امروز برابر است با :27 مهر 1400
عکاسی تجاری

آموزش عکاسی تجاری

انواع مختلفی از عکاسی برای مصارف مختلف وجود دارد. عکاسی تحریریه و عکاسی مد برای بیان یک داستان و ایجاد روحیه استفاده می شود ، اما عکاسی تجاری هدف خاصی را دنبال می کند: تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات. چه برای گفتن داستانی یا فروش یک محصول عکس بگیرید ، برای ایجاد یک حرفه عکاسی موفق ، مهارت های منحصر به فردی نیاز است.

عکاسی تجاری چیست؟

عکاسی تجاری یا عکاسی تبلیغاتی برای تبلیغ و بازاریابی محصولات یا خدمات استفاده می شود. عکاسان تجاری از محصولات یا موضوعات مختلف برای اهداف تجاری عکس می گیرند. برای عکاسی تجاری ، عکاس در دستورالعمل های مارک تجاری و یک لیست تصویب شده کار می کند. معمولاً مشتری آخرین تصمیم را در مورد تصمیمات خلاقانه می گوید و مالکیت کار را حفظ می کند و آن را به عنوان یک کار اجاره ای سفارش می دهد.

آموزش عکاسی تجاری

عکاسی تجاری

6 نوع عکاسی تجاری

شش نوع مختلف عکاسی تجاری وجود دارد:

عکاسی مد: عکاسی مد ژانری از عکاسی است که با دنیای مد تلاقی می کند. این شامل عکسبرداری برای مجلات مد و عکاسی از لباس در باند فرودگاه ها و نمایشگاه ها و مکان های مورد نظر برای دفترچه نگاه می شود. عکاسی مد می تواند هنری یا تجاری باشد ، اما تقریباً همیشه در مورد رابطه بین یک مدل لباس و لباس روی بدن آنها است. این مدلها به تبلیغات پیاده روی جدیدترین و جدیدترین مد تبدیل می شوند.

عکاسی پرتره: عکاسی پرتره سبکی از عکاسی است که سوژه های انسانی را به تصویر می کشد. در دنیای تجاری ، گاهی اوقات از عکاسی پرتره برای به تصویر کشیدن افراد در محل کار – نشسته پشت میز ، تهیه سالاد ، سخنرانی – استفاده می شود که همه آنها می توانند برای تصاویر موجود برای وب سایت های تجاری یا سایر اهداف بازاریابی استفاده شوند.

عکاسی پرتره نیز در تبلیغات استفاده می شود ، که می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا کالایی را با شخصی مرتبط کنند ، حتی اگر کسی را نشناسند یا او را نشناسند. راهنمای ما برای عکاسی پرتره را در اینجا بیابید.

عکاسی از محصولات: شرکت ها از عکاسی محصول برای ارتقاء ویژگی ها و مزایای خاص یک محصول ، گاهی اوقات در زاویه های با وضوح بالا و نمای نزدیک استفاده می کنند. یک عکاس محصول تصاویری از محصولات را به فتوژنیک ترین حالت می گیرد که می تواند به مارک تجاری و بازاریابی محصول مشتری کمک کند. در راهنمای ما اینجا در مورد عکاسی محصول بیشتر بیاموزید.

عکاسی از غذا: عکاسی از غذا یک نوع عادی از عکاسی است که شامل گرفتن مطلوب ترین عکس های غذا برای بسته بندی یا منوها می باشد. طراحان غذا غذا را تنظیم می کنند – بیشتر اوقات از غذای مناسب یا سایر مواد غیرقابل خوردن استفاده می کنند تا ظاهر غذاهای غیرقابل مقاومت (که در زیر نورهای گرم شکل خود را از دست نمی دهند) بازسازی کنند. “عکسبرداری از غذا” شامل یک ظاهر طراحی شده و موقعیت زیادی است تا غذا از نظر بصری جذاب به نظر برسد. 5 نکته ما را برای ایجاد عکس های غذایی در اینجا بخوانید.

عکاسی معماری: عکاسی معماری تجاری مربوط به گرفتن عکس از ساختمان ها و دیگر سازه هایی است که داستان را بیان می کنند. معمولاً شرکت ها از این عکس ها در بروشورها ، بازاریابی اینترنتی ، مطالب چاپی و نمونه کارها استفاده می کنند ، اغلب برای فروش دفتر یا آپارتمان در ساختمان. عکاسان معماری همچنین از سازه هایی مانند پل یا تونل یا هر نوع ساخت و ساز دیگر عکس می گیرند. در راهنمای کامل ما در اینجا بیشتر درباره عکاسی معماری بیاموزید.

عکاسی داخلی: عکاسی داخلی بر برجسته سازی طراحی داخلی استثنایی برای فروش خدمات مشتری ، مانند طراح داخلی یا مشاور املاک تمرکز دارد. عکاسی از املاک زیر مجموعه ای از این نوع کارهای تجاری است. با به نمایش گذاشتن فضای داخلی خانه یا فضا در بهترین نور و جهت گیری ممکن ، خریداران بالقوه می توانند محدوده استعداد یک طراح را مشاهده کرده و به آنها در جذب مشتری بیشتر کمک کنند. راهنمای ما برای عکاسی داخلی را در اینجا بیابید.

آموزش عکاسی تجاری

آموزش عکاسی تجاری

4 نمونه عکاسی تجاری

می توان از عکاسی برای اهداف تجاری برای تبلیغ یا فروش محصولات ، رویدادها یا تجربیات استفاده کرد. در اینجا چند نمونه از عکاسی تجاری آورده شده است:

تبلیغات سرگرمی بیلبوردها بخشی از استراتژی بازاریابی برنامه تلویزیونی یا بودجه فیلم هستند. هر برنامه تلویزیونی و فیلم بودجه ای برای تبلیغات اختصاص می دهد و بخشی از آن تبلیغات شامل بیلبوردهای تبلیغاتی است که در سراسر شهر قرار داده شده اند تا مردم را متقاعد کنند که در یک نمایش جدید هماهنگ شوند یا برای تماشای یک فیلم جدید به تئاتر بروند.

بروشورهای مسافرتی جزوه های مسافرتی می توانند محلی را شبیه به مکان ایده آل برای تعطیلات جلوه دهند ، و هنگامی که قصد سفر دارید ، این عکس های تبلیغاتی می تواند به شما در فروش در مکانی کمک کند.

بسته بندی محصول. عکاسی بسته بندی محصول شامل گرفتن عکس از یک محصول در بهترین نور از همه زوایا برای جذاب ترین ظاهر شدن و سپس استفاده از آن تصویر بر روی بسته بندی برای جلب مشتریان احتمالی است.

جلد کتاب. نوع دیگری از عکاسی تجاری روی جلد کتاب ظاهر می شود. ناشران برای فروش کتابهای خود از انواع خاصی از عکسهای جلد کتاب درخواست می کنند. در برخی موارد ، ناشران حتی عکس های تجاری از قبل موجود را برای جلد کتاب خریداری می کنند.

چگونه می توان یک عکاس تجاری شد

در کنار تجهیزات مناسب برای کار عکاسی خاص ، عکاسی تجاری به احتمال زیاد نیاز به ویرایش نرم افزار و روتوش دارد. برای راهنمایی های مفیدتر در مورد نحوه تبدیل شدن به یک عکاس تجاری ، موارد زیر را مشاهده کنید:

نمونه کارها ایجاد کنید. برای یافتن کار به عنوان یک عکاس تجاری ، باید یک نمونه کار فیزیکی یا دیجیتالی با چشمگیرترین عکس های خود تهیه کنید. (افراد بیشتری می توانند نمونه کارهای دیجیتال را برای نمایش خدمات عکاسی شما مشاهده کنند).

نمونه کارهای عکاسی چیزی است که شما را به مشتریان بالقوه می فروشد ، بنابراین همیشه باید نمونه هایی داشته باشید که بهترین آثار شما را به نمایش بگذارد. پس از تکمیل نمونه کارها ، کارت های ویزیتی را برای تجارت عکاسی خود در نظر بگیرید که می توانید به مشتریان بالقوه منتقل کنید.

پژوهش. در مورد کمپین های تبلیغاتی گذشته برای مشتری تحقیق کنید – با نام تجاری و ارزش های آن آشنا شوید تا چیزی نامناسب را مطرح نکنید. همچنین ، در مورد نحوه استفاده از کمپین (به عنوان مثال ، آیا برای چاپ است؟ رسانه های اجتماعی؟) و مخاطب کیست؟ تمام این تحقیقات به پیشنهاد یا عرشه ای که شما ارسال می کنید اطلاع می دهد.

یک عرشه زمینی ایجاد کنید در عکاسی تجاری ، عرشه زمین یک ارائه بصری است که به وضوح ایده های شما را به نام تجاری یا مشتری منتقل می کند. یک عرشه زمین شامل یک نمای کلی از یک پروژه و تصاویر مرجع برای پشتیبانی از زمین است. علاوه بر عرشه زمین ، شما باید یک پیشنهاد برای پروژه و یک تقویم با لیست روزهای آماده سازی و عکاسی احتمالی ارسال کنید.

پیش نویس بودجه برای زمین اطمینان حاصل کنید که منابع موجود با مفهوم خلاق عکاسی شما مطابقت دارد. اگر بودجه مشخصی برای پروژه در نظر گرفته شده است ، حتماً نحوه تخصیص پول برای اجرای کار را مشخص کنید.
علاقه مند باش. شما می خواهید پرشور باشید و به آژانس های تبلیغاتی یا سایر مشتریان تجاری نشان دهید که کاملاً درگیر پروژه هستید.

قانونی بودن را بدانید. اگر یک عکس تجاری حاوی محصولات مارک دار ، افراد قابل تشخیص یا اموال خصوصی است ، مجوز قانونی برای انتشار تصاویر برای استفاده تجاری باید تضمین شود. فرم های انتشار مدل و انتشار اموال به عنوان توافق نامه بین مشتری ، عکاس و موضوعات تصویر عمل می کند.

آموزش عکاسی تجاری

عکاسی تجاری

این فرم ها محل انتشار تصاویر و شرایط استفاده را مشخص می کند. این قراردادهای قراردادی از عکاس محافظت می کند و به عکاس اجازه می دهد از تصاویر برای مقاصد دیگر استفاده کند. اگر عکاس قصد دارد تصاویر را به نمایندگی بورس بفروشد ، ممکن است مذاکرات دیگری نیز انجام شود.

منبع بامدادی ها

بیشتر بخوانید:

لنز تله چیست ؟ با انواع مختلف لنزهای تله فوتو آشنا شوید

توصیه های سباستیائو سالگادو به عکاسان جوان

معرفی و مشخصات دوربین عکاسی Sony alpha 1

چطور از قانون یک سوم در عکاسی استفاده کنیم؟

تغییر فوکوس در عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *