امروز برابر است با :27 مهر 1400
فیلترهای لنز

توضیحات فیلترهای لنز

توضیحات فیلترهای لنز : 

فیلترهای لنز دوربین می توانند اهداف متفاوتی در عکاسی دیجیتال داشته باشند. آنها می توانند برای ثبت مناظر در شرایط نوری بسیار دشوار ضروری باشند ، می توانند رنگ ها را افزایش داده و بازتاب ها را کاهش دهند یا به سادگی می توانند از لنزها محافظت کنند. فیلترها به طور گسترده ای در عکاسی و فیلمبرداری مورد استفاده قرار می گیرند و در حالی که برخی فقط در موارد نادر از فیلترها استفاده می کنند ، برخی دیگر برای کارهای روزمره خود به فیلترها متکی هستند.

اگر می خواهید در مورد فیلترها در قالب ویدئو اطلاعات کسب کنید ، ما یکی از جامع ترین آموزش های مربوط به فیلترها را در هر نقطه از Youtube ایجاد کرده ایم که می توانید در زیر مشاهده کنید:

بنابراین ، چه چیزی فیلترها را بسیار مفید می کند؟ در واقع بستگی به نوع عکاسی شما دارد.

به عنوان مثال ، عکاسان منظره به شدت به فیلترهای مختلف تکیه می کنند ، در حالی که عکاسان خیابانی و پرتره به ندرت از آنها استفاده می کنند. از آنجایی که عکاسی دیجیتال به کیفیت و شدت نور مربوط می شود ، فیلترهای لنز اغلب برای اصلاح نور قبل از ورود به لنز ضروری هستند. بسیاری از عکاسان تصور می کنند که برخی از ابزارهای داخلی در Lightroom و Photoshop می توانند رفتار فیلتر را شبیه سازی کرده و فیلترها را در عصر دیجیتال زاید کنند.

همانطور که در زیر نشان خواهم داد ، در واقع برخی از فیلترها را هرگز نمی توان در نرم افزار شبیه سازی کرد و برخی دیگر در حصول نتیجه بهتر حتی پس از پردازش کمک می کند. در این مقاله ، من در مورد انواع مختلف فیلترهای لنز موجود ، نحوه انجام آنها ، زمان و نحوه استفاده از آنها صحبت خواهم کرد.

فیلترهای لنز

فیلترهای لنز

فیلترها چیست و چرا باید از آنها استفاده کرد؟

چرا از عینک آفتابی استفاده می کنید؟ زیرا در کنار سایر مزایا ، به شما کمک می کند در نور شدید بهتر ببینید ، از چشمان خود در برابر اشعه مضر فرابنفش/باد/گرد و غبار محافظت کرده و نور خیره کننده را کاهش می دهد. فیلترها نیز هدف مشابهی دارند – آنها می توانند به کاهش بازتاب ، محافظت از لنزها در برابر آسیب احتمالی ، کاهش کامل یا جزئی نور ورودی به لنز و حتی افزایش رنگ کمک کنند. درعین حال ، اگر از فیلترها به درستی استفاده نشود ،

می توانند به آنها آسیب برسانند. یک قیاس خوب استفاده از عینک آفتابی در یک اتاق تاریک است. بنابراین ، نه تنها باید بدانید که از چه فیلترهایی استفاده کنید ، بلکه باید نحوه استفاده از آنها و در چه شرایطی را نیز بدانید. انواع مختلفی از فیلترها وجود دارد – از فیلترهای UV ارزان قیمت تا فیلترهای بسیار گران قیمت چند صد دلار ، که می تواند روند انتخاب نوع فیلتر مناسب را بسیار چالش برانگیز کند.

بیایید انواع مختلف فیلترها را که امروزه در دسترس هستند مرور کنیم.

مروری بر انواع فیلترهای لنز

در اینجا لیستی از فیلترهای معمولی لنزهایی که می توانید امروز خریداری کنید ، به همراه توضیحاتی در مورد اهداف آنها آمده است:

انواع فیلترهای لنز

فیلترهای لنز دارای اشکال و اشکال مختلفی هستند ، همانطور که در زیر نشان داده شده است. محبوب ترین فیلترهای لنز فیلترهای دایره ای و پیچ دار هستند. آنهایی که مستقیماً روی نخ فیلتر جلوی لنز نصب می شوند. بسته به نخ فیلتر لنز ، اندازه های مختلفی دارند. استاندارد و رایج ترین اندازه فیلترهای پیچ دار برای لنزهای حرفه ای 77 میلی متر است.

انواع فیلترهای لنز:

فیلترهای دایره ای پیچ دار-رایج ترین نوع که مستقیماً روی نخ فیلتر لنز نصب می شوند. نمونه هایی از فیلترهای پیچ دار دایره ای شامل فیلترهای UV/Clear/Haze ، پلاریزرهای دایره ای ، چگالی خنثی و فیلترهای رنگی است. فیلترهای دایره ای نیز دارای ضخامت های متفاوتی هستند-برخی از آنها ضخیم هستند که می توانند به طور بالقوه وینیتتینگ را افزایش دهند ، در حالی که برخی دیگر بسیار نازک هستند تا وینیتینگ را کاهش دهند ، اما قرار دادن درپوش عدسی را غیرممکن می کند.

فیلترهای مربعی – انتخابی محبوب برای عکاسی منظره و دیگر عکس ها. نگهدارنده فیلتر مستقیماً به نخ فیلتر لنز متصل می شود و می تواند یک یا چند فیلتر را نگه دارد. محبوب ترین اندازه ها 3 × 3 و 4 × 4 است. می تواند در موقعیت های خاصی روی هم قرار گیرد ، که می تواند بر کیفیت تصویر تأثیر منفی بگذارد و بازتاب ها را اضافه کند.

فیلترهای مستطیلی – یکی دیگر از انتخاب های محبوب ، در درجه اول در بین عکاسان منظره. درست مانند فیلترهای مربع از طریق یک سیستم نگهدارنده فیلتر نصب شده است. از آنجا که غیرممکن است که فیلترهای دانسیته خنثی درجه بندی شده دایره ای باشند (به دلیل اندازه های مختلف مناطق و ترکیب با کنتراست بالا) ، فیلترهای مستطیلی انتخاب اصلی برای عکاسی منظره هستند. برخلاف فیلترهای مربعی ، فضای بیشتری برای حرکت بالا و پایین دارند. محبوب ترین اندازه 4 × 6 است ، اگرچه اندازه فیلترهای بزرگتر و کوچکتر نیز موجود است.

فیلترهای خروجی-این فیلترها به دلیل اندازه بزرگ عنصر لنز جلو ، در داخل لنزهای تله فوتوی بلند استفاده می شوند. فقط فیلترهای شفاف و قطبی برای فیلترهای افتادگی استفاده می شود.

فیلترهای لنز با جزئیات توضیح داده شده است

اجازه دهید هر نوع فیلتر را با جزئیات مرور کنم و جلوه های ایجاد شده توسط آنها را در تصاویر نشان دهم (در صورت لزوم). اغلب درک آنچه که هر فیلتر انجام می دهد و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما به آن نیاز دارید یا خیر بسیار دشوار است ، بنابراین امیدوارم اطلاعات زیر بتواند برای شما راحت تر تصمیم بگیرد که آیا نوع خاصی از فیلتر را می خواهید یا خیر.

UV/Clear/Haze Filter

هدف از فیلترهای UV / Clear / Haze امروزه محافظت از عنصر جلویی لنز است. در گذشته از این فیلترها برای جلوگیری از برخورد UV با فیلم استفاده می شد. همه سنسورهای دوربین دیجیتال دارای فیلتر UV/IR در جلوی سنسور هستند ، بنابراین دیگر نیازی به استفاده از فیلترهای UV در DSLR ها نیست.

بسیاری از عکاسان از این نوع فیلترها برای محافظت استفاده می کنند ، زیرا تعویض فیلتر آسان تر و ارزان تر از تلاش برای تعمیر عنصر خراشیده یا شکسته لنز است. من شخصاً ترجیح می دهم همیشه فیلتر شفافی روی لنزهایم داشته باشم ، زیرا تمیز کردن آنها راحت تر است.

فیلترهای لنز

فیلترهای لنز

یکی از مواردی که باید قبل از خرید فیلتر شفاف بدانید این است که شیشه ای با کیفیت بالا با روکش مخصوص چند مقاوم (MRC) خریداری می کنید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید نصب فیلتر با کیفیت پایین در مقابل یک لنز گران قیمت است. نه تنها کیفیت تصویر را تحت تأثیر قرار می دهد ،

بلکه بازتاب های بد ، شبح ها و شعله های تند و زننده را نیز به تصاویر شما اضافه می کند. من شخصاً فیلترهای B+W F-Pro MRC را ترجیح می دهم (ارزان نیستند) ، اما همچنین می توانید جایگزین های عالی دیگری را از Tiffen ، Hoya و سایر تولید کنندگان خریداری کنید.

آیا باید از فیلتر شفاف به طور دائمی بر روی لنزهای خود استفاده کنید؟ این س debال بحث های داغی را بین عکاسان ایجاد می کند. بسیاری معتقدند که افزودن یک تکه شیشه در جلوی لنزها فقط به تصاویر آسیب می رساند و برای محافظت از آنها بسیار کم است ،

در حالی که دیگران مانند من آنها را برای آرامش خاطر و تمیز کردن راحت تر نگه می دارند. تمیز کردن برخی از لنزها با عناصر جلویی مانند Nikon 50mm f/1.4G می تواند دردناک باشد ، بنابراین فیلتر شفاف تعمیر و نگهداری لنز را کمی مشکل می کند.

برای جلوگیری از رنگ آمیزی و سایر مشکلات ، فیلترهای UV هرگز نباید با فیلترهای دیگر روی هم چیده شوند.

فیلتر پلاریزه

دو نوع فیلتر قطبی کننده وجود دارد – خطی و دایره ای. پلاریزرهای خطی نباید در دوربین های DSLR استفاده شوند ، زیرا می توانند منجر به خطاهای اندازه گیری شوند. از طرف دیگر ، پلاریزرهای دایره ای ، برای دوربین های DSLR مناسب هستند و به دلیل ساخت آنها هیچ مشکلی در اندازه گیری ایجاد نمی کنند. فیلترهای پلاریزاسیون دایره ای در اصل قطبی کننده خطی هستند ، با یک عنصر شیشه ای دوم که به پشت متصل شده است و نور را قطبی می کند و هنگام برخورد نور به نورسنج ،

نتایج نوردهی دقیقی به دست می دهد. هنگامی که این دو عنصر در دسته راست و جهت خورشید قرار بگیرند ، تصویر گرفته شده می تواند دارای رنگهای اشباع تر ، آسمان آبی تر ، بازتاب کمتر و کنتراست کلی بیشتر باشد. فیلترهای قطبی نیز می توانند مه را کاهش دهند ، که برای عکاسان منظره بسیار مفید است.

من هرگز خانه خود را بدون فیلتر قطبی قطعه ترک نمی کنم. هنگام عکاسی از مناظر ، من اغلب از یک فیلتر قطبی کننده استفاده می کنم تا رنگ ها را ادویه کنم ، آسمان را تیره کنم و مه را کاهش دهم. هنگام عکاسی از آبشارها یا سایر مناظر مرطوب با پوشش گیاهی ، فیلترهای قطبی ضروری هستند.

هنگام استفاده از فیلتر پلاریزه باید چند مسئله بالقوه را درک کنید:

بسته به تراز فیلتر ، حداقل و حداکثر اثر قطبی شدن وجود دارد. برای بهترین نتیجه باید فیلتر را هربار که می نویسید بچرخانید. به این مثال از حداقل و حداکثر اثر قطبش نگاهی بیندازید:

تأثیر قطبش نسبت به خورشید تغییر می کند. حداکثر اثر قطبش زمانی حاصل می شود که عدسی در 90 درجه از خورشید (در هر جهتی) قرار گرفته باشد. یک ترفند ساده این است که با انگشتان اشاره و شست خود یک تپانچه تشکیل دهید ، سپس انگشت اشاره خود را به سمت خورشید نشانه بگیرید.

به خورشید اشاره کنید و دست خود را در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. حداکثر اثر قطبش جایی است که انگشت شست شما در هر جهتی نشان می دهد.

از استفاده از فیلتر پلاریزه بر روی لنزهای فوق عریض خودداری کنید. ممکن است با یک آسمان نیمه تاریک مواجه شوید که تعمیر آن پس از پردازش دشوار خواهد بود. در اینجا مثالی از آنچه در هنگام استفاده از پلاریزر روی لنز زاویه باز رخ می دهد ، آورده شده است:

فیلترهای لنز

فیلترهای لنز

در برخی موارد حداکثر اثر قطبش می تواند منجر به ایجاد یک آسمان آبی تیره غیرطبیعی شود که در زیر نشان داده شده است:

هنگام استفاده از فیلترهای پلاریزه تقریباً 2 توقف نور از بین می رود ، بنابراین هنگام عکاسی با پلاریزر دستی باید سرعت شاتر خود را مشاهده کنید. فیلترهای پلاریزه Singh-Ray از این نظر بهتر از بقیه هستند و فقط حدود 1 توقف نور را از دست می دهند.

فیلترهای قطبی معمولاً ضخیم تر از فیلترهای معمولی هستند و بنابراین می توانند منجر به رنگ آمیزی ناخواسته شوند.

برای جلوگیری از رنگ آمیزی ، فیلترهای قطبی نباید با فیلترهای دیگر چیده شوند. به دلیل از دست دادن نور ، شما همچنین باید در صورت نیاز از فیلتر پلاریزه استفاده کنید. در برخی از شرایط با کنتراست بالا ، ممکن است لازم باشد که یک فیلتر قطبی کننده را با یک فیلتر با چگالی خنثی روی هم قرار دهید (به پایین مراجعه کنید).

فیلتر تراکم خنثی (ND)

هدف از فیلترهای با چگالی خنثی ، کاهش میزان نوری است که به دوربین می رسد و در نتیجه سرعت شاتر را کاهش می دهد و زمان نوردهی را افزایش می دهد. این نوع فیلترها به ویژه در روز مفید هستند ، زیرا نور زیادی وجود دارد که نمی توان با توقف دیافراگم لنز و کاهش ISO آن را به میزان قابل توجهی کاهش داد. به عنوان مثال ، اگر در حال عکاسی از یک آبشار هستید و نقطه شروع شما ISO 100 ، f/2.8 ، 1/2000 است که منجر به نوردهی خوب می شود ،

متوقف کردن لنز تا f/22 فقط سرعت شاتر را به 1/30 یک لحظه. این بسیار سریع است برای ایجاد یک نگاه “مه آلود” برای آب در حال سقوط. با استفاده از فیلتر چگالی خنثی 8 توقف ، می توانید سرعت شاتر را تا 2 ثانیه کاهش دهید در حالی که دیافراگم لنز را در f/11 به جای f/22 نگه دارید (استفاده از دیافراگم های فراتر از f/11-f/16 در لنزهای معمولی کاهش می یابد. کیفیت تصویر به دلیل پراش)

فیلترهای با چگالی خنثی نیز برای عکاسی با فلاش مفید هستند. اگر از یک مدل در 1/250 ثانیه با f/2.8 در یک روز آفتابی روشن با فلاش برای ایجاد جلوه ای چشمگیر عکاسی می کنید ، به احتمال زیاد با سوژه ای بیش از حد در معرض دید خواهید بود. شما نمی توانید سرعت شاتر را افزایش دهید زیرا سرعت همگام سازی فلاش شما را به حداکثر 1/250 محدود می کند ،

بنابراین تنها گزینه شما این است که دیافراگم لنز را روی تعداد بیشتری متوقف کنید. فرض کنید این عدد f/11 است. اما اگر بخواهید سوژه خود را از پس زمینه جدا کنید و همچنان بوکه ای زیبا داشته باشید ، پس چه؟ بدون استفاده از همگام سازی با سرعت بالا ، تنها گزینه شما استفاده از فیلتر با چگالی خنثی برای کاهش میزان نوری است که به دوربین می رسد.

فیلترهای چگالی خنثی می توانند هم دایره ای و هم مستطیلی باشند. داشتن فیلتر با چگالی خنثی مستطیلی هیچ مزیتی ندارد ، بنابراین بهتر است از فیلتر ND دایره ای برای اندازه و قابلیت حمل استفاده کنید.

گاهی اوقات لازم است فیلترهایی با چگالی خنثی روی هم چیده شوند تا سرعت شاتر حتی بیشتر کاهش یابد. سعی کنید فیلترهای ND را با لنزهای زاویه باز روی هم قرار ندهید تا از رنگ آمیزی جلوگیری شود.

تراکم خنثی (ND) در مقابل فیلتر تراکم خنثی (GND)

تفاوت بین فیلترهای چگالی خنثی و فیلترهای دانسیته خنثی درجه بندی شده در این است که فیلتر دوم نیمه شفاف است. از آنجا که اندازه آسمان در مقابل پیش زمینه بسته به ترکیب ممکن است تغییر کند ، اکثر فیلترهای GND به شکل مستطیل ساخته می شوند. بنابراین ، این فیلترها یا باید با سیستم نگهدارنده فیلتر استفاده شوند ،

یا باید با دست در مقابل لنز نگه داشته شوند. مزیت استفاده از نگهدارنده فیلتر این است که می توانید چندین فیلتر را روی هم قرار دهید و نیازی به نگرانی در مورد مسائل هم ترازی ندارید. معایب استفاده از نگهدارنده فیلتر این است که می تواند باعث ایجاد واینینگ شود ، بنابراین هنگام استفاده از لنزهای واید با فاصله کانونی زیر 35 میلی متر باید مراقب باشید.

تصویر بالا نگهدارنده فیلتر لی است که می تواند همزمان چهار فیلتر را روی هم قرار دهد. من شخصاً از این سیستم فیلتر برای کارهای عکاسی منظره خود استفاده می کنم و هرجا که می روم آن را با خود می برم.

هنگام استفاده از نگهدارنده فیلتر بر روی بدنه فول فریم با Nikon 24-70mm f/2.8G ، سعی می کنم از فاصله کانونی 28 میلی متر و بالاتر استفاده کنم تا از رنگ آمیزی اجتناب کنم. اگر این نگهدارنده فیلتر را بر روی یک فیلتر قطبی متصل کنید ، ممکن است حتی در 35 میلی متر و بالاتر با وینتینگ کار کنید.

فیلتر تراکم خنثی فارغ التحصیل سخت (GND)

فیلترهای با چگالی خنثی درجه بندی شده سخت می توانند در شرایط با کنتراست بالا ، جایی که آسمان در مقایسه با پیش زمینه بسیار روشن است و افق مسطح است (به دلیل انتقال سخت از تاریکی به روشن) بسیار مفید باشد. هنگام عکاسی ، لبه سخت در مرکز با افق تراز می شود. آسمان بسته به شدت فیلتر تیره می شود. یک فیلتر GND دو یا سه مرحله ای با لبه سخت برای تعادل عکس کافی است.

فیلترهای لنز

فیلترهای لنز

توجه داشته باشید که افق مستقیم است و بنابراین لبه و گذر فیلتر در تصویر قابل مشاهده نیست.

مشکل فیلترهای GND سخت این است که افق به ندرت مسطح است (به ویژه در محل زندگی من) ، بنابراین فیلترهای GND با لبه نرم اغلب مفیدتر هستند. هنگام چیدن فیلترهای GND سخت در شرایط کنتراست بالا مراقب باشید-هر دو فیلتر باید به درستی تراز شوند تا از تغییرات ناخوشایند جلوگیری شود.

فیلتر تراکم خنثی فارغ التحصیل نرم (GND)

در مقایسه با فیلترهای GND با لبه سخت ، فیلترهای چگالی خنثی با درجه لبه نرم به تدریج از تاریکی به روشن تبدیل می شوند و به عکاسان اجازه می دهد هنگام عکاسی از یک افق غیر مسطح از این فیلترها استفاده کنند. در حالی که کوه ها ، تپه ها و سایر اجسام بالای افق می توانند برای فیلترهای GND سخت مشکل ساز باشند ،

فیلترهای GND با لبه نرم در عوض به دلیل انتقال تدریجی بسیار بهتر عمل می کنند. من از فیلترهای GND نرم برای عکاسی منظره خود بسیار استفاده می کنم و آنها را مفیدتر از فیلترهای GND سخت می دانم.

فیلتر تراکم خنثی فارغ التحصیل معکوس (GND)

فیلترهای چگالی خنثی درجه بندی معکوس نسبتاً جدید هستند. در مقایسه با فیلترهای معمولی GND سخت/نرم ، آنها در افق تیره هستند (لبه سخت) و به تدریج به سمت بالا نرم می شوند. فیلترهای معکوس GND برای عکس های غروب آفتاب هنگام عکاسی در برابر خورشید و نزدیک افق بسیار مفید هستند. یک مشکل رایج در چنین غروب هایی این است که خورشید بسیار روشن تر از آسمان است. اگر از فیلتر GND با لبه سخت استفاده می کنید ،

ممکن است آسمان بیش از حد تاریک شود و اگر از فیلتر GND با لبه نرم استفاده کنید ، خورشید بیش از حد در معرض نور قرار می گیرد. راه حل استفاده از فیلتر GND معکوس است که خورشید و آسمان را در قاب متعادل می کند و در نتیجه نوردهی متعادل تری ایجاد می شود.

فیلتر رنگ/گرم شدن/خنک کننده

عموماً از فیلترهای رنگی / گرم کننده / خنک کننده برای تغییر تعادل سفید دوربین استفاده می شود. دو نوع فیلتر رنگ وجود دارد – تصحیح رنگ و تفریق رنگ. اولی برای اصلاح تعادل رنگ سفید استفاده می شود ، در حالی که دومی برای جذب یک رنگ در حالی که اجازه می دهد رنگ های دیگر از بین بروند استفاده می شود.

این فیلترها برای فیلم بسیار محبوب بودند ، اما به ندرت برای عکاسی دیجیتال استفاده می شوند ، زیرا جلوه های رنگی و تغییر تعادل رنگ سفید را می توان در نرم افزارهای پس از پردازش مانند Lightroom و Photoshop به راحتی انجام داد. من شخصاً از هیچ فیلتر رنگی استفاده نمی کنم. چیدن فیلترهای رنگی نیز قابل قبول است.

فیلتر نمای نزدیک

به طور کلی فیلترهای نزدیک را لنزهای نزدیک می نامند ، زیرا بیشتر از فیلترها لنز هستند. آنها درست مانند فیلترها به لنزها متصل می شوند ، به همین دلیل من آنها را به عنوان فیلتر لیست می کنم. لنزهای کلوزاپ در درجه اول برای عکاسی ماکرو استفاده می شود تا بتواند به سوژه نزدیک شود و حداقل فاصله فوکوس لنز را کاهش دهد.

لنزهای نمای نزدیک راهی ارزان برای تبدیل لنز معمولی شما به لنز ماکرو هستند ، اگرچه بر کیفیت تصویر تأثیر منفی می گذارند. برای بهترین نتیجه ، توصیه می شود به جای آن از لنز ماکرو استفاده کنید. چیدن فیلترهای نمای نزدیک قابل قبول است ، اگرچه کیفیت تصویر بیشتر آسیب می بیند.

فیلتر جلوه های ویژه

فیلترهای جلوه های ویژه می توانند جلوه های جالبی ایجاد کنند ، اما از آنجا که اکثر جلوه ها را می توان به راحتی در Photoshop تولید کرد ، این فیلترها تقریباً محبوبیت خود را از دست دادند. عکاسان دیجیتال به ندرت این فیلترها را حمل می کنند و من شخصاً از آنها استفاده نمی کنم. فیلتر ستاره را می توان به راحتی در فتوشاپ در چند مرحله با استفاده از فیلتر “Motion Blur” ایجاد کرد ،

درخشندگی نرم کننده نیز می تواند به راحتی در چند مرحله با فیلتر “Gaussian Blur” انجام شود و اکثر فیلترهای دیگر نیز می توانند در فتوشاپ تنها فیلتری که در فتوشاپ قابل تکثیر نیست یک فیلتر بوکه است زیرا نقاط برجسته را نمی توان به راحتی با تکنیک های پس از پردازش تغییر داد.

در اینجا یک “جلوه ستاره” 2 دقیقه ای است که در Photoshop با استفاده از تکنیک بسیار ساده با فیلتر Motion Blur ایجاد کرده ام:

مواد فیلتر – فیلترهای شیشه در مقابل رزین

فیلترها را می توان از شیشه ، پلاستیک ، رزین ، پلی استر و مواد پلی کربنات تهیه کرد. فیلترهای شیشه ای معمولاً با بالاترین کیفیت هستند ، اما بسیار گران هستند و به راحتی از بین می روند ، مخصوصاً از نوع مربع یا مستطیل. فیلترهای پلاستیکی و رزینی بسیار ارزان تر از شیشه هستند و به راحتی نمی شکنند – آنها بهترین انتخاب برای فیلترهای درجه چگالی خنثی درجه بندی شده هستند.

فیلترهای پلی استر بسیار نازک تر از شیشه یا رزین هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند ، اما مستعد خراشیدگی هستند و بنابراین در محیط کار چندان کاربردی نیستند. فیلترهای پلی کربنات بسیار مقاوم ، مقاوم در برابر خط و خش هستند و جایگزین مناسبی برای فیلترهای پلاستیکی/رزینی هستند. برای بهترین نتایج ، توصیه می کنم از فیلترهای شیشه ای در مقابل رزین استفاده کنید.

حلقه های گام به گام / گام به گام

از آنجا که فیلترها می توانند گران باشند ، خرید یک فیلتر استاندارد (به عنوان مثال 77 میلی متر) و خرید حلقه های تقویت کننده برای لنزهایی که دارای نخ فیلتر کوچکتر هستند بسیار ارزان تر است. حلقه های گام به گام می توانند باعث رنگ آمیزی و مشکلات دیگر شوند ، بنابراین همیشه سعی کنید به جای آن از حلقه های تقویت کننده استفاده کنید. شما می توانید حلقه های تقویت کننده را برای هر دو سیستم نگهدارنده فیلتر دایره ای و مربعی در اندازه های مختلف خریداری کنید.

فیلترهای لنز

فیلترهای لنز

پایان مقاله توضیحات فیلترهای لنز

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

مقایسه نیکون Z6 و نیکون Z7 | بررسی تفاوت های این 2 دوربین حرفه‌ای | بررسی دوربین عکاسی GFX100 فوجی فیلم | آموزش عکاسی خبری | سلفی یا : چگونه سریع ، آسان و خوب از خود عکس بگیریم | آموزش عکاسی ماکرو | چگونه از جزئیات ریز عکاسی کنیم ؟ |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *