امروز برابر است با :27 مهر 1400
آموزش عکاسی از لباس

آموزش عکاسی از لباس برای فروشگاه اینترنتی و اینستاگرام

آموزش عکاسی از لباس برای فروشگاه اینترنتی و اینستاگرام : هنگامی که از لباس های فروشگاه تجارت الکترونیکی خود عکس می گیرید ، مطمئناً می خواهید آن را به درستی تهیه کنید. این می تواند تفاوت بین بسته شدن آن فروش یا خروج مشتری احتمالی از صفحه باشد.

با مقاله آموزش عکاسی از لباس با سایت با دوربین همراه باشید.

پوشیدن لباس به اندازه عکاسی از جواهرات دشوار نیست زیرا با قطعات کوچک ، براق و با جزئیات سر و کار ندارید ، اما هنوز هم باید تنظیمات خود را به درستی انجام دهید و تمام جزئیات را ثبت کنید.

در این راهنمای گام به گام ، من اصول اولیه عکاسی از لباس را پوشش می دهم: تجهیزات مورد نیاز شما ، تهیه اقلام لباس ، راه اندازی آتلیه عکس (حتی اگر در خانه باشد).

آموزش عکاسی از لباس

عکاسی از لباس

مرحله 1 – در مورد نحوه نمایش محصولات خود تصمیم بگیرید
قبل از شروع هر کاری ، باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید اقلام لباس خود را در فروشگاه تجارت الکترونیکی خود نمایش دهید.

سه روش متداول برای عکاسی از لباس وجود دارد:

از یک مانکن نامرئی استفاده کنید
وقتی صحبت عکاسی از لباس به میان می آید ، نمایش محصول در شکل واقعی تری مانند مانکن می تواند برای مشتریان شما ارزش زیادی داشته باشد.

اگر خریداران آنلاین بتوانند یک لباس را بخرند ، اگر بخواهند نحوه پوشیدن آن را مشاهده کنند ، بیشتر خرید می کنند.

یک مانکن بدون دردسر برای یافتن یک مدل برای هر عکسبرداری ، شکل واقعی انسان را به محصولات شما می بخشد. بعداً می توانید پس زمینه را از هر عکس برای لمس حرفه ای حذف کنید.

نکته: از قطع دست ها خودداری کنید ، مگر اینکه با چیزی بدون بند شلیک کنید. زمان و مهارت زیادی لازم است تا به آستین آویزان و خالی شکل واقع بینانه ای در فتوشاپ اعم از اینکه پس زمینه را حذف کرده اید یا خیر ، ارائه دهید.

نکته: مطمئن شوید از مانکنی استفاده می کنید که مستقیم ایستاده است. مانکن هایی که برای فروشگاه های آجر و ملات طراحی شده اند اغلب در حالت های منحصر به فرد ایستاده اند تا هنگام ایستادن در کنار هم ، همه شبیه هم نباشند.

وقتی پس زمینه را از روی عکس بردارید و مانکن یک دست خود را روی کمر یا رانش بیرون زده باشد واقعاً عجیب به نظر می رسد!

مدل استخدام کنید
اگر بودجه دارید ، یک مدل استخدام کنید.

مدل ها می توانند به هر نوع ژست یا کار با هر نوع زاویه ای که لباس شما را خوشایند می کند ، ضربه بزنند. این به شما کمک می کند تا یک عکس کامل در زمینه محصول خود ایجاد کنید که می توانید از آن در فروشگاه تجارت الکترونیک خود و همچنین در رسانه های اجتماعی استفاده کنید … به Instagram و Pinterest فکر کنید!

نکته: شما باید حالت های مختلف را آزمایش کنید ، اما مطمئن شوید پس از این که خریدار می خواهد جزئیات را ببیند ، مقدار زیادی از محصول خود را نمی پوشانید.

مدلها همچنین به محصولات شما شخصیت می بخشند و برند بیشتری ایجاد می کنند. به عنوان مثال ، بسیاری از فروشگاه های آنلاین مدلهایی را انتخاب می کنند که فکر می کنند نماینده “مشتری هدف” آنها هستند. اگر زارا و آرنهم را مقایسه کنید ، مدل ها ، لباس ها و لباسی که می توانید متفاوت باشید.

از جنبه منفی ، مدلها بیش از یک مانکن برای شما هزینه خواهند داشت و شما باید یک زمان مناسب برای عکاسی پیدا کنید ، که همیشه آسان نیست.

عکاسی روی تخت
عکاسی روی تخت ساده ترین و یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای عکاسی از وسایل لباس است.

عکاسی روی تخت برای پیراهن ها خوب عمل می کند و من نیز دیده ام که برای جوراب و شلوار مردانه کار می کند.

من معمولاً توصیه نمی کنم برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود از تخت چوبی استفاده کنید ، مگر اینکه برای به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی به یک تصویر زیبا احتیاج داشته باشید. من فکر می کنم وقتی صحبت از تصاویر محصول می شود ، نمایش آنها در شکل واقعی تر برای مشتریان شما بسیار ارزشمند است.

برای تهیه یک تخت عالی ، به یک تکه بزرگ کاغذ سفید یا یک ورق سفید نیاز دارید تا روی زمین قرار گیرد.

اطمینان حاصل کنید که محصولات شما بهترین ظاهر خود را دارند – لباس های خود را اتو کنید و مطمئن شوید که یقه ها در جای خود قرار دارند و دکمه ها تمام شده اند. شما می توانید با یک تکه مقوا شکل بسیار صاف و صافی به محصولات خود بدهید.

به یاد داشته باشید که مشتریان شما نمی توانند محصولات شما را امتحان کنند و اغلب در خرید محصولات دچار تردید هستند زیرا نمی توانند تصور کنند که محصولات چگونه به نظر می رسند.

دلیلی که می خواهم به عکاسی بدون تخت اشاره کنم این است که “گره زدن” در رسانه های اجتماعی بسیار مورد توجه است و نادیده گرفتن سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به عنوان منبع ترافیک تجارت الکترونیکی عاقلانه نیست.

اگر به قانع کننده نیاز دارید ، اینفوگرافیک Shopify را در زمینه تجارت اجتماعی بررسی کنید.

اگر قبلاً در مورد دست و پا زدن چیزی نشنیده اید ، این فرایند چیدمان اجسام در یک شبکه است.

کاربران رسانه های اجتماعی ، عمدتا اینستاگرامرها و کاربران Pinterest با تمرکز بر مد یا سبک زندگی ، این دسته از محصولات را متناسب با یک موضوع خاص ایجاد می کنند و در عین حال شگفت انگیز به نظر می رسند. ترکیبات تخت شگفت انگیز خود را بسازید و تماشا کنید که برنامه ها ، تکرارها و دوست داشتن ها وارد می شوند.

شما باید حداقل از یکی از محصولات خود استفاده کنید و لوازم جانبی یا وسایل خانگی را انتخاب کنید که مکمل محصول باشد. لازم نیست همه محصولات متعلق به شما باشد. ایده این است که ابتدا ترافیک را به سمت فروشگاه تجارت الکترونیکی خود هدایت کنید و ابتدا ترافیک را به پلت فرم رسانه های اجتماعی خود هدایت کنید.

مهم است که راههای ارتباط محصولات شما با یکدیگر را در نظر بگیرید. عکسها باید به وضوح با یک موضوع ، مناسبت یا رنگ مشترک ارتباط برقرار کنند تا بیننده را تحت تأثیر قرار ندهد.

آموزش عکاسی از لباس

آموزش عکاسی از لباس

مرحله 2 – تجهیزات عکاسی از لباس خود را آماده کنید
تجهیزات مورد نیاز شما نیازی به شکستن بانک یا گران بودن ندارند. قیمت دوربین های دیجیتال کاهش می یابد و دوربین های گوشی های هوشمند بهتر و بهتر می شوند.

در اینجا لیستی از تجهیزات عکاسی مورد نیاز شما آمده است:

دوربین

داشتن دوربین مناسب می تواند تفاوت بین یک عکس حرفه ای یا یک عکس آماتور را ایجاد کند. Mirrorless به دلیل فناوری جدیدتر ، قابلیت اتصال نورپردازی در استودیو و وزن سبک تر در مقایسه با دوربین های DSLR سنتی ، بهترین نوع دوربین برای عکاسی از لباس است ، اما در صورت عدم نیاز ، فریب خرید آن را نخورید. تلفن هوشمند شما می تواند به همان خوبی کار کند.

تجهیزات روشنایی

برای عکاسی از لباس ، نورپردازی ضروری است. خریداران بالقوه می خواهند تمام جزئیات مورد را مشاهده کنند ، بنابراین تهیه چراغ هایی که با دوربین شما صحبت می کنند بسیار مهم است. برای شروع ، من توصیه می کنم یک کیت نور را انتخاب کنید که شامل سه چراغ باشد تا بتوان یک نورپردازی سه نقطه ای را اجرا کرد (یک چراغ کلید ، یک چراغ پر کننده و چراغ پشت یا مو).

اگر تصمیم دارید از یک تلفن هوشمند برای عکاسی خود استفاده کنید ، سرمایه گذاری روی یک کیت نور مداوم راهی است زیرا نیازی به همگام سازی نور با شاتر دوربین نیست. همچنین می توانید از این نوع کیت های نورپردازی با دوربین بدون آینه استفاده کنید ، اما با تنظیم روشنایی سنتی استودیو و ماشه بی سیم نتایج بهتری به دست می آید.

کیت پس زمینه استودیو

در کنار نورپردازی ، پس زمینه یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای تصاویر با ظاهری تمیز است. توصیه می کنم یک پس زمینه عکاسی سفید ساده را که شامل یک پایه است جستجو کنید. این کیت باید تقریباً 10 20 20 پا باشد ، زیرا این امر به شما امکان می دهد از یک مانکن برای طول لباس یا پوشاک بلندتری که می فروشید ، به طور کامل عکاسی کنید.

محرک روشنایی استودیو (بی سیم)

وقتی در مورد دوربین های بدون آینه صحبت می کردم ، اشاره کردم که شما به یک ماشه روشنایی استودیو احتیاج دارید. این لوازم جانبی شخص ثالث بین دوربین و کیت نورپردازی استودیو ارتباط برقرار می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها همزمان با گرفتن عکس “خاموش” یا “آتش” می گیرند. هنگام خرید یکی از این موارد فقط مطمئن شوید که مارک خریداری شده با مارک دوربین مورد نظر شما سازگار است.

سه پایه

انتخاب یک سه پایه محکم برای عکاسی در استودیو ضروری است زیرا هرگونه لرزش ناخواسته دوربین را که توسط دوربین در دست گرفته می شود از بین می برد. سعی کنید سه پایه ای تهیه کنید که ارتفاع آن تقریباً تا سطح چشم شما باشد و به دنبال آن باشید که دارای سطح روح باشد زیرا هنگام تنظیم پاها به کار می آید.

آموزش عکاسی از لباس

آموزش عکاسی از لباس

مانکن یا مدل

مانکن ها می توانند مزایای بیشتری به سبک کلی ارائه دهند و بودجه شما را پایین نگه دارند.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، حتماً مانکنی تهیه کنید که دست یا پاهایش قطع نشده باشد.

در حالی که استفاده از یک مدل می تواند گران باشد ، اما مزایای اضافی که یک حرفه ای می تواند برای عکاسی به ارمغان بیاورد گاهی از هزینه آن بیشتر است.

به عنوان مثال ، یک مدل حرفه ای می تواند بدن خود را تغییر دهد تا از لباسی که مدل می کند تعریف کند ، در حالی که اگر روی مانکن بود ، برای همان جلوه باید لباس را سنجاق کنید.

یک مدل همچنین می تواند حرکت طبیعی را برای لباس ایجاد کند که خریدار می تواند با آن ارتباط برقرار کند. همچنین داشتن مدل ژست در مکان بیرونی ممکن است مناسب نام تجاری شما باشد تا محیط داخلی استودیو.

محبوبیت تصاویر پوشاک سبک زندگی در حال افزایش است ، بنابراین این فقط به ظاهر کلی و احساس شما بستگی دارد.

جعبه ابزار عکاسی

هنگام تهیه لباس برای عکاسی از لباس ، همیشه داشتن یک ترفند برای عکاسی بسیار مفید است. به عنوان مثال ، استفاده از پین ها برای پین کردن چین ها یا برچسب های خاص ، پس از آن در زمان زیادی در Photoshop صرفه جویی می کنید. گیره های لباس همچنین راهی عالی برای جمع آوری و ایمن سازی مواد اضافی در پشت مدل یا مانکن برای نشان دادن یک تناسب کامل بدون چین و چروک و بدون درز است.

سایر اقلام با ارزش عبارتند از: چسب برای قرار دادن پارچه در محل مورد نیاز ، باتری های اضافی برای دوربین ، لامپ های اضافی برای چراغ های استودیو و اتو بخار برای از بین بردن هر گونه چین و چروک.

مرحله 3 – محصولات پوشاک خود را آماده کنید

آماده سازی کلید یک عکاسی عالی است. نمی توانم به شما بگویم که چند بار عکاسی کرده ام فقط برای پیدا کردن یک جزئیات کوچک و در عین حال واضح ، در جای خود. زمانی که در اینجا قرار می دهید ، در زمان ویرایش بسیار پس انداز می کند و حتی در بازسازی کل عکس صرفه جویی می کند! من به شما توصیه می کنم تمام پوشاک موردنظر خود را برای عکاسی جمع آوری کرده و یک خط تولید راه اندازی کنید تا همه چیز آماده شود.

اتو کردن یا بخارپز کردن تمام لباس های خود (به لیست پخش آهنگ های مورد علاقه خود) اولین کاری است که باید انجام دهید. این کار را قبل از آویزان کردن همه چیز انجام دهید تا از ایجاد چین و چروک در آن مطمئن شوید.

دوم ، جعبه ابزار عکاسی خود را باز کنید ، باتری های اضافی شارژ شده و پین ها آماده باشند. اگر به دنبال مانکن هستید ، مانکن خود را با اولین وسیله لباس بپوشید.

مراقب جزئیات کوچک لباس خود باشید.

بررسی کنید که آیا همه دکمه ها حساب شده اند و دکمه آنها بسته شده است
اگر مقاله شما دارای منگوله یا کراوات است ، مطمئن شوید که مرتب و منظم است.
اطمینان حاصل کنید که آستین های شما نه تنها مرتب ، بلکه مرتب تا شده اند
مطمئن شوید هیچ لکه ای روی لباس وجود ندارد
مرحله 4 – آتلیه عکاسی خود را راه اندازی کنید

آتلیه عکاسی از لباس شما می تواند یک حرفه ای باشد ، یا شاید فقط یک منطقه یدکی در پشت فروشگاه شما باشد. به شرط داشتن دوربین و نور مناسب ، واقعاً مهم نیست.

ابتدا تصویر زمینه خود را تنظیم کنید. پس از انجام این کار ، تنظیم نور و دوربین خود را شروع کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردم ، تنظیم نور سه نقطه ای برای عکاسی از لباس بهترین است.

برای شروع ، یک چراغ در کنار دوربین خود قرار دهید و آن را به سمت مانکن هدایت کنید ، این چراغ اصلی را تشکیل می دهد.

چراغ دوم به عنوان یک نور پر کننده عمل می کند و باید در زاویه 45 درجه از مانکن شما و دورتر از چراغ کلید اصلی قرار گیرد.

در نهایت با موقعیت نور باقی مانده این را بین مانکن و پس زمینه قرار دهید.

تصویر بالا راهنمای خوبی برای نحوه قرارگیری بهتر دوربین ، سه پایه و چراغ ها در مقایسه با مدل یا مانکن شما است.

مرحله 5 – تنظیمات دوربین خود را بررسی کنید
هنگام تنظیم دوربین ، سه عامل را باید مورد بررسی قرار دهید – دیافراگم ، حساسیت ISO و سرعت شاتر.

دیافراگم

برای عکاسی از لباس ، عکاسی با f/stop بالا ، بین f/8 و f/11 ایده آل است. این به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری روی محصولات پوشاک خود داشته باشید.

سرعت شاتر

سرعت شاتر به مدت زمان باز ماندن شاتر شما اشاره دارد. در حالت ایده آل ، هنگام عکاسی از لباس باید آن را در حدود 1/125 تنظیم کنید.

حساسیت ISO

هنگام عکاسی از لباس ، تنظیمات ISO ایده آل بین 400 تا 800 است. این بستگی به نوع منبع نوری که استفاده می کنید بستگی دارد. اگر از روشنایی مصنوعی استفاده می کنید ، ISO خود را بین 600 تا 800 تنظیم کنید تا بتوانید نویز را کاهش دهید.

مرحله 6 – شروع به گرفتن عکس از محصول خود کنید
حالا ، به قسمت جالب – عکاسی از محصولات خود!

مطمئن شوید که دوربین شما پایدار است. از سه پایه استفاده کنید. این به شما تصاویر واضح و واضح تری از محصول می دهد. اگر سه پایه ندارید ، می توانید دوربین خود را روی هر سطح پایدار یا سخت قرار دهید.

مانکن یا مدل شما باید در مرکز قاب دوربین شما باشد. به این نکته توجه کنید که اکثر بوم های شما را اشغال می کند. اگر به عکس های نزدیک تر نیاز دارید ، یا سه پایه خود را تنظیم کنید یا زوم اپتیکال دوربین خود را تنظیم کنید.

نکته شماره 1: از بزرگنمایی دیجیتال استفاده نکنید – کیفیت عکس های محصول شما را به دلیل برش تصویر هنگام عکاسی پایین می آورد.

نکته شماره 2: دوربین خود را در حالت تایمر 2 ثانیه تنظیم کنید. انجام این کار به دوربین اجازه می دهد تا پس از فشار دادن شاتر ، روی سوژه شما تمرکز مجدد کند.

آموزش عکاسی از لباس

آموزش عکاسی از لباس

جزئیات را به نمایش بگذارید
هنگام عکاسی از لباس از جزئیات کوچک غافل نشوید.

وقتی مشتری محصول را دریافت می کند و متوجه می شود پارچه سفت است وقتی فکر می کنند که این محصول نرم است ، هیچ چیز بدتری برای مشتری وجود ندارد. یا اینکه آیتم دارای یک زیپ نزدیکتر است در واقع دکمه دارد.

بنابراین از دوخت ، پارچه ، برچسب ها ، زیپ ، دکمه ها و هر چیز دیگری در مورد پوشاک خود عکس بگیرید که فکر می کنید مشتری قبل از خرید می خواهد آنها را ببیند.

با درج جزئیات می توانید تعداد سوالات خدمات مشتری را که دریافت می کنید کاهش دهید و همچنین نرخ تبدیل را افزایش دهید زیرا مشتری تمام اطلاعات مربوط به مورد را در جلوی خود دارد.

همیشه می توانید یک تابع بزرگنمایی را فعال کنید که به مشتری شما امکان بزرگنمایی را می دهد. شما باید چند نمای نزدیک انتخاب کنید تا به مشتری نشان دهید کجا باید نگاه کند.

نکاتی هنگام عکاسی از لباس
به منظور نشستن صحیح مورد ، پیشنهاد می کنم از وسایل و وسایل مورد نیاز برای عکاسی از لباس استفاده کنید.

برای از بین بردن چین و چروک ، لباس را اتو کنید. من فکر می کنم که بخارپز بهترین گزینه است.
اگر نیاز دارید نیم تنه یک لباس را پر کنید ، یک سوتین پر شده روی مانکن بگذارید
اگر وسیله برای مانکن یا مدل خیلی بزرگ است ، برای سنجاق کردن لباس از سنجاق و گیره استفاده کنید
استفاده از فن می تواند راهی عالی برای تحرک محصول شما باشد
از نوار شفاف برای جلوگیری از هرگونه برچسب یا برچسب جلوگیری کنید

مرحله 7 – ویرایش عکس های محصول خود برای افزایش فروش
پس از اتمام عکاسی از محصولات خود ، زمان ویرایش تصاویر شما رسیده است تا همه آنها برای فروشگاه آنلاین شما سازگار به نظر برسند.

فرایند تولید پست شما باید توجه داشته باشد که چگونه می خواهید عکس های شما در فروشگاه تجارت الکترونیکی شما ظاهر شوند. اطمینان حاصل کنید که از تراز ، پس زمینه سفید ، برش و اصلاح رنگ برای اطمینان از سازگاری استفاده می کنید.

اگر می خواهید عکاسی از لباس خود را به سطح بعدی برسانید ، به فکر ایجاد مانکن های شبح باشید – نمی توانید حرفه ای تر از این باشید.

جلوه مانکن شبح باعث می شود تصاویر محصول شما بدون نمایش یک مدل به شکل یک انسان به نظر برسد. با نشان دادن بخشهای کوچکی از داخل لباس ، فرم بیشتری به محصول می دهید.

نیازی به استخدام یک مدل برای تصاویر شبح نیست. مانکن بهتر کار می کند روند گرفتن مانکن شبح آسان نیست ، اما به من اعتماد کنید وقتی می گویم قطعاً ارزشش را دارد.

نحوه ایجاد جلوه مانکن شبح
از محصول از جلو عکس بگیرید. سپس از پشت عکس بگیرید ، اما محصول را به داخل بچرخانید.

برای این کار باید از سه پایه استفاده کنید و از تغییر میزان زوم خودداری کنید. یک ایده خوب این است که نقطه ای را برای مانکن خود روی زمین مشخص کنید تا برای هر دو عکس در یک نقطه باشد. با این کار “دوختن” موارد بعد از آن آسان تر می شود.

مرحله بعدی حذف پس زمینه است ، زیرا باید بتوانید پشت را از جلو ببینید. سپس فقط باید قسمت جلویی را در بالای پشت در فتوشاپ قرار دهید ، که اگر هر دو عکس شما از یک فاصله و زاویه یکسان گرفته شده باشند ، نباید خیلی سخت باشد.

گام به گام پست ما را در مورد نحوه ایجاد جلوه مانکن شبح در Photoshop با اسکرین شات بخوانید تا نحوه انجام دقیق آن را به شما نشان دهد.

من درک می کنم که این کار به سطح خاصی از مهارت و کمی وقت اضافی نیاز دارد ، بنابراین اگر در انجام این کار به کمک احتیاج داشتید ، Pixc می تواند پس زمینه عکس ها را حذف کرده و آخرین تصاویر شبح را برای شما ایجاد کند.

آخرین مرحله – عکس های محصول خود را برای فروش آنلاین بارگذاری کنید
آخرین کاری که باید انجام دهید این است که اقلام خود را در فروشگاه آنلاین خود و هر بازاری که در آن می فروشید بارگذاری کنید ، و مطمئن شوید که با الزامات تصویر مطابقت دارید.

به یاد داشته باشید که عکاسی از لباس می تواند سرگرم کننده باشد – و اگر به درستی انجام شود ، می تواند فروشگاه شما را شگفت انگیز جلوه دهد! اگر نکات خود را دارید ، در نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

پایان مقاله آموزش عکاسی از لباس

منبع بامدادی ها

بیشتر بخوانید:

نوردهی در عکاسی | چگونه می توان آنها را به راحتی در عکاسی ایجاد کرد

۹ نکته برای عکاسی از سوژه های خجالتی

بررسی و نقد دوربین Canon EOS R5 | برای عکاسی از طبیعت

آموزش کار با دیافراگم (Aperture) در عکاسی

دوربین ورزشی گوپرو هیرو ۹ | GoPro Hero 9 Black

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *