امروز برابر است با :27 مهر 1400
عکاسی مینیمالیستی

راهنمای عکاسی مینیمالیستی

راهنمای عکاسی مینیمالیستی : 

مانند دیگر اشکال هنر مینیمالیستی ، عکاسی مینیمالیستی این است که یک موضوع را از ماهیت اصلی خلاص کند. با خطوط تمیز ، فضاهای خالی و فقط عناصر ضروری ، عکس هایی را به هم ریخته ایجاد کنید.

ساده باشید.

هر بار که عکاسی می کنید ، انتخاب می کنید که چقدر زمینه را در اطراف سوژه خود قرار دهید. اگر به پس زمینه های واضح ، زمینه های فضای سفید یا اشکال هندسی علاقه دارید ، ممکن است یک عکاس مینیمالیستی باشید.

عکاسی مینیمالیستی از نقاشی انتزاعی و مجسمه سازی هنرمندان اواخر قرن بیستم شکل گرفت. هنرمندان مینیمالیست با الگوهای هندسی ساده ، خطوط قوی یا زمینه های رنگی رنگ آمیزی ، آثاری را ساختند که در دنیای واقعی به هیچ چیز اشاره نمی کرد ، اما تنها برای خود باقی ماند. عکاسان مینیمالیست این سادگی را بر سادگی و عناصر ترکیبی محدود تأکید کردند و این اصول را در آنچه در دنیای واقعی مشاهده می کردند به کار بردند.

برای ایجاد تصاویر مینیمالیستی خود ، باید اطمینان داشته باشید که صحنه هایی که برای شما جذاب است برای دیگران نیز جذاب خواهد بود. “الکس بهارلو” عکاس می گوید: “تمرکز چشم بیننده روی یک شی یا موضوع منحصر به فرد و حذف نویز سفید است.” “من در طول این سالها آموخته ام که به غریزه خود اعتماد کنم و فقط به دنبال آن باشم ، اما این وحشتناک است که باعث شود یک سوژه در کل فریم کمتر از پنج درصد کادر را اشغال کند در حالی که همه چیز سفید است.”

عکاسی مینیمالیستی

عکاسی مینیمالیستی

روی موضوع خود تمرکز کنید.

از آنجا که عکاسی مینیمالیستی تمایل واضحی دارد ، موضوع هر عکس حتی بیشتر از سایر سبک های عکاسی اهمیت می یابد. بدون سایر چهره ها یا عناصر ترکیبی در پیش زمینه یا پس زمینه ، سوژه باید توجه مخاطب را به خود جلب کند. بهارلو می گوید: “موضوع بهتر است جالب باشد یا یک عکس مینیمالیستی به یک عکس ساده تبدیل شود.” با جدا کردن یک موضوع جالب ، به مخاطب فضا می دهید تا از تخیل خود برای بیان داستان خود استفاده کند.

به ترکیب بندی توجه کنید.

بدون نویز پس زمینه ، عناصری که در قاب قرار می دهید و زوایایی که آنها را ضبط می کنید اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای جلب توجه بیننده به سوژه خود ، عکس خود را با دقت در منظره یاب خود بسازید. از خود بپرسید آیا همه چیز در قاب ضروری است. نیکول موریسون ، عکاس ، می گوید: “یک عنصر را بردارید و ببینید چگونه آن را دوست دارید.”

“آیا احساس تعادل بیشتری می کنید؟ آیا احساس می کنید توجه شما به جایی می رود که می خواهید؟ ” می توانید این کار را بارها و بارها انجام دهید ، دوربین را حرکت دهید یا موقعیت خود را تغییر دهید تا تنها وسایل ضروری باقی بماند.

قانون یک سوم را به خاطر بسپارید. این بیشتر یک دستورالعمل است تا یک قاعده ، اما شاید مفید باشد که عکس خود را به شبکه ای از سه خط افقی در سه خط عمودی تقسیم کنید و کادر را حرکت دهید تا سوژه یا عناصر دیگر شما در تقاطع آن خطوط بنشینند. موریسون می گوید:

“من معمولاً از قانون یک سوم استفاده می کنم تا بدانم موضوع را در کجا قرار دهم.” “اما شما قوانین را می آموزید و سپس متوجه می شوید که کدامیک را دوست دارید ، کدام را رعایت کنید و کدام را نادیده بگیرید. من دستورالعمل ها را بررسی می کنم ، اما معمولاً فقط از خودم می پرسم که آیا این برای من مناسب است. “

بهارلو مشکلی در شکستن قانون یک سوم ندارد. او می گوید: “عکاسی من اغلب خطوط متضاد زیادی دارد: افقی افقی ، موضوعی عمودی.” “یا همه چیز در قاب عمودی است ، همه چیز در قاب افقی است یا تضاد این دو است.” با هر عکس آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی با هر موضوع خاص بهتر کار می کند.

کاهش عمق میدان

با عمق میدان کم ، می توانید با محو کردن پس زمینه ، توجه بیننده را بر روی سوژه حفظ کنید. بهارلو می گوید: “من از عمق میدان کمتری استفاده می کنم ، بنابراین موضوع در فوکوس است و همه چیز در پس زمینه کاملاً مبهم است.” شما می توانید با باز کردن دیافراگم ،

که نور بیشتری را به سنسور دوربین وارد می کند یا می توانید فاصله بین دوربین و سوژه را افزایش داده و سپس روی سوژه بزرگنمایی کنید ، به این امر برسید. این باعث می شود پس زمینه تارتر شود. اگر نورهایی در پشت سوژه شما وجود دارد ، عمق میدان کوتاه تر می تواند جلوه بوکه ایجاد کند و نقاط نور را به دایره های تار تبدیل کند.

عکاسی مینیمالیستی

عکاسی مینیمالیستی

با نوردهی های مختلف آزمایش کنید.

باز کردن دیافراگم تنها راه افزایش نور به سنسور دوربین نیست. همچنین می توانید سرعت شاتر را کاهش دهید تا نوردهی بیشتری ایجاد شود یا عکسی پر از نور ایجاد شود. قرار گرفتن در معرض بیشتر می تواند یک آسمان ابری را به میدان سفید تبدیل کند.

بهارلو می گوید: “اکثر عکس های من دارای فضای منفی زیادی به رنگ سفید هستند که بر موضوع خاکستری یا رنگ تیره تأکید می کند.” او توصیه می کند که براکت گذاری شود ، عکس در نوردهی مناسب بگیرید ، سپس یکی را در نوردهی بسیار بالاتر و دیگری را در نوردهی بسیار پایین تر بگیرید. این تغییرات هنگام ویرایش عکس گزینه های بیشتری به شما می دهد.

همه جا عکس های مینیمالیستی پیدا کنید.

برای ایجاد عکس های منظره مینیمالیستی ، تنظیمات ساکت تر بهترین عملکرد را دارند. بهارلو می گوید: “گرفتن یک عکس مینیمالیستی زیاد در یک محیط شهری بسیار دشوار است ، اما کویر ، ساحل یا کوه ها برای عکاسی مینیمالیستی بیشتر دوستانه هستند.”

حتی اگر در یک شهر شلوغ زندگی می کنید ، می توانید موضوعات مینیمالیستی پیدا کنید. آسمان آبی ، دیوارهای خالی ، سطوح بتنی یا مزارع علف در پارکها وجود دارد. موریسون می گوید: “چشم های خود را در زندگی روزمره خود باز نگه دارید.” “من در محله خود عکاسی کردم و بعد از اینکه تلاش آگاهانه ای را برای توجه به آنچه در اطرافم بود انجام دادم ، همه جا را در پس زمینه دیدم.”

برای گرفتن عکسهای خوب حتی مجبور نیستید از خانه خارج شوید. موریسون در بیشتر موارد عکاسی از محصولات خود از آپارتمان خود به عنوان استودیو و کاغذ رنگی برای زمینه های خود استفاده می کند. با نور مناسب می توانید سایه های چشمگیری ایجاد کنید.

از رنگ به عمد استفاده کنید.

رنگ ممکن است یکی از عناصری باشد که تصمیم می گیرید برای عکس های شما غیر ضروری باشد. برخی از عکاسان مینیمالیست آن را منحرف کننده تمرکز روی فرم می دانند ، اما شما به همین راحتی می توانید رنگ را بخش مهمی از عکس مینیمالیستی خود بیابید. اکثر عکسهای بهارلو سیاه و سفید هستند.

او می گوید: “اما” مواردی وجود دارد که رنگ باعث افزایش عکس یا موضوع می شود. فرض کنید من از گلی با فضای منفی زیاد عکاسی می کنم و تنها نقطه تمرکز آن گل است. اگر رنگ توجه را از موضوع منحرف نمی کند ، آن را درج می کنم. “

عکاسی مینیمالیستی

عکاسی مینیمالیستی

در عکاسی از محصولات از مینیمالیسم استفاده کنید.

مینیمالیسم برای عکاسی از محصولات خوب عمل می کند. ترفند این است که در حالی که هنوز یک عکس جالب ایجاد می کنید ، چشم بیننده را به محصول جلب کنید. موریسون به دنبال رنگ هایی است که نام تجاری را تکمیل کند یا محصولات را از عنصر معمول خود خارج می کند. “شما ممکن است چیزی شبیه یک کفش را به تنهایی در مقابل دیوار سیمانی مشاهده کنید و در مورد بافت متضاد کفش نرم و دیوار سخت چیز جالبی وجود دارد. تفاوت بین این دو چیز واقعاً می تواند ویژگی های خاصی از یک محصول را برجسته کند. “

با عناصر ترکیبی کمی در عکس محصول ، زاویه بسیار مهم می شود. عکاسان اغلب محصولاتی را با صفحه تخت یا عکس هایی که از دید پرنده گرفته شده است به نمایش می گذارند. موریسون می گوید: “من همچنین سه چهارم عکس های بالاتر را می بینم.” اینها عکسهایی هستند که در نیمه راه بین سطح بالای سر و سطح چشم قرار دارند. “

همچنین می توانید با نورپردازی بازی کنید تا درام را به عکاسی محصولات مینیمالیستی خود اضافه کنید. موریسون می گوید: “سایه های طولانی و اغراق آمیز یا سایه های مرموز از چیزی که خارج از دوربین است محبوب تر می شود.”

به خودتان تکلیف بدهید.

شناخته شده است که محدودیت ها خلاقیت را افزایش می دهند ، بنابراین نترسید از محدودیت هایی برای خود استفاده کنید یا محدودیت هایی را که قبلاً با آنها کار می کنید بپذیرید. موریسون می گوید: “به خودتان تکالیف تصادفی بدهید.” “کار مهندسی معکوس که برای شما جذاب است.”

او همچنین توصیه می کند از چیزهایی که در خانه دارید استفاده کنید تا ببینید با آن چه می توانید درست کنید. ساده ترین عناصر از برگ های چای پراکنده شده تا قطره روغن روی کاغذ می توانند تصاویر زیبایی را ایجاد کنند. موریسون می گوید: “من چای را از کابینتم بیرون آوردم ، از آن عکس گرفتم و سپس با آن چای درست کردم.” فقط از آنچه دارید استفاده کنید و بازی کنید.

عکاسی مینیمالیستی

عکاسی مینیمالیستی

با یک لمس سبک ویرایش کنید.

وقتی عکس های خود را بعد از عکاسی ویرایش می کنید ، فضای بیشتری برای آزمایش خواهید یافت. بهارلو به سبک مینیمالیستی ویرایش می کند. او می گوید: “برای من ، ابزار ویرایش واقعاً تنظیم دقیق عکس است.” “من از چیزهای ساده استفاده می کنم. تصاویر رنگی را به سیاه و سفید تبدیل کنید و تضاد بین موضوع و فضای منفی را اغراق کنید. “

با Adobe Photoshop Lightroom ، می توانید تنظیمات کوچکی را در کنتراست ، برجسته ها و سایه ها انجام دهید ، اما می توانید تغییرات بزرگی را انجام دهید ، مانند حذف یک شیء که در عکس نمی خواهید. ابزارهای پس از پردازش را کاوش کنید یا یک آموزش را امتحان کنید و از عکس های مینیمالیستی خود بیشترین استفاده را ببرید.

پایان مقاله راهنمای عکاسی مینیمالیستی

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

با استفاده از این راهنمای تکنیک ها عکاسی از غذا را بهبود بخشید | لنز زوم چیست؟ با هدف لنزهای زوم ، به علاوه انواع مختلف لنزهای زوم آشنا شوید | ۷ نکته حیاتی در مورد عکاسی عروسی برای کمک به عکاسان آماتور | بررسی تخصصی دوربین سونی a7R III | آموزش عکاسی از آتش بازی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *