امروز برابر است با :27 مهر 1400
Sony a7 III

8 تا از بهترین لنز ها برای Sony a7 III در سال 2021

با نحوه انتخاب بهترین لنزها برای Sony a7 III بر اساس سبک عکاسی ، نیازها و ترجیحات خود آشنا شوید.

این غیرقابل انکار است که دوربین های بدون آینه سونی انقلابی در صنعت ایجاد کرده اند. با طیف گسترده ای از مدل ها ، دوربین سونی برای همه وجود دارد. برای بسیاری ، Sony a7 III به دلیل طیف گسترده ای از ویژگی ها و قیمت جذاب ، ایده آل است.

البته بدنه دوربین تنها یک قسمت از معادله است. حتی اگر بهترین لنز به آن متصل نباشد ، بهترین دوربین نیز تصاویر ناامیدکننده ای تولید می کند. خوشبختانه ، پایه FE سونی دارای طیف گسترده ای از لنزهای فوق العاده از تولید کنندگان سونی و شخص ثالث است. اگر به دنبال بهترین لنزها برای Sony a7 III خود هستید ، برای یافتن لنز مناسب خود به ادامه مطلب بروید.

1. سونی FE 24-70 میلی متر f/2.8 GM

اگر مجبور باشید فقط با یک لنز کنار بیایید ، انتخاب نکردن سطح بالا 24-70 دشوار خواهد بود. محدوده کانونی به شما انعطاف پذیری عظیمی از نسبت عریض تا متوسط نسبت به تله می دهد. گشودگی دیافراگم f/2.8 برای بسیاری از موقعیت ها به اندازه کافی سریع است و عمق میدان نسبتاً کمی را ارائه می دهد و آن را برای بسیاری از رویکردهای عکاسی انتخاب عالی می کند. به طور کلی نقطه نظر کیفیت تصویر بسیار واضح است. مگر اینکه به دنبال چیزی شدید (دیافراگم f/1.x ، بسیار گسترده یا بسیار تله فوتو) باشید ، این لنز شما را ناامید نخواهد کرد.

اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید ، اما از قابلیت های بسیار مشابه برخوردار باشید ، Sigma و Tamron نیز از لنزهای فوق العاده 24-70mm f/2.8 استفاده می کنند.

مشخصات کلیدی Sony FE 24-70mm f/2.8 GM:

فاصله کانونی: 24-70 میلی متر (معادل 36-105 میلی متر برای سنسورهای برش)
محدوده دیافراگم: f/2.8-f/22
پایه سونی E
پوشش فرمت: فول فریم
حداقل فاصله تمرکز 1.25
زاویه دید 84 تا 34 درجه
بزرگنمایی 0.24 برابر
AF/MF
اندازه فیلتر: 82 میلی متر
مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت
طول: 5.35
وزن: 1.95 پوند

Sony a7 III

Sony a7 III

2. سونی FE 70-200mm f/4 G OSS

جای تعجب نیست که یک عدد 70-200 میلی متر در لیست ما قرار گیرد زیرا دسترسی به تله اضافی را فراهم می کند.

ممکن است در انتخاب نسخه f/4 نسبت به سیستم عامل برتر Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS سوال کنید. واقعیت این است که اشتباه با هر دو لنز دشوار است. 2.8 به شما امکان توقف بیشتر نور ، عمق میدان نازک و حداقل فاصله فوکوس را می دهد. با این حال ، این معامله این است که تقریباً یک و نیم پوند (یا 76)) از نسخه f/4 سنگین تر است و بیش از 1000 دلار گران تر است. اگر به f/2.8 احتیاج دارید ، حتماً از آن لنز استفاده کنید ، اما f/4 نیز انتخاب فوق العاده ای است.

مشخصات کلیدی Sony FE 70-200mm f/4 G OSS:

فاصله کانونی: 70-200 میلی متر (معادل 105-300 میلی متر برای سنسورهای برش)
محدوده دیافراگم: f/4-f/22
پایه سونی E
پوشش فرمت: فول فریم
3.28 ′ حداقل فاصله تمرکز
زاویه دید 34 تا 12 درجه
بزرگنمایی 0.13 برابر
AF/MF
تثبیت کننده تصویر
طول: 6.89
وزن: 1.85 پوند

Sony a7 III

Sony a7 III

3. سونی FE 16-35 میلی متر f/2.8 GM

با 16-35 میلی متر f/2.8 ما سه گانه لنزهای زوم را جمع بندی می کنیم. لنزهای واید می توانند چالش های خاصی را ایجاد کنند و به سبک هر عکاس پاسخ نمی دهند. اما اگر نیاز دارید که زوایای وسیع تری به زرادخانه خود اضافه کنید ، این لنز مورد نظر است.

متناوبا ، اگر می خواهید کمی بزرگتر شده و در هزینه خود صرفه جویی کنید (و با از دست دادن توقف دیافراگم مشکلی ندارید) ، می توانید به سراغ Sony FE 12-24mm f/4 G. بروید ، یا اگر بودجه کافی نیست نگرانی و شما می خواهید ultrawide بدون هیچ گونه سازش ، سونی فقط FE 12-24mm f/2.8 GM خود را منتشر کرد.

مشخصات کلیدی Sony FE 16-35mm f/2.8 GM:

طول کانونی: 16-35 میلی متر (معادل 24-52.5 میلی متر برای سنسورهای برش)
محدوده دیافراگم: f/2.8-f/22
پایه سونی E
پوشش فرمت: فول فریم
11.02 ″ حداقل فاصله تمرکز
زاویه دید 107 تا 63 درجه
بزرگنمایی 0.19 برابر
AF/MF
اندازه فیلتر: 82 میلی متر
طول: 4.79
وزن: 1.50 پوند

Sony a7 III

Sony a7 III

4. سونی FE 24-105mm f/4 G OSS

در حالی که لنزهای 24-70 میلی متر f/2.8 برای همه لنزهای زوم مناسب هستند ، محبوبیت لنزهای 2/4 24-105 میلی متر در سال های اخیر افزایش یافته است. آنها یک دیافراگم کمتر دارند ، اما در عوض تثبیت کننده تصویر را اضافه می کنند. این امر باعث می شود تا بتوان عملکرد شاتر کمتری را بهتر تغییر داد و به شما این امکان را می دهد تا سرعت شاتر را کاهش دهید (تا زمانی که سوژه در حال حرکت نباشد) ، به دلیل عمق نازک تر میدان که f/2.8 ارائه می دهد. علاوه بر این ، فاصله زوم 24-105 میلی متر بیشتر است ، سبک تر و مقرون به صرفه تر است.

مهمترین نکته برای اکثر مردم این است که 24-105 میلی متر f/4 G کیفیت تصویر یا عملکرد فوکوس خودکار را قربانی نمی کند. این یک لنز درجه یک با قیمت جذاب است. مگر اینکه به طور کامل به دیافراگم f/2.8 احتیاج دارید ، این احتمالاً انتخاب بهتری است.

مشخصات کلیدی Sony FE 24-105mm f/4 G OSS:

فاصله کانونی: 24-105 میلی متر (معادل 36-157.5 میلی متر برای سنسورهای برش)
محدوده دیافراگم: f/4-f/22
پایه سونی E
پوشش فرمت: فول فریم
حداقل فاصله تمرکز 1.25
زاویه دید 84 تا 23 درجه
بزرگنمایی 0.31x
AF/MF
اندازه فیلتر: 77 میلی متر
مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت
تثبیت کننده تصویر
طول: 4.46 ″
وزن: 1.46 پوند

Sony a7 III

Sony a7 III

5. Sigma 35mm f/1.2 DG DN Art

سری Sigma’s Art شاید موفق ترین لنز شخص ثالث باشد که برای رقابت با خط اصلی پرچمدار سونی طراحی شده است. در حقیقت ، برای اکثر لنزهای موجود در این لیست ، احتمالاً نسخه Art وجود دارد که می تواند با آن روبرو شود.

گاهی اوقات ، سیگما حتی چیزی را ارائه می دهد که سونی ارائه نمی دهد. Sigma’s 35mm f/1.2 DG DN Art اولین لنز با این دیافراگم f/1.2 است که به طور خاص برای دوربین های فول فریم مگاپیکسلی بالا طراحی شده است. فاصله کانونی 35 میلی متری در مرز بین زاویه عادی و عریض قرار دارد و این باعث می شود فاصله کانونی بسیار خوبی برای عکاسی خیابانی و سبک های خاصی از پرتره (مانند پرتره های محیطی) باشد. دیافراگم f/1.2 بسیار گسترده است و فرصت های فوق العاده ای را ارائه می دهد.

مشخصات کلیدی Sigma 35mm f/1.2 DG DN Art:

فاصله کانونی: 35 میلی متر (معادل 53 میلی متر برای سنسورهای برش)
محدوده دیافراگم: f/1.2-f/16
پایه سونی E
پوشش فرمت: فول فریم
11.81 ″ حداقل فاصله تمرکز
زاویه دید 63.4 درجه
بزرگنمایی 1: 5.1
AF/MF
اندازه فیلتر: 82 میلی متر
طول: 5.36
وزن: 2.4 پوند

Sony a7 III

Sony a7 III

6. سونی FE 85mm f/1.4 GM

دیافراگم وسیع ، فاصله کانونی ثابت ، لنزهای تله فوتو اجزای محوری بسیاری از کیت های لنز عکاسان هستند. مطمئناً هیچ گزینه ای برای انتخاب وجود ندارد. سونی FE 85mm f/1.4 GM از هم جدا شده است. این دوربین یکی از واضح ترین لنزها برای دوربین های سونی است (با لنز Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA). فاصله کانونی 85 میلی متر به اندازه کافی طولانی است تا بیشتر یا تمام اعوجاج دیدگاه که از تصویر عمیق ایجاد می شود را از بین ببرد و دیافراگم f/1.4 زمینه های صاف و کرمی را ارائه می دهد.

اگر می خواهید دریچه دیافراگم f/1.4 کمی بیشتر باشد ، لنز Sigma 105mm f/1.4 DG HSM Art عملکرد فوق العاده ای را با قیمت کمی پایین تر ارائه می دهد.

مشخصات کلیدی Sony FE 85mm f/1.4 GM:

مشخصات کلیدی Sony FE 85mm f/1.4 GM:
فاصله کانونی: 85 میلی متر (معادل 127.5 میلی متر برای سنسورهای برش)
محدوده دیافراگم: f/1.4-f/16
پایه سونی E
پوشش فرمت: فول فریم
2.62 ′ حداقل فاصله تمرکز
زاویه دید 19 درجه
بزرگنمایی 0.12 برابر
AF/MF
اندازه فیلتر: 77 میلی متر
مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت
وزن: 1.80 پوند

Sony a7 III

Sony a7 III

7. سونی FE 135mm f/1.8 GM

برای برخی از افراد ، فاصله کانونی 85 میلی متر (یا حتی 105 میلی متر سیگما) برای عکس های عمودی آنها به اندازه کافی طولانی نخواهد بود. 135 میلی متر به دلیل حذف اعوجاج چشم انداز و عمق میدان نازک که سوژه را از پس زمینه جدا می کند ، یکی از محبوب ترین فاصله های کانونی برای عکس های سر و دیگر عکس های تنگ است. لنز FE 135mm f/1.8 GM سونی برای این عکس ها عالی است و وضوح و بوکه فوق العاده ای را با عملکرد فوکوس خودکار سریع ، دقیق و بی صدا ارائه می دهد.

برای گزینه شخص ثالث ، Sigma 135mm f/1.8 DG HSM Art یکی دیگر از بهترین لنزها است.

مشخصات کلیدی Sony FE 135mm f/1.8 GM:

فاصله کانونی: 135 میلی متر (معادل 202.5 میلی متر برای سنسورهای برش)
محدوده دیافراگم: f/1.8 – f/22
پایه سونی E
پوشش فرمت: فول فریم
2.3 ′ حداقل فاصله تمرکز
زاویه دید 18 درجه
بزرگنمایی 0.25 برابر
AF/MF
اندازه فیلتر: 82 میلی متر
مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت
طول: 5
وزن: 2.09 پوند

Sony a7 III

Sony a7 III

8. سونی FE 90mm f/2.8 G OSS Macro

لنزهای ماکرو گزینه های کم ارزش هستند. در حالی که عکاسی ماکرو تا حدودی جذاب است و برای همه جذاب نیست ، استفاده از لنز ماکرو در شرایط خاص مزایای واقعی دارد.

حتی اگر در تلاش برای عکاسی ماکرو نیستید ، غیر معمول نیست که سعی کنید بر روی اجسام درست در لبه حداقل فاصله فوکوس لنز تمرکز کنید. لنزهای ماکرو می توانند فوکوس بسیار نزدیکتری داشته باشند ، بنابراین این قاب های لبه ای مشکلی ایجاد نمی کنند. از همه مهمتر ، فاصله کانونی ثابت لنزهای ماکرو بسیار شفاف و اغلب بسیار مقرون به صرفه تر از سایر لنزهای زوم f/2.8 است.

البته برخی از موازین وجود دارد. شما دیافراگم های فوق العاده ای مانند 85 میلی متر f/1.4 یا 135 میلی متر f/1.8 یا انعطاف پذیری 70-200 میلی متر f/2.8 را دریافت نخواهید کرد ، اما همچنان می توانید در f/2.8-f/4 جداسازی عالی و تاری پس زمینه را بدست آورید. محدوده دیافراگم

مشخصات کلیدی Sony FE 90mm f/2.8 G OSS:

فاصله کانونی: 90 میلی متر (135 میلی متر معادل سنسورهای برش)
محدوده دیافراگم: f/2.8-22
پایه سونی E
پوشش فرمت: فول فریم
11.02 ″ حداقل فاصله تمرکز
زاویه دید 27 درجه
بزرگنمایی 1 برابر
AF/MF
تثبیت کننده تصویر
طول: 5.14
وزن: 1.32 پوند

Sony a7 III

Sony a7 III

نحوه انتخاب لنز

هنگام انتخاب لنز ، تعدادی متغیر وجود دارد که به شما در تعیین بهترین گزینه کمک می کند. برای مشخص کردن ویژگی هایی که بیشتر از آنها استفاده می کنید وقت بگذارید. ویژگی های زیر را در نظر بگیرید (و مطمئن شوید که نحوه رمزگشایی نام لنز را می دانید).

فاصله کانونی

فاصله کانونی مورد نیاز شما بستگی به سبک عکاسی شما دارد. اگر از حیات وحش عکس می گیرید و نمی توانید به آن نزدیک شوید ، به یک لنز تله بلند نیاز دارید. در صورت عکاسی از فضاهای تنگ ، عریض یا فوق عریض ضروری است. برای عکاسی خیابانی ، چیزی که زاویه دید طبیعی شما را تقریبی کند ، ممکن است بهترین باشد.

بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند لنزهایی را که تثلیث لنزهای زوم نامیده می شوند ، شامل زاویه وسیع (معمولاً لنز زوم 16-35 میلی متری) ، زوم متوسط تا متوسط (24 تا 70 میلی متر) و زوم تله فوتو (70 تا 200 میلی متر) انتخاب کنند. این سه مورد بیشتر موقعیت ها را پوشش می دهد.

دیافراگم

این تصور وسوسه انگیز است که فرض کنیم بهتر است وسیع ترین لنز دیافراگم را انتخاب کنیم. به هر حال ، لنزهای با دیافراگم گسترده اغلب کیفیت ساخت بهتری دارند و اگر نیازی به عمق میدان نازک ندارید ، همیشه می توانید آن را متوقف کنید. این همیشه رویکرد بدی نیست ، اما برخی از مبادلات وجود دارد که ممکن است لنزهای سریع را برای شما نامطلوب کند

. آنها نه تنها به طور قابل توجهی گران تر خواهند بود ، بلکه به طور کلی بزرگتر و سنگین تر هستند. به عنوان مثال ، برخی از عکاسان منظره ، به منظور صرفه جویی در فضا و وزن هنگام حمل تجهیزات خود در مکان های دور ، به جای f/2.8 ، نسخه f/4 لنزها را انتخاب می کنند.

پایدارسازی

ارزش ثبات را نمی توان مبالغه کرد. در حالی که بسیاری از عکاسان کار خارق العاده ای را بدون تثبیت انجام داده اند ، مزایای تثبیت کننده بسیار زیاد است ، به ویژه در شرایط کم نور. هنگام جستجوی لنز برای Sony a7 III ، تثبیت آن به دلیل سیستم فوق العاده تثبیت کننده تصویر داخلی (IBIS) که در دوربین تعبیه شده است ، چندان مهم نیست. مطمئناً ترکیب IBIS با تثبیت کننده مبتنی بر لنز می تواند مفیدتر باشد ، اما این یک ملاحظ make ساختنی یا شکستنی نیست.

قابلیت های تمرکز

اکثر لنزها دارای قابلیت فوکوس خودکار هستند ، هرچند برخی از لنزهای طاقچه تنها فوکوس دستی دارند. اغلب این لنزها فوکوس خودکار را فدای کیفیت تصویر بسیار بالا و/یا قیمتهای تکان دهنده پایین برای آنچه ارائه می دهند ، می کنند. هر لنز در این لیست دارای فوکوس خودکار بسیار خوب است.

کیفیت ساخت

همه لنزها به یک اندازه ساخته نمی شوند. برخی از آنها پلاستیک بیشتری دارند که باعث صرفه جویی در وزن و هزینه می شود اما ممکن است دوام کمتری داشته باشد. برای بسیاری از عکاسان ، مهمترین جنبه کیفیت ساخت ، آب بندی آب و هوا است. اگر پیش بینی می کنید وقتی هوا خراب می شود نیاز به عکاسی دارید

، به دنبال یک لنز با آب و هوا باشید. سونی a7 III خود دارای آب بندی آب و هوایی بسیار خوبی است ، اما این تنها در صورتی که لنز نقطه ضعف را معرفی کند بسیار مفید خواهد بود. اگر هرگز در فضای باز عکاسی نمی کنید ، آب بندی آب و هوا اهمیت چندانی نخواهد داشت.

اندازه و وزن

اگر قرار است دوربین خود را در تمام طول روز حمل کنید ، اندازه و وزن می تواند یک ملاحظه واقعی باشد. همانطور که در دوربین های بدون آینه معمول است ، a7iii یک دوربین نسبتاً کوچک و سبک است. اگر لنز شما بزرگتر از نیاز شما باشد ، می تواند مزایای اندازه بدنه دوربین را از بین ببرد.

قیمت

به این فکر کنید که واقعاً به چه ویژگی هایی احتیاج دارید و مایل هستید برای آنها چه هزینه ای بپردازید. اگر نسخه f/1.8 لنز به همان اندازه برای نسخه f/1.4 برای شما کار می کند ، این مکان آسانی برای صرفه جویی در هزینه است. ممکن است یک نسخه لنز غیر تثبیت شده را انتخاب کرده و از IBIS a7iii استفاده کنید.

و در حالی که لنزهای شخص ثالث یک بار ، کاملاً صادقانه ، لنزهای درجه سه بودند ، در سال های اخیر تولیدکنندگانی مانند Sigma و Tamron جهش های بزرگی را انجام داده اند و لنزهایی را ارائه می دهند که لنزهای شخص اول را (یا در برخی موارد ضرب می کنند) ، اغلب با میزان قابل توجهی پایین تر. قیمت.

سونی a7 III یک دوربین فوق العاده است که طیف گسترده ای از ویژگی های درجه یک را با قیمت عالی در اختیار عکاسان قرار می دهد. اما اگر از لنزهای عالی استفاده نکنید ، نمی توانید از قابلیت های آن نهایت استفاده را ببرید.

بهترین لنز برای Sony a7 III به نیاز شما به عنوان یک عکاس بستگی دارد ، اما همه این لنزها نقطه شروع عالی را برای شما به ارمغان می آورند. از همه بهتر ، شما می توانید همه این لنزها و موارد دیگر را اجاره کنید تا بهترین لنزها را برای خود بیابید.

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

آموزش عکاسی از خانواده ها | اصول عکاسی گروهی را بیاموزید | علت مهم بودن اندازه سنسور دوربین | نقد و بررسی دوربین کانن 5D Mark IV | یک ادیت عکس بهاری شاد | تمرین کار با لایه ها | براکتینگ در عکاسی چیست چگونه می‌توان از آن استفاده کرد |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *