امروز برابر است با :27 مهر 1400
لنز نیکون مدل Z 24-50mm

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

یک لنز نسبتاً معمولی و گاهی اوقات نادیده گرفته شده در سری لنزهای نیکون از سری Z نیکون مدل Z 24-50mm 6.3 است. با قیمت 400 دلار به تنهایی اما 300 دلار به عنوان یک کیت با هر دوربین نیکون Z فول فریم ، این اپتیکال مقرون به صرفه با محدوده زوم باریک و حداکثر دیافراگم آهسته f/4 تا f/6.3 است.

اما علیرغم مشخصات فوق العاده آن ، برخی از عکاسان ممکن است آن را به عنوان یک لنز کیت سبک وزن در نظر بگیرند ، به خصوص اگر تا کنون شهرت دیگر لنزهای نیکون Z (تقریباً کاملاً عالی) را برآورده کند. این بررسی همه چیزهایی را که باید در مورد لنز نیکون مدل Z 24-50mm بدانید را پوشش می دهد.

اگرچه لنزهای نیکون Z منتشر شده تا کنون با استقبال بسیار خوبی روبرو شده اند ، اما یکی از مسائل ماندگار این است که اکثر آنها نسبتاً گران هستند. برای مثال ، لنز نیکون مدل Z 24-50mm دلار قیمت دارد ، در حالی که همتای F-mount آن (50 میلی متر f/1.8G) فقط 200 دلار قیمت دارد.

البته لنز Z نوری بهتر از این دو است ، اما با توجه به تعداد عکاسانی که با هزینه کم کار می کنند ، تنها تعداد زیادی لنز بین 600 تا 1000 دلار وجود دارد که می توانند خریداری کنند. حتی لنزهای کیت اصلی با دوربین سری Z ، 24-70mm f/4 S ، 1000 دلار به تنهایی و 600 دلار هنگام همراه با دوربین هزینه دارد.

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

این جایی است که لنز نیکون مدل Z 24-50mm وارد می شود.

فاقد بسیاری از ویژگی های موجود در دیگر لنزهای نیکون Z است ، اما اگر آن را به عنوان کیت با دوربین نیکون Z بخرید ، تنها 300 دلار است. این امر یکی از کم هزینه ترین راه ها برای شروع کار با سیستم Z است ، به خصوص اگر آن را با دوربین ارزان قیمت فول فریم نیکون Z5 همراه کنید.

ناگفته نماند که وزن 24-50 میلی متر f / 4-6.3 تنها 195 گرم / 0.43 پوند وزن دارد و فقط 5 سانتی متر در 2 اینچ طول می کشد. از این نظر ، دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که لنز کیت باید انجام دهد.

مشکل این است که مشخصات کلی و ویژگی های لنز چندان چشمگیر نیستند. آن ها اینجا هستند:

مشخصات لنز نیکون مدل Z 24-50mm
نوع کوه: نیکون Z Mount
طول کانونی: زوم 24 میلی متر تا 50 میلی متر (زوم 2.1 اینچ)
زاویه دید (DX): 61 درجه تا 31 درجه 30 ′
زاویه دید (FX): 84 درجه تا 47 درجه
حداکثر دیافراگم: f/4 در 24 میلی متر ؛ f/6.3 در 45 میلی متر و فراتر از آن
حداقل دیافراگم: f/22 در 24 میلی متر ؛ f/36 در 45 میلی متر و فراتر از آن
تیغه های دیافراگم: 7 ، گرد
اندازه فیلتر: 52 میلی متر
عناصر لنز: 11
گروه های لنز: 10
عناصر ویژه: 2 شیشه ED ، 3 کروی
پوشش ARNEO: خیر
پوشش کریستالی نانو: خیر
پوشش فوق العاده یکپارچه: بله
عنصر جلو با روکش فلورین: خیر
دیافراگم الکترونیکی: بله
کاهش ارتعاش: خیر
تمرکز داخلی: بله
حلقه های کنترل: یکی (معمولاً برای فوکوس دستی استفاده می شود)
دکمه های عملکرد: خیر
بزرگنمایی داخلی: خیر
موتور فوکوس: موتور پله ای
حداقل فاصله فوکوس: 0.35 متر (1.15 فوت) در تمام فواصل کانونی
حداکثر بزرگنمایی: 0.17 × در 50 میلی متر (1: 5.9)
جنس بدنه: پلاستیک
آب و هوا/آب بندی گرد و غبار: بله
ابعاد (طول × قطر): 51 × 74 میلی متر / 2.1 × 2.9 اینچ
وزن: 195 گرم / 0.43 پوند
MSRP: 400 دلار یا 300 دلار در صورت خرید به عنوان لنز کیت با دوربین

کمترین میزان فروش: 400 دلار مستقل ، 300 دلار به عنوان کیت (قیمت مستقل کنونی و قیمت را به عنوان کیت با Nikon Z5 بررسی کنید)

مشخصات کمکی چندان بد نیستند ، اما شماره سرفصل ها نگران کننده است: محدوده بزرگنمایی 2 اینچ و حداکثر دیافراگم فقط f/6.3 در انتهای طولانی. اگر این لنز فاصله های کانونی غیر معمول تری را پوشش دهد ، مانند (فرضی) 12-24 میلی متر f/4-6.3 یا 150-300 میلی متر f/4-6.3. اما این بزرگنمایی گسترده تا معمولی است. حتی اساسی ترین چنین لنزهایی از هر سازنده معمولاً چیزی بین 24-70 میلی متر یا 24-85 میلی متر است-و تقریباً هرگز با حداکثر دیافراگم باریک تر از f/5.6 در انتهای تله فوتو.

یکی از راه های نگاه به این موضوع این است که نیکون با این لنز حداقل وزن و اندازه مطلق را در نظر گرفته بود ، و بنابراین برای زوم و دیافراگم تعدادی مشکل ایجاد کرده است تا همه چیز را کوتاه کند. و این درست است که این یک لنز سبک است: 195 گرم در مقایسه با 500 گرم Nikon Z 24-70mm f/4 500 گرم و Nikon Z 24-200mm 570 گرم.

اما به هزینه قابلیت استفاده از آن می انجامد. فکر می کنم کمی سنگین تر 24-70 میلی متر f/4-6.3 برای بیشتر عکاسان به عنوان یک لنز کیت مفیدتر باشد. متناوباً ، اگر حداقل وزن و قیمت اصلی ترین دغدغه باشد ، نیکون می تواند عرضه لنزهای بعدی و جمع و جور 28mm f/2.8 و 40mm f/2 را در اولویت قرار دهد. در عوض ، لنزی با حداکثر دیافراگم بسیار آهسته و محدوده بزرگنمایی باقی می ماند که به هر حال از حاشیه بهتر است.

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

در اینجا نمودار ساخت لنز نیکون مدل Z 24-50mm آمده است:

اگرچه این یک اپتیکال سطح ابتدایی است ، نیکون شامل سه عنصر شیشه ای کروی و دو پراکندگی فوق العاده کم است که به افزایش کیفیت تصویر کمک می کند. این به تنهایی برای تضمین یک لنز تیز کافی نیست ، اما نشان می دهد که نیکون با حداقل طراحی خالی عمل نکرده است. این که آیا این عناصر خاص در کیفیت تصویر بازدهی دارند ، چیزی است که ما در این بررسی بررسی خواهیم کرد.

کیفیت ساخت لنز نیکون مدل Z 24-50mm

یک چیز را بخوانید درباره فشردگی لنز نیکون مدل Z 24-50mm آنلاین و استفاده از این لنز شخصاً. این بسیار کوچک است ، تقریباً تا جایی که فراموش می کنید لنزی به دوربین شما وصل شده است. تا اینجا ، بسیار خوب – این دقیقاً همان چیزی است که من در یک لنز کیت می خواهم.

ساختار لنز قابل قبول است اما مطمئناً ایراداتی نیز دارد. 24-50 میلی متر عمدتا از پلاستیک ساخته شده است ، که خود من را اذیت نمی کند (به این ترتیب نیکون لنز را بسیار سبک کرده است) ، اما من خط را روی پایه پلاستیکی پلاستیکی می کشم. این قسمت از لنز دائماً روی پایه فلزی دوربین می پیچد و حتی پلاستیک با کیفیت بالا مانند 24-50 میلی متر با گذشت زمان ساییده می شود و خراشیده می شود.

نیکون می گوید 24-50 میلی متر f/4-6.3 مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت با استانداردهای مشابه لنزهای نیکون Z درجه یک است. ما دریافتیم که این ادعا دقیق است ، هیچ گاه مشکلی با لنز حتی در یک باران متوسط ​​و همچنین در شرایط گرد و خاک تجربه نکرده ایم. با این حال ، ماهیت این لنز این است که بشکه داخلی هنگام بزرگنمایی حرکت می کند ، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

در حالی که این ساختار لزوماً به مقاومت در برابر آب آسیب نمی رساند ، شن و ماسه به راحتی در لوله لنز گیر می کند ، زیرا لنز را در شرایط گرد و غبار بزرگ می کنید. این بر کیفیت تصویر 24-50 میلی متر f/4-6.3 تأثیر نمی گذارد ، اما باعث می شود حلقه زوم به مرور سفت شود و به طور بالقوه بشکه پلاستیکی داخلی لنز را خراش دهد. توجه داشته باشید که لوله لنز هنگام فوکوس حرکت نمی کند ، فقط هنگام بزرگنمایی حرکت می کند.

برخلاف بسیاری از لنزهای نیکون Z ، لنز 24-50 میلی متر f/4-6.3 فاقد عنصر جلویی با روکش فلورین است. در حالی که این پوشش هیچ تاثیری بر کیفیت تصویر ندارد ، یک ویژگی مفید است که آب و گرد و غبار را دفع می کند و به تمیز نگه داشتن لنز کمک می کند. از آنجا که f- 4-6.3 f- 4-6.3 این ویژگی را ندارد ، ممکن است نیاز داشته باشید که عنصر جلو را با پارچه میکروفیبر کمی بیشتر از حد معمول تمیز کنید ، به ویژه در شرایط گرد و خاک.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید نخ فیلتر جلو 52 میلی متری است. این اندازه خوب و استاندارد است که به شما امکان می دهد از فیلترهای 52 میلی متری با کیفیت بالا و نسبتاً ارزان از تولیدکنندگان مختلف استفاده کنید.

من توصیه می کنم که عکاسان اولین بار از فیلتر UV با این لنز ، به ویژه فیلتر UV ارزان قیمت ، اجتناب کنند ، زیرا به کیفیت تصویر شما آسیب می رساند (به ویژه عملکرد فلر) و لنز آنقدر گران نیست که به هر حال نیاز به محافظت مداوم دارد. با این حال ، اگر قصد دارید از این لنز برای عکاسی منظره بر اساس سه پایه استفاده کنید ، یک قطبنده خوب می تواند مورد استقبال قرار گیرد.

اکنون اجازه دهید ویژگی های هندلینگنیکون لنز نیکون مدل Z 24-50mm را پوشش دهیم.

رسیدگی
24-50 میلی متر f/4-6.3 ویژگی های هندلینگ بسیار کمی برای صحبت کردن دارد. هیچ کلید ، دکمه یا کنترل سفارشی غیر از زوم و حلقه فوکوس ندارد. از نظر فنی ، حلقه فوکوس می تواند طوری برنامه ریزی شود که کاری غیر از فوکوس انجام دهد ، مانند تغییر دیافراگم. اما اکثر عکاسان می خواهند آن را به عنوان کنترل فوکوس نگه دارند (اگرچه برخی از فیلمبرداران ممکن است از آن به عنوان کنترل دیافراگم برای تغییر آهسته نوردهی هنگام فیلمبرداری استفاده کنند).

نکته قابل توجه در مورد کارکرد نیکون مدل Z 24-50mm این است که حلقه زوم در بزرگترین فاصله کانونی 24 میلی متری متوقف نمی شود بلکه در واقع بیشتر می چرخد ​​تا لنز تا حد امکان کوچک شود. به این ترتیب ، اگر قابل حمل بودن باشد ، می توانید با 24-50 میلی متر راحت تر سفر کنید. البته ، هنگامی که لنز در حالت جمع شده است ، نمی توانید عکس بگیرید (در صورت امتحان دوربین های نیکون Z قفل می شوند) ، و مایل نیستید ، زیرا آنها فقط یک آشفتگی مبهم هستند.

با بزرگنمایی با این لنز ، متوجه خواهید شد که حداکثر مقدار دیافراگم که می توانید انتخاب کنید تغییر می کند. در اینجا حداکثر مقادیر دیافراگم در فاصله کانونی مشترک هنگام بزرگنمایی را مشاهده می کنید:

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

24 میلی متر: f/4.0
28 میلی متر: f/4.5
35 میلی متر: f/5.0
40 میلی متر: f/5.6
45 میلی متر و بیشتر: f/6.3

اگرچه خروج هواپیما به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، اما محدوده بزرگنمایی کوچک 24-50 میلی متر به این معنی است که شما همچنان به f/5.6 یا f/6.3 بیشتر از آنچه دوست دارید محدود می شوید. این تنها یکی از جبران وزن سبک و قیمت پایین لنز است.

آخرین ویژگی هندلینگ که به آن اشاره می کنم تثبیت است. در حالی که نیکون Z 24-50 میلی متر f/4-6.3 هیچ گونه ارتعاشی به خودی خود ندارد ، اما همزمان با تثبیت کننده تصویر در بدن (IBIS) که در اکثر دوربین های نیکون Z یافت می شود ، بسیار خوب عمل می کند. در زمان انتشار این بررسی ، نیکون Z5 ، Z6 ، Z7 ، Z6 II و Z7 II دارای IBIS هستند ، در حالی که نیکون Z50 و Zfc فاقد آن هستند. 24-50mm f/4-6.3 در غیر این صورت کاملاً با همه این دوربین ها سازگار است.

من دریافتم که IBIS روی دوربین های سازگار با نیکون مدل Z 24-50mm به اندازه کافی خوب کار می کند تا حدود 3 توقف تثبیت کننده تصویر در انتهای عریض و 3.5 توقف در انتهای طولانی امکان پذیر باشد. اگر تکنیک دستی خوبی دارید و دنباله ای از عکس ها را پشت سر هم شلیک می کنید ، می توانید کمی فراتر از آن بروید ، سپس بعداً واضح ترین آنها را انتخاب کنید. در هر صورت ، این عملکرد خوبی است و انتظارات را برآورده می کند.

در مرحله بعد ، من ویژگی های نوری Nikon Z 24-50mm f/4-6.3 ، از جمله عملکرد فوکوس و تست های وضوح در آزمایشگاه را پوشش می دهم. برای رفتن به صفحه بعدی این بررسی ، “ویژگی های نوری” ، روی منوی زیر کلیک کنید:

نیکون مدل Z 24-50mm سرعت و عملکرد فوکوس
فوکوس خودکار نیکون مدل Z 24-50mm سریع و تقریباً بی صدا ، با دقت بسیار چشمگیر هم در منظره یاب و هم در نمای زنده. این به همان اندازه به دلیل لنز به دوربین مربوط می شود ، اما همچنان ادامه روند روی 24-50 میلی متر بسیار عالی است. دقت فوق العاده است – حتی بهتر از DSLR نیکون در نمای زنده (که خود از قبل بسیار دقیق است).

اما به دلیل حداکثر گشودگی دیافراگم f/4-6.3 ، 24-50 میلی متر با فوکوس خودکار در شرایط تاریک مشکلاتی دارد. دیافراگم f/6.3 کمتر از نیمی از دیافراگم f/4 و یک پانزدهم نور f/1.8 نور را وارد می کند! این تأثیر جدی بر قابلیت های فوکوس در نور کم دارد. اگر از این لنز برای عکاسی ساعت آبی یا هر چیز تیره تر استفاده می کنید ، آماده تمرکز دستی باشید.

از نظر فوکوس دستی ، من طرفدار فوکوس دستی با سیستم فوکوس به سیم مانند سیستم 24-50mm f/4-6.3 نیستم. فاصله فوکوس شما با این لنز نه تنها به دور چرخاندن حلقه فوکوس بستگی دارد بلکه به سرعت آن بستگی دارد. این می تواند تعیین فاصله فوکوس مناسب در مقایسه با یک سیستم مکانیکی را دشوارتر کند. با این وجود ، قابل اجرا است و هیچ تفاوتی با سایر لنزهای نیکون Z ندارد.

در نهایت ، قابلیت های فوکوس نزدیک 24-50 میلی متر f/4-6.3 چیزی نیست که بتوان در مورد آن نوشت. این لنز با حداکثر بزرگنمایی 0.17 اینچ به شما امکان می دهد قاب دوربین Nikon FX را با چیزی در حدود 21 سانتی متر / 8.3 اینچ پر کنید. این برای برخی از عکس های اصلی از نمای نزدیک کافی است ، اما در هیچ کجای قلمرو عکاسی ماکرو قرار ندارد.

اعوجاج نیکون مدل Z 24-50mm

نیکون مدل Z 24-50mm میلی متر f/4-6.3 دارای بالاترین میزان اعوجاج در 24 میلی متر است ، جایی که 3.67 درصد اعوجاج بشکه وجود دارد. این عملکرد به سرعت بهبود می یابد و اعوجاج تا 35 میلی متر ناچیز است. یک اعوجاج جزئی 1.41 slight در قسمت 50 میلی متر وجود دارد که جای نگرانی نیست.

اعوجاج در 24 میلی متر کمی بیشتر از آن چیزی است که ما می خواهیم ببینیم ، اما به سختی بد است. برای مقایسه ، در اینجا میزان اعوجاج در نیکون مدل Z 24-50mm رده بالا وجود دارد:

ارزان تر 24-50 میلی متر f/4-6.3 به وضوح عملکرد اعوجاج بهتری از این دو دارد. در حالی که اعداد آن در 24 میلی متر استثنایی نیستند ، اما برای لنزهای زوم بد نیستند و با بزرگنمایی به سرعت بهبود می یابند.

باید به این نکته نیز اشاره کنم که بسیاری از عکاسان هرگز این اعوجاج را در ابتدا نخواهند دید ، حتی اگر از خطوط کاملاً مستقیم مانند معماری عکاسی کنند. دلیل آن این است که Adobe Lightroom دارای پروفایل لنز داخلی با ضخامت 24-50 میلی متر f/4-6.3 است که تقریباً اعوجاج را کاملاً برطرف می کند.

این نمایه در حال استفاده از Adobe Lightroom بر روی هیچ دوربین نیکون Z حذف نمی شود ، مگر اینکه از راهکارهایی مانند وارد کردن عکس های خود به مبدل DNG Adobe قبل از Lightroom استفاده کنید.

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

میزان وضوح تصاویر نیکون مدل Z 24-50mm

نیکون مدل Z 24-50mm میلی متر f/4-6.3 یکی از کم وضوح ترین لنزهای نیکون Z است ، اگرچه در مقایسه با عملکرد تاریخی برخی از لنزهای DSLR بد نیست. در اینجا نحوه عملکرد آن در 24 میلی متر است: این عملکرد قابل قبول از مرکز به گوشه ها است – نه عالی اما نه وحشتناک.

واضح ترین گشودگی دیافراگم f/8 است که در آن نقطه 24-50mm f/4-6.3 عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد. وضوح در f/16 ، به ویژه در مرکز کمی کاهش می یابد ، که به دلیل اثرات اجتناب ناپذیر پراش ، تعجب آور نیست.

اعداد عملکرد در 35 میلی متر کمی بدتر است. واضح ترین دیافراگم در مرکز f/8 است ، اگرچه مشخصات منحنی میدان غیرمعمول لنز به این معناست که عملکرد گوشه در واقع در آن دیافراگم به طور موقت کاهش می یابد ، حداقل در نسخه ما از f/4-6.3 f/4-6.3. صرف نظر از این ، من امیدوارم عملکرد بهتری از این در 35 میلی متر داشته باشد.

برای من جالب است که همه دیافراگم ها در 50 میلی متر در f-4-6.3 f/4-6.3 50 میلی متر شبیه به نظر برسند. هنگامی که روی این لنز 50 میلی متر هستید ، انتخاب بین f/6.3 ، f/8 و f/11 فواید وضوح زیادی ندارد. اعداد وسط و گوشه ها بسیار خوب هستند (در واقع به همان اندازه که در 24-50 میلی متر f/4-6.3 بدست می آیند) ، اما این نیز ضعیف ترین فاصله کانونی برای وضوح مرکزی است.

از نظر سایر مسائل وضوح ، لنز نیکون Z 24-50mm f/4-6.3 دارای تغییر فوکوس و انحنای میدان در تمام فاصله های کانونی است. هیچ کدام یک مسئله بزرگ نیست ، اگرچه اگر قصد دارید از این لنز برای عکاسی از نمای نزدیک استفاده کنید ، تغییر فوکوس می تواند کمی نگران کننده باشد.

ممکن است متوجه شوید که متوقف کردن کمی لنز (مانند f/4.5 در 24 میلی متر یا f/7.1 در 50 میلی متر) می تواند باعث شود عکس های نمای نزدیک شما کمی عقبتر از جایی که در نظر گرفته اید متمرکز شوند.

اختلال رنگی نیکون مدل Z 24-50mm 

در نیکون مدل Z 24-50mm در هر فاصله کانونی مقدار کمی تا متوسط ​​انحراف رنگی وجود دارد ، اگرچه با توقف به f/11 یا f/16 افزایش می یابد. اینم نمودار:

حتی در صورت خاموش بودن اصلاحات ناهنجاری رنگی ، در تصاویر واقعی تقریباً هر چیزی زیر یک پیکسل قابل مشاهده نیست. هر چیزی که کمتر از دو پیکسل باشد عملکرد خوبی است و نیکون Z 24-50mm f/4-6.3 بیشتر آن نوار را پاک می کند.

در مقایسه ، نیکون مدل Z 24-50mm دارای حداکثر ابعاد 1.22 پیکسل و رنگ نیکون Z 24-200mm f/4-6.3 حداکثر 2.64 پیکسل است. به عبارت دیگر ، 24-50mm f/4-6.3 بین دو در عملکرد CA قرار دارد.

این سطح از انحراف رنگی معمولاً در مرحله پس از تولید بسیار آسان حذف می شود و بندرت آثار بدیهی را به جای می گذارد.

وینیتینگ
در تصاویر تصحیح نشده ، نیکون 24-50 میلی متر f/4-6.3 بسته به فاصله کانونی دارای سطوح متوسط ​​تا زیاد وینیتینگ کاملاً باز است. در 24 میلی متر و فوکوس نزدیک بدترین حالت است ، اگرچه فوکوس بینهایت در اصل بهتر نیست. در اینجا یک نمودار کامل از سطوح vignetting است:

حداکثر 1.96 توقف vignetting کمی زیاد است اما معمولاً بدون مجازات شدید نویز در گوشه های تصویر شما قابل تصحیح است. با بزرگنمایی یا توقف کمی ، می توانید vignetting را روی 24-50 میلی متر f/4-6.3 به سطوح بسیار کوچکی کاهش دهید.

به خاطر داشته باشید که پروفایل لنزهای Adobe Lightroom برای 24-50 میلی متر f/4-6.3 اطلاعات را از تنظیمات کاهش تصویر در دوربین شما به طور مستقیم می خواند. اگر می خواهید عکس های شما از این لنز به طور پیش فرض دارای اصلاحات کامل باشند ، باید تصحیح تصویرسازی داخل دوربین را به “زیاد” تبدیل کنید.

این حتی اگر در حال ضبط فایل های .NEF هستید ، صادق است. این مسئله چندان مهمی نیست زیرا همیشه می توانید وینیتینگ را به صورت دستی اضافه یا حذف کنید ، اما توصیه می کنم برای به حداقل رساندن کارهای پس از تولید ، اصلاحات داخل دوربین را به “متوسط” یا “زیاد” تبدیل کنید.

ستاره های خورشیدی و شعله ور شدن
نیکون مدل Z 24-50mm عملکرد شعله ور شدن بسیار خوبی دارد. اگرچه گاهی اوقات می توانیم با نشان دادن این لنز به سمت خورشید ، شعله ور یا شبح ایجاد کنیم ، اما اغلب مسئله ای نبود:

این عملکرد بسیار خوب است و بهتر از معمول برای بزرگنمایی کیت است.

در مورد ستاره های خورشیدی ، دیافراگم گرد 7 پره ای Nikon Z 24-50mm f/4-6.3 باعث ایجاد جلوه های ستاره ای قابل مشاهده در دیافراگم های باریک مانند f/11 یا f/16 می شود. در زیر می بینید که یک مقدار انفجار دور خورشید در f/11 وجود دارد:

اگر می خواهید یک ستاره آفتابی آشکار باشد ، با بزرگنمایی 24-50 میلی متر f/4-6.3 تا 24 میلی متر و استفاده از دیافراگم f/11 یا f/16 بهترین شانس را خواهید داشت.

صفحه بعدی این بررسی کمی بیشتر به اعداد وضوح می پردازد ، از جمله مقایسه آن با سایر لنزها که ممکن است کاربران نیکون Z در نظر داشته باشند. برای رفتن به “مقایسه لنز” روی منوی زیر کلیک کنید:

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

لنز نیکون مدل Z 24-50mm

نیکون مدل Z 24-50mm vs Nikon Z 24-70mm f/4 S

مسلماً نزدیکترین رقیب نیکون مدل Z 24-50mm نیکون Z 24-70mm f/4 S است ، لنز کیت “اصلی” که سالها در کنار دوربینهایی مانند Nikon Z6 ، Z7 ، Z6 فروخته شده است. II و Z7 II. 24-70 میلی متر f/4 S به وضوح بالاترین سطح دو لنز است ، هم از نظر مشخصات و هم از نظر قیمت (600 دلار برای کیت با دوربین در مقایسه با 300 دلار). با این وجود ، بسیاری از تیراندازان نیکون Z برای اولین بار ممکن است در حصار بین این دو لنز قرار بگیرند و از خود بپرسند که آیا ارزش پرداخت هزینه بیشتری برای نسخه f/4 را دارد.

برای پاسخ به این سوال ، بیایید به اعداد وضوح هر دو لنز در محدوده بزرگنمایی نگاهی بیندازیم. ما از 24 میلی متر شروع می کنیم و لنز نیکون مدل Z 24-50mm میلی متر f/4-6.3 ابتدا و نیکون Z 24-70 میلی متر f/4 S دوم نشان می دهد:

لنز نیکون مدل Z 24-50mm در بیشترین بازشدگی دیافراگم f/4 و f/5.6 وضوح بیشتری از دو لنز دارد ، در حالی که عملکرد در f/8 و فراتر از آن شبیه تر می شود. بالاترین اعداد کلی وضوح توسط 24-70 میلی متر f/4 در f/5.6 تعیین شده است.

عملکرد در 35 میلی متر نیز به نفع 24-70 میلی متر f/4 S. است که در سراسر قاب صادق است ، اما به ویژه در گوشه ها ، جایی که 24-50 میلی متر هرگز به حداکثر اعداد 24-70 میلی متر نزدیک نمی شود. فقط در f/11 و f/16 عملکردها به دلیل اثرات پراش شروع به یکنواخت شدن می کنند.

بار دیگر ، تفاوت عملکرد به وضوح از 24-70 میلی متر f/4 S استفاده می کند ، به خصوص اگر به محدوده دیافراگم مشترک نگاه می کنید. این امر در مرکز ، قاب میانی و گوشه ها حداقل تا f/11 و f/16 صادق است (جایی که باز هم پراش باعث یکنواخت شدن اجراها می شود).

به طور کلی ، 24-70 میلی متر f/4 مطمئنا وضوح بیشتری از دو لنز دارد. با این حال ، اگر شما از عکاسانی هستید که تا حد زیادی به f/11 و f/16 پایبند هستند (مانند برخی از عکاسان منظره) ، ممکن است در نهایت تفاوتهای جزئی بین آنها مشاهده کنید. هرچه بیشتر از محدوده دیافراگم از f/4 تا f/8 استفاده کنید ، مزایای 24-70 میلی متر f/4 S را بیشتر خواهید دید.

منبع بامدادی ها

بیشتر بخوانید:

آموزش عکاسی پرتره مردانه | چگونه از مردان عکس بگیریم

آموزش عکاسی از کودکان | ۵ نکته که باید قبل از شروع بدانید

تکنیک عکاسی پانوراما | آموزش عکاسی پانوراما از صفر تا صد

اپل ProRAW چیست و برای عکاسان حرفه‌ای چه اهمیتی دارد

عکاسی مینیمالیسم | دنیای دل فریب عکاسی مینیمالیستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *