدیل شدن به بی صدا ترین صدا در اتاق کلید ارائه کار خوب است. ناکامورا می گوید: “داستانها در مورد دیگران است ، در مورد تقویت صدای دیگران است.” “این یک کار ارزشمند است. این چیزی است که شما را هدایت می کند بنشینید و در مرکز آن نباشید. “

سکوت ، ناظر بودن و اجازه دادن به دیگران در حین تهیه سند ، چیزی است که به عکاسان خبری قدرت می دهد. ناکامورا می گوید: “درون گرایی شما ، تمایل به گوش دادن و غریزه برای ایجاد فضا برای موضوعات در واقع ویژگی های کلیدی هستند.” “بسیاری از آنچه من انجام می دهم گوش دادن است و شاهد بودن نوعی گوش دادن است. ما عاشق مشاهده هستیم. از ویژگیهای مزاج طبیعی خود به نفع خود استفاده کنید. “

ورود به عکاسی خبری

عکاسی خبری و عکاسی مستند راه هایی برای ایجاد شغل بدون مشاهده است. برای انجام این کار ، روزنامه نگاران مشتاق باید بدانند چه چیزی آنها را برانگیخته و انگیزه می دهد. ناکامورا می گوید: “اول از همه ، خودتان در کار باشید.” “خودتان را بشناسید و ارزشهای خود را بدانید ، چیزهایی که در دنیا شما را نگران می کند و از آن انگیزه ها پیروی کنید. صدای خود و معتبر خود باشید و همان مسیر را ادامه دهید. “

صنعت روزنامه نگاری در حال تغییر است. مدلهای انتشار و جریانهای درآمد برای شاخه های پلاگین خبری در همه اندازه ها دائما در حال تغییر است و همه را از نیویورک تایمز گرفته تا روزنامه های محلی تحت تأثیر قرار می دهد. ناکامورا می گوید: “ما در زمانی هستیم که همه چیز با سرعت زیاد در حال رخ دادن است.” “بنابراین همیشه برای تغییر آماده باشید.”

روزنامه نگاران جدید باید از ایده های جدید ، مدل های تجاری جدید و فناوری جدید آگاه باشند. نشریات سنتی مانند هفته نامه هارپر به صورت آنلاین حرکت کرده اند و باید نحوه عملکرد محتوای آنها در رسانه های اجتماعی را به صورت روزانه – یا حتی ساعتی – در نظر بگیرند. دوربین دیجیتال و فناوری عکس در حال تغییر است. نحوه پرداخت نشریات و استخدام کارکنان تغییر می کند. سردبیران و ناشران همیشه در حال یافتن چگونگی پیش قدم شدن و عکاسان خبری نیز هستند. ناکامورا می گوید: “وقتی ایده جدیدی یا برنامه جدیدی به سراغ شما می آید ، آن را بفهمید.”

نکاتی برای ثبت عکاسی خبری عالی

چه روزنامه نگار مستقل باشید و چه عکاس کارمند ، همیشه دوربین روی دست داشته باشید.

شما هرگز نمی دانید چه زمانی اخبار رخ می دهد ، چه زمانی ویرایشگر شما را به بیرون می فرستد یا چه زمانی مجبور خواهید شد وارد عمل شوید. آماده پوشش رویدادها و رویدادهای خارج از محدوده راحتی خود باشید. حتی اگر معمولاً رویدادهای جامعه را پوشش می دهید ، اجازه ندهید که شما را از پوشش سیاست باز دارد.

برای کسی که دارای اختیار ویراستاری بر تصاویر است ، هر تصویری بهتر از هیچ است. عکسهای با کیفیت بالا ایده آل هستند ، اما نشریات هرگز نمی توانند از قبل بدانند چه چیزی طنین انداز خواهد شد. ماری می گوید: “فقط آن را مستند کنید تا من بدانم شما به چه چیزی وارد شدید.” “مهم نیست که تکنولوژی شما چیست ، وارد آنجا شوید. آن عکس را بگیرید. من اهمیتی نمی دهم که آیا این تصویر از یک پخش زنده است ، ما به این مستندات نیاز داریم. “

آموزش عکاسی خبری

عکاسی خبری

منظم بمانید.

زمان عکسبرداری خود را پیگیری کنید و بر اساس آن برچسب گذاری کنید. ماری می گوید: “همه چیز را بر اساس تاریخ انجام دهید.” “همه کارها را سال ، ماه ، روز انجام دهید – همه چیز. فراداده نیز بسیار مهم است و مطمئن شوید که نام عکس های شما چیزی شبیه به “screenshot” نباشد. “Adobe Photoshop Lightroom می تواند یک ابزار عالی برای سازماندهی و مرتب سازی هزاران عکس باشد.

ماری ، مانند بسیاری از ویراستاران و کارگردانانی که با تصاویر کار می کنند ، قوانین خاصی برای نحوه قالب بندی و نامگذاری ارسال ها دارد. عکاسان خبری خوب قراردادهایی را که نشریات و سردبیران آنها به آن پایبند هستند و از آنها پیروی می کنند ، می دانند.

وقتی آن تصویر اجرا شود ، در یک زمینه کاملاً جدید ظاهر می شود.

کار شما در کنار اخبار یا محتوای دیگر ظاهر می شود. ماری می گوید: “هنگامی که یک عکاس تصمیم می گیرد کدام عکس را به اشتراک بگذارد ، در نهایت به سرمقاله دیگری اجازه می دهد به تصاویر آنها دسترسی پیدا کند.” این شامل انتشار تصاویر در کنار نسخه شخص دیگری است.

حتی با وجود عکس های شگفت انگیز ، قدرت واقعی یک تصویر تا زمانی که در مقاله یا مقاله نویسی اجرا نشود ، آشکار نخواهد شد. ماری می گوید: “عکاس خبری بودن این نیست که همه عکس های مناسب را بگیرید ، بلکه این است که بتوانید به گذشته نگاه کنید و عکس هایی پیدا کنید که داستان ایجاد می کنند.”

محدودیت های خود را بشناسید و حقوق خود را بدانید.

عکاسان خبری جاسوس نیستند. با احترام رفتارکن. “همیشه اجازه بخواهید نه بخشش. ماری می گوید دسترسی برای خبرنگاران عکاسی بسیار مهم است. او مجبور است با عکاسانی که از مکان ها یا موقعیت هایی که اجازه حضور در آنها را نداشتند بیرون رانده شوند ، برخورد کند. او می گوید: “من فکر می کنم این برای کل روزنامه نگاری بد است.” “اگر نمی توانید مجوز داشته باشید ، در فاصله ایمن بمانید و حقوق قانونی خود را بدانید.”

آموزش عکاسی خبری

عکاسی خبری

عکاسی خبری مستند است و این کاری است که می توانید در هر زمان انجام دهید ، حتی اگر برای اولین بار است. صرف نظر از اینکه چه کسی هستید یا چه نوع دنده ای دارید ، در حال حاضر دنیایی وجود دارد که می توانید مشاهده کنید ، خواه در جاده های روستایی یک شهر کوچک یا خیابان های شلوغ شهری.

منبع بامدادی ها

بیشتر بخوانید:

۸ سرنخ برای عکاسی خیابانی در آثار ویویان مایر

مقایسه نیکون Z6 و نیکون Z7 | بررسی تفاوت های این 2 دوربین حرفه‌ای

مقایسه دوربین عکاسی سونی آلفا a7 III با کانن EOS R

بررسی پهپاد DJI FPV

دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *