امروز برابر است با :27 مهر 1400
عکاسی محصول

اموزش عکاسی محصول

محصولات t-home یا عکاسی از غذا همیشه نیازی به تجهیزات پیشرفته ، نور ، سه پایه و لنزهای تخصصی ندارند. شما تعجب خواهید کرد که چقدر می توان با استفاده از یک ورق قدیمی ، یک گیاه خانه و کمی روشنایی طبیعی انجام داد.

ما به برخی از مفاهیم محصول غیر متعارف نگاه می کنیم: ساده ، جذاب ، شخصی و (برخی ممکن است بگویند) غیرحرفه ای. ما به شما نحوه چیدمان صحنه با استفاده از وسایلی که در خانه دارید و همچنین نحوه کار با تنظیمات نور و دوربین را به شما نشان خواهیم داد. ما همچنین چند نکته برای ویرایش عکس های محصول شما در Zoner Photo Studio X ارائه می دهیم.

با مقاله اموزش عکاسی محصول با سایت با دوربین همراه باشید. 

صحنه را ترتیب دهید

هنگام تنظیم صحنه برای عکاسی محصول ، تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد. می توانید از هر چیزی که در خانه دارید و برای محصول خود جذاب می دانید استفاده کنید:

پارچه – ملحفه های قدیمی ، پارچه های باقی مانده با چاپ ساده ، سفره یا لباس.
گلها-گیاهان ، گلهای تقلبی ، خشک شده یا تازه چیده شده را در خود جای می دهند.
موارد موضوعی – اشیایی که با محصولی که از آن عکاسی می کنید همراه است. به عنوان مثال ، برای گلدوزی ، یک حلقه و نخهای گلدوزی کنید. برای نقاشی ، قلم مو و رنگ ؛ برای غذا ، یک قاشق چوبی یا گیاهان دارویی.
زمینه – یک تخته برش ، چوب ، کف ، روزنامه ، پایه تلویزیون ، فرش یا هر چیزی که محصول و اقلام را می توان در آن چید.
چیزی اضافی – مواردی که به نظر شما خوب به نظر می رسند و با مفهوم کلی متناسب است. من دوست دارم از مخروط کاج ، گلهای خشک ، بدلیجات ، جواهرات ، کتابها و روزنامه ها استفاده کنم.
محصول شما باید در مرکز توجه قرار گیرد. همه چیز در اطراف آن فقط مکمل مفهوم کلی است. حتماً فضای عکس را پر کنید زیرا فضای خالی زیاد نامطلوب است.

در عین حال ، هر مورد اضافی باید خارج از فوکوس ، دور از نور و به اندازه کافی دور از سوژه اصلی باشد. این موارد اضافی نباید بیشتر از موضوع اصلی جلب توجه کنند. اگر از بالا عکاسی می کنید ، به احتمال زیاد همه چیز در عمق میدان یکسانی قرار دارد ، بنابراین به مکان و نورپردازی توجه ویژه ای داشته باشید.

تا جایی که محل قرارگیری محصول شما پیش می رود ، یا مرکز دقیق را انتخاب کنید یا قانون یک سوم را امتحان کنید.

عکاسی محصول

عکاسی محصول

کار با نور طبیعی

مطمئن شوید که عکس های محصول خود را در پنجره می گیرید ، اما مراقب باشید که هرگز نور مستقیم روی محصول شما نباشد. در حالت ایده آل ، شما نور پراکنده می خواهید. به عنوان مثال ، از پنجره رو به شمال در طول روز ، از پنجره رو به شرق در عصر ، از پنجره رو به غرب در صبح و غیره استفاده کنید. اجازه ندهید که خورشید مستقیماً در قاب شما بتابد. نور مستقیم شدید همه چیز را خراب می کند.

با کشیدن یک صندلی یا میز ، یا شلیک مستقیم روی زمین ، صحنه خود را در نزدیکی پنجره ترتیب دهید. در حالت ایده آل ، شما می خواهید محصولی را که عکاسی می کنید رو به خورشید باشد تا بتواند تا حد ممکن نور را جذب کند. اگر ترجیح می دهید خارج از منزل عکاسی کنید ، از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید و صبح یا عصر یا در یک روز ابری عکاسی کنید.

10 نکته اساسی برای عکاسی از محصولات

از چندین زاویه مختلف عکس بگیرید ، موقعیت ها و تنظیمات مختلف را امتحان کنید.
محصول خود را آماده کنید ، آن را تمیز کنید ، مرتب کنید ، اتو کنید ، تنظیماتی انجام دهید و به آن توجه ویژه ای داشته باشید.
به وضوح توجه کنید و با استفاده از عدد f بالاتر عکاسی کنید.
برای نشان دادن اندازه واقعی ، چیزی را برای مقایسه اضافه کنید.
سعی کنید از چراغ های کریسمس برای بوکه استفاده کنید ، یا بوکه را روی مانیتور پشت محصول قرار دهید.
محصول را روی یک ماده بازتابنده مانند آینه یا شیشه قرار دهید.
سعی کنید محصول را در حال حرکت ضبط کنید و آن را به نحوی منطقی ترکیب کنید.
با استفاده از مقدار ISO پایین عکاسی کنید تا عکس با جزئیات بیشتر و دانه بندی کمتر شود.
وقت بگذارید ، با تنظیمات خود بازی کنید و به همه جزئیات توجه کنید.
از آزمایش کردن نترسید

عکاسی محصول

عکاسی محصول

از چه تجهیزاتی استفاده کنیم

برای عکاسی محصول ، ترجیحاً از فاصله کانونی کمی بیشتر استفاده کنید ، اما بستگی به دید شما دارد. اگر از فاصله کانونی بسیار وسیع استفاده می کنید ، هر جزئیات واضح خواهد بود. با این حال ، سطح مشخصی از عمق می تواند بر جذابیت عکس بیفزاید.

اگر فقط یک لنز دارید و چیزهای بیشتری برای انتخاب ندارید ، ناامید نشوید. تقریباً با هر لنزی می توانید عکاسی از محصول را انجام دهید. برای عکس های نمایشی ، از یک لنز 50 میلی متری استفاده کردم زیرا یک لنز جهانی است که اکثر عکاسان از آن استفاده می کنند.

درست است که یک لنز بلندتر ممکن است مشکلاتی را در فضا ایجاد کند و شما را مجبور به افزایش چشمگیر f-number کند ، اما اجازه ندهید که شما را دور کند. یک لنز 20 میلی متری ممکن است بیش از حد پس زمینه شما و اتاقی که در آن عکاسی می کنید را نشان دهد. از تجربه من ، لنز اصلی 35 میلی متری لنزی بود که بهترین عملکرد را داشت.

عکاسی محصول

عکاسی محصول

ویرایش عکس های خود

وضوح را اضافه کنید
با استفاده از ویرایش محلی به محصول نور اضافه کنید
در منوی Exposure ، Lights و Shadows را کاهش دهید
شفافیت تمام جزئیات محصول را نشان می دهد. در مصرف آن زیاده روی نکنید ، اما از استفاده از آن نیز نترسید. از فیلتر شعاعی (R) برای افزایش نوردهی قسمت خاصی از عکس استفاده کنید.

از منحنی Luma برای برجسته کردن برجسته ها و کاهش سایه ها در عکاسی استفاده کنید.

اگر رنگها را مشخص می کنند یا برای محصول اهمیت دارند ، مطمئن شوید که رنگ آنها را کم رنگ یا قابل توجه تغییر ندهید. شما می خواهید محصول را همانطور که در زندگی واقعی است ثبت کنید ، نه اینکه آن را کاملاً تغییر دهید.

اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویرایش عکاسی محصول خود در Zoner Photo Studio X هستید ، حتماً مقاله ما ، ویرایش عکس های محصول: نحوه برخورد با برش ، روتوش و نور را مطالعه کنید ، جایی که در مورد این موضوع بسیار بیشتر خواهید آموخت. .

نتیجه

این که آیا می خواهید خلاقیت خود را بفروشید یا چیزی ساخته اید که می خواهید به دوستان و خانواده نشان دهید ، اجازه ندهید عکاسی از محصول شما را بترساند. اکنون می دانید که عکاسی محصول بدون تجربه قبلی ، تجهیزات فانتزی یا استودیو چقدر ساده است. سعی کنید با یک عکس صبحانه زیبا شروع کنید و با گذشت زمان هر آنچه را که دوست دارید به آن اضافه کنید. اجازه دهید تخیلات شما تند شود. وقتی از عکاسی خود راضی هستید ، هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد.

عکاسی محصول

عکاسی محصول

پایان مقاله اموزش عکاسی محصول 

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

اصول عکاسی از شیشه و بلور | عکاسی از آسمان شب | ۱۰ نکته آموزش عکاسی نجوم | نوردهی در عکاسی | چگونه می توان آنها را به راحتی در عکاسی ایجاد کرد | تغییر فوکوس در عکاسی چیست؟ | چه چیزی باعث تغییر فوکوس می شود | ویرایش عکس | آموزش تکنیک های بهتر شدن عکس ها |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *