امروز برابر است با :27 مهر 1400
جوزف کودلکا

7 نکته ای که می توانید از عکاسان بزرگ بیاموزید : سرگردان معروف جهان ، جوزف کودلکا

از کار جوزف کودلکا (متولد 1938) ، تنها عکاس چک در آژانس مشهور عکس مگنوم عکس ، الهام بگیرید. زندگی او با نیاز به آزادی و استقلال نامحدود و نیاز به سفر تنها و کشف جهان از طریق عکاسی شکل گرفته است. كودلكا با بهره گیری از حس زیبایی شناسی ، تصاویری خلق كرده است كه بدون تردید در بین بهترین تصاویر در همه زمان ها قرار دارد. زندگی و کار او چگونه می تواند کار شما را غنی کند؟

آزادی و استقلال خود را حفظ کنید

جوزف کودلکا نزدیک به چهل و پنج سال به عنوان کوچ نشین زندگی کرد. کوله پشتی ، و در آن یک تی شرت جایگزین ، کیسه خواب و گرانبهاترین چیز – دوربین. او هر روز باید می فهمید که کجا می خوابد و چه می خورد. اما اینکه آیا این به معنای فضای باز در فضای باز ، کف سفالی در اتاق نشیمن یک خانواده رومی یا آپارتمان عکاس هنری کارتیر برسون است ، مهم نبود.

جوزف کودلکا

جوزف کودلکا

جوزف کودلکا قطعاً لحظات سختی را پشت سر گذاشته است ، هرچند هرگز از آنها نمی گوید. می توانیم آنها را بین خطوط چرخه تبعید او بخوانیم. به هر ترتیب ، او بدون قید و شرط آزاد و از نظر مالی مستقل بود و می توانست بدون محدودیت فقط بر روی پروژه هایی که او را برآورده می کردند تمرکز کند. اما فکر نکنید که او خانواده خود را رد کرده است. علی رغم شیوه زندگی سرگردانش ، پسر و دو دخترش – و دوستانش از سراسر جهان – در هشتاد سالگی تولد او با او آهنگ های محلی موراویایی خواندند.

از هر فرصتی برای توسعه احساسات خود استفاده کنید

لازم نیست مستقیماً بپرید ، یک سرگردان تمام وقت شوید و خانه ، ماشین و گربه خود را بفروشید تا خود را وقف عکاسی کنید. حتی جوزف کودلکا كاملاً آهسته شروع كرد – در سن 23 سالگی ، در حالی كه هنوز به عنوان مهندس هواپیمایی مشغول به كار بود ، شروع به عكاسی از اجراهای تئاتر Divadlo za branou کرد و در حین سفرهای تجاری به اسلواكی ، هنگام كار در چرخه کولی ها. حتی اگر او از سی سالگی فقط به صورت تمام وقت به عنوان عکاس شروع به کار کرد ، اما در آن زمان او آنقدر وقت و انرژی را به عکاسی اختصاص داده بود که مطمئن بود ارزش چکمه های یک سرگردان را دارد.

بخشی از زندگی افراد خود شوید

چرا عکس های جوزف کودلکا از چرخه کولی هایش پر از احساسات شدید است؟ چرا می توانیم نزدیک بودن و حتی صمیمیت را احساس کنیم ، مثل اینکه ما به طور مستقیم شاهد زندگی روزمره افرادش هستیم؟ جوزف کودلکاواقعاً در همان طول موج آنها بود. او با دست خالی به اردوگاه های رم نیامد ، بلکه با یک ضبط صوت کوچک و ضرب و شتم که از آن موسیقی کولی و موسیقی محلی پخش می کرد – و آنها را ضبط کرد. او چیزهای مشترکی پیدا کرد و به فرهنگ آنها صادقانه ابراز علاقه کرد.

او همچنین سعی کرد از همان ابتدا بدون تعصب به آنها نزدیک شود و در طی روزها یا هفته هایی که در طول هشت سال در هر ملاقات می گذراند ، او اغلب در خانه های آنها می خوابید ، با آنها غذا می خورد ، با آنها صحبت می کرد ، با آنها صحبت می کرد ، از آنها عکس می گرفت و سپس عکس های خود را نیز به آنها داد. احترام آنها را به دست آورد. کار بر روی این چرخه بود که به او آموخت که شخص در زندگی به چیزهای زیادی احتیاج ندارد.

جوزف کودلکا

آزمایش: با لنزهای مختلف و فرمت های مختلف عکس بگیرید

دلیل دوم اینکه چرا احساس می کنیم در کولی ها در یک اتاق هستیم ، با آنها می خندیم ، با آنها می رقصیم و از مردگان آنها خداحافظی می کنیم این است که جوزف کودلکا از یک لنز زاویه باز استفاده کرده است. با زاویه 25 میلی متر ، حتی یک عنکبوت در گوشه ای هم نمی تواند از شلیک کند ، که برای فضای داخلی تنگ ایده آل است. این زاویه به شما کمک می کند تا سوژه و محیط اطراف آنها را ثبت کنید ، که به عکس اضافه می شود.

جوزف کودلکا بخشی از جامعه محلی شد و به لطف این امر ، او حتی به موقعیتهای صمیمی مانند فراق نهایی با مردگان رسید.

هر سوژه و هر محیطی به یک نوع لنز خاص نیاز دارد. وقتی از عقابهای دم سفید در حال تغذیه بچه های خود عکس می گیرید ، یک لنز با زاویه دید عریض به سختی بیشتر از یک تشک لیوان عمل می کند. اما از آزمایش لنزهای مختلف نترسید. آنها تأثیر زیادی بر درک بصری ما دارند. جوزف کودلکا این را می داند. حتی اگر دوست دارد از مناظر عکاسی کند ، اما هرگز کاملاً راضی نبود تا اینکه یک دوربین پانوراما قرض گرفت ، که به او اجازه می داد مناظر طبیعی را دقیقاً همانطور که می خواهد نشان دهد.

و این منجر به ایجاد چرخه نفس گیر آشوب و هرج و مرج آشفته او و مجموعه مثلث سیاه او با عکس هایی از حوضه ذغال سنگ در قسمت شمال غربی چکسلواکی (و جمهوری چک امروز) شد. وی با استفاده از این قالب ، تصاویر کلاسیک فرقه ای از ویران شدن بشریت در محیط ایجاد کرد. قالب دوربین پانوراما این تصاویر را با گستردگی و ناامیدی بی پایان فراهم می کند.

همانطور که جنایات علیه بشریت وجود دارد ، جنایات علیه طبیعت نیز وجود دارد. مهم نیست که چگونه این جنایات توجیه می شود و به چه مواردی گفته می شود. مردم می توانند از خود دفاع کنند ، اما طبیعت نمی تواند.

جوزف کودلکا

سعی کنید محتوای قوی را با ترکیب دقیق متعادل کنید

“هیچ عکس خوبی بدون ترکیب بندی خوب وجود ندارد. من در اصل مهندس هواپیمایی بودم. چگونه هواپیماها می توانند پرواز کنند؟ از طریق تعادل. “

بیرون آوردن عکسهای جوزف کودلکا از ذهن آسان نیست. فقط این نیست که او سوژه های جذاب را انتخاب می کند. همچنین او از طریق ترکیب بندی مد نظر ، به هر عکس هماهنگی و تعادل می بخشد. عکاس خیابان کره ای اریک کیم به قانون ترکیبی مثلث های موجود در عکس کولی های جوزف کودلکا اشاره کرده است که جوزف کودلکا از طریق آنها سوژه های عکس ها را به هم پیوند می دهد.

فرقی نمی کند که این عکس در پسران باشد که برای نشان دادن عضلات خود حرکات معمولی انجام می دهند یا مردی که با افتخار به پایین نگاه می کند ، جایی که نگاه ما مثلث را از صورت او به چهره های موجود در تصویر و سکه دنبال می کند. مثلث اطمینان می دهد که هیچ چیز مهمی را از دست نخواهید داد و توجه شما در جایی که باید باشد درست است.

از آنچه واقعاً برایتان مهم است عکس بگیرید

سوالات کنجکاوی مانند “و چرا سیاه و سفید است؟” را فراموش کنید ، دیگر نگران انتظارات دیگران نباشید ، و حداقل برای مدتی فقط برای خود عکس بگیرید. جوزف کودلکا موضوعات خود را در درجه اول خود انتخاب می كرد و تا 80 سالگی به طور فعال با هیجان و كنجكاوی عکس می گرفت.

هنگامی که کارگردان تئاتر Otomar Krejča از کودلکا خواست که از یک اجرا عکسبرداری کند ، در عوض مستندات سختگیرانه ای دریافت کرد. بیش از همه ، جوزف کودلکا به لحظه ای علاقه مند شد كه بازیگران كاملاً خود را به نقش های خود واگذار می كنند ، بخشهایی از ثانیه در حالت های چهره آنها كه همه چیز را در مورد طبیعت شخصیت های آنها نشان می دهد. وی با استفاده از کنتراست شدید ، دانه و محصول در حین تولید پس از تولید ، بر حرکات و احساسات آنها تأکید کرد.

حتی اگر کریشنا فقط انتظار داشت که یک ضبط از اجرا اجرا شود ، اما عکسهای جوزف کودلکا می توانند ماهیت تئاتر را تعریف کنند و فرم تصویری Divadlo za branou را در سراسر دهه 1960 تنظیم کنند.

جوزف کودلکا

ROMANIA. 1968.

و در بستن: عکس بگیرید ، چشمان خود را آموزش دهید و انتخاب کنید

بعد از هر تمرین تئاتر ، جوزف کودلکا عکس های خود را توسعه می داد و ارزیابی می كرد چه كاری می تواند بهتر انجام دهد. و خودش همیشه در حال پیشرفت بود. او عملاً هرگز دوربین خود را کنار نگذاشت. به عنوان مثال در زمان اشغال چکسلواکی توسط ارتشهای پیمان ورشو در سال 1968 ، وی تقریباً 261 رول فیلم با هر 36 فریم را که حدود 10 هزار عکس بود استفاده کرد.

او هرگز به عکس های سی سال گذشته خود که در خارج از پروژه های به نمایش درآمده خود نگاه نکرده است. او به جای خم شدن روی کامپیوتر یا خم شدن در داخل یک اتاق تاریک ، او ترجیح داد تمام توان خود را به عکاسی اختصاص دهد و فقط در چند سال اخیر به انتخاب و ویرایش علاقه داشته است.

عکسهای جوزف کودلکا به دلیل مبهم بودن تا حدی قدرتمند هستند. هر کس آنها را براساس احساسات خود تفسیر می کند – و خود جوزف کودلکا دوست ندارد در مورد عکسهایش صحبت کند. در اینجا انگشتان بزرگتر از زندگی توجه کامل ما را به خود جلب می کنند ، گویی که انگار می خواهند از جریان زمان فرار کنند و دندان ناخن خود را در ناخودآگاه ما محکم نگه دارند. آنها شکنندگی و مرگ و میر تمدن را به ما یادآوری می کنند.

جوزف کودلکا خودش را با عکسهایش احاطه نمی كند. او سعی می کند هر یک را به عنوان یک کاغذ چاپ شده بدون هیچ پیوند احساسی نگاه کند ، تا بتواند کاغذهای واقعا خوب و اثبات شده از نظر زمان را انتخاب کند. اگر او سالانه یک تا سه عکس خوب مدیریت کند ، راضی است ، گرچه تعداد زیادی از طرفداران می گویند او خیلی سخت گیر است.

مثل ورزش است – تمرین کامل می شود. شما می توانید صدها مقاله در مورد نحوه عکس گرفتن بخوانید ، می توانید هزاران عکس از عکاسان حرفه ای مطالعه کنید و از کار آنها الهام بگیرید اما تا وقتی چشم به منظره یاب نگذارید و ماشه را فشار ندهید ، عکاس بهتری نمی شوید .

جوزف کودلکا

منبع سایت بامدادی ها

بیشتر بخوانید:

عکاسی ورزشی در فضای باز : مراقب نور پس زمینه و آب و هوای نامنظم باشید

عکاسی مینیمالیسم | دنیای دل فریب عکاسی مینیمالیستی

یک ادیت عکس بهاری شاد | تمرین کار با لایه ها

اصول عکاسی از شیشه و بلور

۷ نکته حیاتی در مورد عکاسی عروسی برای کمک به عکاسان آماتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *