امروز برابر است با :27 مهر 1400
عکاسی خیابانی

آموزش عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی بخش مهمی از فرایند کاوش هر عکاس است. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند کمرویی خیابانی را کنار بگذارید.

وقتی صحبت از ایجاد یک ثبت شخصی از جواهرات پنهان در زندگی می شود ، تعداد کمی از سبک های عکاسی می توانند با عکاسی خیابانی رقابت کنند. اما نمی توان انکار کرد که انجام این کار سخت است. در حالی که برخی از تکنیک های عکاسی خیابانی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، بزرگترین چالش این است که به سادگی با یک فرایند بسیار ناراحت کننده برخورد کنید: گرفتن عکس های بداهه از غریبه ها. بسیاری از عکاسان باید بر اضطراب قابل توجهی غلبه کنند تا بیرون بروند و آنچه را که با آن برخورد می کنند عکاسی کنند ، از جمله افرادی که ممکن است با گرفتن عکس خود خوب نباشند.

اگر فقط این سبک منحصر به فرد را امتحان می کنید یا کمی با تجربه تر هستید اما در یک عکاسی خیابانی گیر کرده اید ، امیدوارم در اینجا الهام بخشی پیدا کنید!

توصیه های آماده سازی عکاسی خیابانی برای مبتدیان

عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی

قبل از اینکه به ایده های خلاقانه تر بپردازیم ، باید بدانیم که در ابتدا چه ابزارهایی برای ورود به خیابان لازم است! در اینجا 5 نکته برای شروع وجود دارد (برای مبتدیان طراحی شده است ، بنابراین اگر فقط به دنبال الهام هستید به جلو بروید):

چرا باید از دوربین واقعی استفاده کرد؟

تلفن هوشمند شما همیشه در کنار شماست و به همین دلیل از نظر آمادگی برای صحنه های خودجوش بهترین دوربین است. اما تلفن ها به قدری همه گیر شده اند که ماندن در هنر عکاسی خیابانی می تواند کمی چالش برانگیز باشد.

اگر این شخص شما هستید ، سعی کنید یک دوربین دستی را کاوش کنید – اما دوربینی که هنوز به اندازه کافی کوچک است و نسبتاً نامرئی باقی می ماند و به شما اجازه می دهد تا روی پای خود سبک باشید.

برخی از افراد با داشتن طیف وسیعی از دوربین ، روحیه بیشتری دارند. دوربین های سری Fuji در واقع فاصله یاب نیستند ، اما ساختارهای فاصله سنج عقب ، شماره گیری های لمسی و شبیه سازی های داخلی فیلم به گذشته باز می گردند و استفاده از آنها را بسیار سرگرم کننده می کند. آنهایی که دارای لنز داخلی هستند ، به ویژه در خیابان ارزش دارند ، زیرا شما را مجبور می کنند که واقعاً صحنه ای بسازید و به زوم تکیه نکنید.

دوربین دیجیتال بدون آینه Fuji X100V را ببینید ، که دارای فیلترهای ND داخلی است (برای نوردهی های طولانی تر در روز عالی است) و می تواند 11 فریم در ثانیه (20 با شاتر الکترونیکی) عکاسی کند. ویژگی منحصر به فرد این دوربین شبیه سازی فیلم آن است. Fuji X100V دارای تمام فیلمهای کلاسیک از مدلهای قبلی به علاوه چند عبارت جدیدتر است.

عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی

برای مثال ، با تنظیم تک رنگ ، می توانید نسخه های گرم یا سرد فیلترهای تک رنگ و ACROS ایجاد کنید. با استفاده از Color Chrome ، می توانید تصاویری با اشباع رنگ عمیق تر و درجه بندی بهتر ایجاد کنید یا همین کار را با Chrome Blue انجام دهید تا فقط بر رنگ های آبی در صحنه شما تأثیر بگذارد. یک شبیه سازی کاملا جدید ، Classic Negative ، رنگ را با تنالیته سخت افزایش می دهد تا عمق تصویر را افزایش دهد. این فیلم بر اساس فیلم Fujicolor Superia 100 در دهه 1980 ساخته شده است.

Fuji X100V یک تیرانداز کوچک باریک خیابانی است (عرض 5 اینچ و ارتفاع آن 3 اینچ است) با لنز ثابت 35 میلی متری (معادل) ، صفحه نمایش لمسی 3 اینچی و ضبط 4K. استفاده از صفحه های لمسی لذت بخش است.

Leica Q2 یک تیرانداز خیابانی بسیار خوب است. این لنز 28 میلی متری ثابت با حداکثر دیافراگم خوب و گسترده دارد. این دستگاه می تواند فیلم های 4K ضبط کند ،

دارای آب بندی آب و هوایی گسترده ، یک صفحه لمسی بزرگ است و می تواند با فلاش ها تا 1/500 ثانیه همگام سازی کند که واقعاً برای کنترل روشنایی خارج از دوربین در نور روز مفید است. در نهایت ، سنسور 45 مگاپیکسلی دارای یک ویژگی لذت بخش و شگفت انگیز است که در یک دوربین نسبتاً قابل حمل (5 ″ عرض 3 3 ″ ارتفاع) وجود دارد.

یکی دیگر از خیابان های مورد علاقه دوربین دیجیتال Leica Q2 است. گرانتر است اما بخشی از آن به این دلیل است که شما یک سنسور عظیم – فول فریم و 47.3 مگاپیکسل دریافت می کنید! لنز داخلی 28 میلی متر f/1.7 فاصله کانونی بسیار خوبی برای کارهای خیابانی است و حداکثر دیافراگم سریع برای نور کم عالی است (با تثبیت تصویر داخلی به عملکرد کم نور بیشتر کمک می شود).

اما شما همچنین می توانید بزرگنمایی دیجیتالی را روی 35 میلی متر در 30 مگاپیکسل ، 50 میلی متر در 15 مگاپیکسل و 75 میلی متر در 7 مگاپیکسل داشته باشید. با سرعت 10 فریم در ثانیه عکاسی می کند – برای اکثر عکس های اکشن سریع است. در حالی که فیلترهای سرگرم کننده ای مانند فوجی ندارد ، Leica به دلیل رنگ منحصر به فرد خود با رنگ کلی صاف ، ارائه صدای عالی و محدوده دینامیکی وسیع شناخته می شود. مردم به راحتی به ظاهر Leica وابسته می شوند.

انتخاب تنظیمات مناسب برای عکاسی خیابانی

صرف نظر از دوربینی که استفاده می کنید ، باید مطمئن شوید که با تنظیمات مناسب شروع به کار کرده اید. این بخش برای مبتدیان واقعی است ، بنابراین اگر با تجربه هستید ، فقط از پیش بروید.

روزنامه نگاران عکاسی مدتهاست که از قانون “Sunny 16” به عنوان پایه ای برای تصمیم گیری سریع و آسان در مورد قرار گرفتن در معرض در اکثر موقعیت های بیرونی استفاده می کنند ، و این یک نقطه شروع عالی برای عکاسان خیابانی نیز هست. اساساً ، می گوید در یک روز آفتابی اگر دیافراگم شما f/16 باشد ،

عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی

سرعت شاتر شما باید یک برابر ISO شما باشد (به عنوان مثال ، ISO 100 و 1/100 شاتر دوم ، ISO 200 و 1/200 ثانیه) به هرچند مردم اغلب فقط آن را تنظیم و فراموش نمی کنند. شما از اینجا شروع کنید و بر این اساس تنظیم کنید. در اینجا تنظیمات انجام خواهد شد:

• بوکه (تاری بیشتر پس زمینه) می خواهید؟ دیافراگم خود را برای چیزی بازتر (تعداد کوچکتر) باز کنید.
• آیا نیاز به یخ زدن اقدام دارید؟ آن سرعت شاتر را افزایش دهید. برعکس ، کمی تار شدن حرکت می خواهید؟ آن را کاهش دهید.
• آیا می خواهید حساسیت نور دوربین خود را به طور کلی افزایش دهید؟ ISO را افزایش دهید. هر دوربینی دارای محدودیت بالایی است تا بتوانید سیگنال آن را از طریق ISO بالا قبل از شروع نویز و مصنوعات به صحنه خود افزایش دهید.

راحت به نظر می رسد؟ خوب ، به یاد داشته باشید که هر زمان که یک چیز را تغییر می دهید (مانند خواستن بوکه بیشتر) روی سایر تنظیمات نیز تأثیر می گذارد (مثال: اکنون شما نور زیادی را از دیافراگم وسیع وارد می کنید و باید با افزایش سرعت شاتر یا کاهش ISO) درمورد مثلث قرار گرفتن در معرض توضیح برای مبتدیان بیشتر با این تنظیمات آشنا شوید.

چگونه برای عکس های ثانیه آخر آماده باشیم

عمر باتری را از بین می برد ، اما شما می خواهید دوربین خود را از حالت خواب دور نگه دارید و همیشه روشن باشد و همیشه آماده باشد. بنابراین مطمئن شوید که قدرت اضافی را بسته بندی کنید! اگر از فوکوس خودکار استفاده می کنید ،

باید اطمینان حاصل کنید که نه تنها از حالت فوکوس مناسب بلکه از ناحیه فوکوس مناسب نیز استفاده می کنید تا ریسک فوکوس را نداشته باشید و در نهایت عکس را از دست ندهید. ناحیه فوکوس شما این است که چگونه دوربین شما می داند در کجا در یک فوکوس فوکوس را هدایت کند. به شما این امکان را می دهد که ناحیه خاصی را در قاب خود انتخاب کنید تا از نقاط تمرکز خود استفاده کنید. انتخاب های منطقه تمرکز برخی از تغییرات زیر است:

• انتخاب واحد یا مرکز
• انتخاب بر اساس منطقه (تعداد نقاط مختلف در محدوده محدوده زاویه دید شما)
• انتخاب خودکار/پویا/ردیابی

برای حالت فوکوس ، اکثر دوربین ها فقط دارای 2 نوع اصلی هستند: حالت تک (AF-S) و حالت پیوسته (AF-C). حالت های تک فوکوس را دقیقاً در جایی قرار می دهید که نقطه فوکوس خود را در منظره یاب خود قرار داده اید. حالت مداوم هنگامی که سوژه در محدوده ای که با فوکوس محدود کرده اید حرکت می کند ،

مجدداً تمرکز می کند. در AF-C ، دوربین تا زمانی که دکمه شاتر نیمه فشرده باشد اندازه گیری فوکوس و تنظیم مجدد را حفظ می کند. این برای صحنه های متحرک عالی است و همچنین باتری را خالی می کند ، بنابراین این دلیل دیگری برای افزایش قدرت بیشتر است.

عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی

از شخصیت عکاسی خیابانی استفاده کنید

عکاسی خیابانی می تواند ترسناک باشد. شما از غریبه هایی عکس می گیرید که ممکن است با عکس گرفتن راحت نباشند. بخشی از عکاس خیابانی داشتن اعتماد به نفس ، دوستانه و کنترل موقعیت است.

به دلیل موقعیت های حساس بالقوه ای که ممکن است در آن قرار بگیرید ، دوستانه و صادقانه تا حد زیادی به افراد اطمینان می دهد که شما فقط ترسناک نیستند.

برخی از عکاسان خیابانی طرفدار این هستند که به سراغ مردم بروید و مستقیماً از آنها بپرسید که آیا می توانید از آنها عکس بگیرید – و اخیراً این کار سخت تر از همیشه است ، بنابراین ممکن است مجبور باشید به زبان بدن دوردست تکیه کنید. عکاسان دیگر توصیه می کنند فقط عکاسی کنید و سریع حرکت کنید. برخی از عکاسان حتی سوژه های خود را در محل پرداخت می کنند و برخی دیگر کاملاً با این امر مخالف هستند.

همانطور که می توانید تصور کنید ، عکاسی خیابانی برخی بحث های اخلاقی بسیار قوی را تحریک می کند. مهم نیست که چگونه آن را برش می دهید ، نمی توانید از وضعیت خیلی خجالتی باشید. حقوق خود را بدانید اما زمان ترک را بدانید. عکاسی خیابانی نیاز به لطف زیادی دارد.

ایده های عکاسی خیابانی برای مبتدیان (یا هنرمندان فصلی در خلاقیت)

برخی از این ایده ها ممکن است بسیار اساسی به نظر برسند. دیگران ممکن است احساس عمیقی کنند. از آنها به هر نحو که نیاز دارید استفاده کنید: بیرون آمدن از سرگردانی ، به عنوان انگیزه فقط برای خروج از خانه ، داشتن حس ماموریت/وظیفه ، یا فقط به عنوان یک یادآوری ساده برای نحوه استفاده از چشم.

ایده شماره 1: به دنبال نورهای عجیب باشید

فقط بیرون رفتن و شلیک کردن کافی نیست – حداقل بدون گرفتن یک تن عکس ضعیف. در اینجا هدف کمیت نیست. برای گرم کردن چشم ، به دنبال نور عجیب باشید. شاید حتی زیبا هم نباشد! سایه های مخدوش افراد یا ساختمانها ، چراغهای نئون ، نور خیره کننده بد ، انعکاس های وحشتناک ، نورافکنهای تصادفی شهر ، نور درختان یا چترهای پاره شده – هر چیزی که توجه شما را به خود جلب کند.

ایده شماره 2: با فاصله آزمایش کنید

تغییر فاصله بین شما و یک سوژه می تواند جلوه های بسیار جالبی در تصاویر شما ایجاد کند. عکاسی از دورتر با لنز تله می تواند اثر فشرده سازی را ایجاد کرده و پس زمینه را تار کند ، تمام تمرکز را بر روی یک سوژه به ارمغان بیاورد ، اما افراد وقتی می بینند که یک لنز غول پیکر به طرف آنها نشانه رفته است ، ناراحت می شوند. یا ببینید چند عکس متفاوت و جالب می توانید از یک موقعیت بگیرید.

ایده شماره 3: فقط بازتاب ها را ثبت کنید

به دنبال همه صحنه های جالب و غیرمستقیم کمی هستیم که ما را احاطه کرده اند. پنجره ها ، گودال ها و عینک های آفتابی همه می توانند یک بوم منحصر به فرد برای یک عکس تهیه کنند. به طور مشابه ، فقط به دنبال سایه های ریخته شده باشید.

ایده شماره 4: بگذارید جهان نرم شود

ما وسواس زیادی روی تمرکز کردن داریم اما اگر متوقف شویم ، چه کنیم؟ عامدانه از فوکوس یا با سرعت شاتر پایین عکاسی کنید تا حس جالبی از حرکت ایجاد شود.

بعضی اوقات عکس های تمام بوکه باعث ایجاد پس زمینه دستگاه یا ارائه عالی می شوند. عکس های شاتر آهسته گاهی اوقات باعث چاپ های هنری بسیار سرگرم کننده می شوند. این بیشتر در دسته تجربی قرار می گیرد تا عکاسی خیابانی ، اما باعث می شود به همان اندازه بیرون بیایید و عکاسی کنید.

ایده شماره 5: فقط بالا بروید یا فقط پایین

مانند جستجوی بازتاب ها ، سعی کنید راه هایی را برای مشاهده متفاوت صحنه بیابید. یک راه عالی برای انجام این کار این است که از موضوع خود بالاتر بروید. پل ها ، گاراژهای پارکینگ ، بالکن ها یا حتی پشت بام ها را پیدا کنید که به شما این امکان را می دهد تا از منظره پرنده از منظره عکس بگیرید. برعکس ، سعی کنید مکان هایی را پیدا کنید که بتوانید از پایین نیز عکس بگیرید. پایین راه پله ها یا پله برقی و زیر پل ها همه راه هایی برای شلیک به سوژه ها هستند.

عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی

چرا عکاسی خیابانی مهم است

سلب مسئولیت کامل: من عکاس خیابانی نیستم. حداقل ، نه به صورت رسمی. پرتره می گیرم. اما من همیشه به عکاسی خیابانی برمی گردم وقتی که نیاز به تنظیم مجدد دارم. این کاری است که می توانید تا آخر عمر انجام دهید. برای انجام این کار نیازی به تجهیزات خوب و حتی تحرک نیست. برای به دست آوردن مطالب جالب نیازی نیست مسافر جهان باشید. این چیزی است که من در عکاسی خیابانی دوست دارم و چرا مردم را تشویق می کنم که به این کار بپردازند.

به احتمال زیاد ، شما از بسیاری از تصاویری که می گیرید بیزار خواهید بود. اما اشکالی ندارد به تلاش خود ادامه دهید ، به یادگیری ادامه دهید ، و خواهید دید که به طور فزاینده ای تصاویر بهتری را ثبت می کنید. اگر فکر می کنید شلیک پتانسیل دارد ، ناامید نشوید. شاید شما فقط باید آن را به روش متفاوتی ثبت کنید تا این پتانسیل آشکار شود.

سفر خود را در فضاهای آشنا آغاز کنید. اگر واقعاً از عکاسی از غریبه ها عصبی هستید ، فقط سعی کنید این کار را انجام دهید. با اشیاء شروع کنید ، سپس جمعیت ، و در نهایت به افراد. من دوست دارم از جاهایی شروع کنم که عکس ها در آن انتظار می رود – موزه ها ، مناطق گردشگری و غیره و سپس راه خود را از مسیر ضعیف خارج کنم. واقعاً عکاسی خیابانی به دلیل احساس حمله به فضاهای مردم با ژانرهای دیگر متفاوت است. اما این چالش ها ارزش تلاش را دارد.

عکاس خیابانی بودن به شما این امکان را می دهد که به دلیل ماهیت روزنامه نگاری ، تصاویری بسیار قدرتمندتر از بسیاری از سبک های دیگر بسازید. در حالی که این نکات بیشتر در مورد خلاق بودن است تا مستندساز بودن ، اما مکان خوبی برای شروع است. هدف نهایی شما خلق هنری است که حقیقت جهان اطراف شما را در یک لحظه خاص در زمان نشان می دهد. نتایج مهم برای هر تیرانداز است ، مهم نیست چند بار یک مکان قبلاً تحت پوشش قرار گرفته است – و این زیبایی عکاسی خیابانی است.

پایان مقاله آموزش عکاسی خیابانی

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

فایل raw چیست ؟ نحوه باز کردن و استفاده از آنها | نوردهی در عکاسی | چگونه می توان آنها را به راحتی در عکاسی ایجاد کرد | عکاسی کاندید یا عکاسی بی هوا چیست ؟ | نقد و بررسی کامل دوربین 77d کانن | آموزش عکاسی ورزشی برای مبتدیان |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *